Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Mazda
  • 626

Mazda 626 2.0i GLX (1999)

autoreview

3
Mazda 626 2.0i GLX (1999)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering626 2.0i GLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf60.500 km
KM-stand laatst157.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 157.000 km
  • 19 juli 2007

De Mazda is in juni 2006 gekocht. Het is een 626 2.0 GLX uit 1999 met de onwaarschijnlijk lage km.stand van 60.500. Volgens de NAP gegevens klopt de km. aanduiding, dus we hebben de gok maar gewaagd en deze auto aangeschaft. Na 1.500 km op benzine te hebben gereden, hebben we er een Vialle Lpi installatie in laten bouwen. Met ca. 30.000 km/jaar is dat een lonende investering. We hebben gekozen voor een ringtank op de plaats van het reservewiel. Je verliest niet veel ruimte, de hele kofferbak wordt 5 cm. minder diep hierdoor. Het is een 47l tank, bij 80% vulling betekent dat veel tanken. Dat is een minpuntje. De auto rijdt in de winter gemiddeld 1:10 en in de zomer 1:11. Dat vind ik niet heel zuinig. De auto maakt een solide indruk. Hij remt goed, stuurt goed, trekt goed. Verder is de GLX voldoende luxe. Onhandige dingen zijn er ook: de armsteun aan de bestuurdersstoel is eigenlijk net te kort. Het opbergvak onder het dashboard wordt snel rommelig. De speakers zijn behoorlijk ongevoelig, je moet de radio ver opendraaien voordat er geluid uit komt. De stoelen zitten niet geweldig, mijn vrouw kreeg acuut rugklachten in de voorstoel naast de bestuurder. En ook de bestuurdersstoel is niet top. Bij Savas in Zaltbommel hebben we de stoelen laten aanpassen, aardige mensen daar! Dat zat direct een stuk beter. Verder bevalt de auto goed. Het is een geweldige caravantrekker. De Carina vond ik een goede caravantrekker, maar de Mazda verslaat de Toyota wat dat betreft op alle fronten. De auto ligt met de caravan als een blok op de weg. De hele combinatie rijdt daardoor rustiger. Het verbruik op gas is schrikbarend hoog, vorig jaar naar Frankrijk, ca 1:5,7 gem. Het is maar goed dat je niet elke dag met een caravan rijdt. Voorlopig mikken we op 2 ton met deze auto en dan zien we wel weer verder.

Update: 26-4-2008
We zijn nu driekwart jaar verder. De auto maakt een stuk minder kilometers. De tellerstand is nu 107.000. De auto bevalt nog steeds goed. Onze ’kinderen’ hebben ondertussen allemaal hun rijbewijs en vinden het een geweldige auto om in te rijden.

Update 27-10-2008
De auto heeft in de vakantieperiode een behoorlijk stuk van West Europa gezien. Onze dochters hebben de auto mee gehad. De ene voor een reis naar Tsjechïe en de andere voor een reis naar Noorwegen. Uiteraard zijn er op deze reizen veel snelwegkilometers gereden, maar het tikt met 5.500 km. lekker aan. Grappig is dat op beide ritten geprobeert is zoveel mogelijk LPG te tanken. Vooral in Denemarken en Noorwegen vergt dat wat planning. LPG is in deze landen dun gezaaid. In de herfst heeft de auto z'n normale ritjes woon-werk en familiebezoek gereden. Alle reizen en ritten zijn tot volle tevredenheid van alle gebruikers uitgevoerd. Eind oktober is het tijd voor de 120.000 km beurt. Zie bij problemen voor de specifieke opmerkingen over deze beurt.

Update: 19-03-2010
De huidige km. stand is nu 157.000. De auto rijdt nog steeds goed. Heeft z'n normale beurten gehad. Onverwachte reparatie was het vervangen van de bougiekabels. Precies één week voor de 135.000 km. beurt begon de auto te stotteren.
Eind 2009 was de 150.000 km. beurt nodig. Er zijn toen ook winterbanden ondergezet. Nooit geweten dat dat zoveel verschil maakt. Zonder winterbanden en remmen op sneeuw was de ABS altijd aan het werk. Met winterbanden en remmen op sneeuw heb ik de ABS niet meer gevoeld. De vering achter wordt wat slapper door het rijden met de caravan. Misschien moeten de schokbrekers een keer worden vervangen.

Na bijna 100.000 km rijden in deze Mazda moet ik zeggen: betrouwbare auto, alleen de remmen (blokken en schijven) moeten naar mijn smaak te vaak vervangen worden.
Op naar de 165.000 km.

PROBLEMEN

  • 157.000 km
  • 19 juli 2007

Helaas zijn er toch wel wat problemen geweest.
Nadat de auto op gas is gezet, begon deze al snel te hikken en te stotteren. Uiteindelijk zijn onder garantie de bougiekabels vervangen, deze waren aangetast door Marters.
De auto is in onderhoud bij de Mazda dealer.
Eind 2006: eerste kleine beurt 2 nieuwe banden ruitenwissers. Dat is normaal onderhoud.
Mei 2007: 90.000 km beurt. Die vond ik erg duur, euro 812,00 distributiesnaar vervangen en bijbehorende zaken. De kleppen zijn (nog) niet gesteld. Dat viel me mee.
Nu bij 95.000km hikt de motor opnieuw, in commentaren las ik dat je dan contactvet op de bougies moet doen, dat gaan we maar eens proberen.
Wordt vervolgd...

Update: 26-4-2008
We zijn bij de Ford dealer geweest. Maar die gebruiken het vet alleen om de bougies makkelijker los te kunnen draaien. Het heeft geen contactfunctie?
Bij 95.000 km. zijn onder garantie door de Mazda dealer de bougies vervangen en het hikken was direct over. Bij 105.000 km was er een kleine beurt. Een of andere klep zat vast (smoorklep?). Deze is aangepast en doet het weer goed.
Na 1,5 jaar rijden met deze Mazda moet ik zeggen dat m'n oordeel positiever wordt. Er zijn tot nu toe geen onverwachte reparaties geweest en de auto doet wat tie moet doen: rijden! Het is meer dan jammer dat ook Mazda met de nieuwe modellen Lpg als brandstof niet meer ondersteund.

Eind oktober 2008, was het tijd voor de volgende grote beurt.
Ik had al wel gezien dat de banden voor aan vervanging toe waren en de garage bevestigde dat vermoeden. Wat tegenviel was dat ook de remschijven voor en de remblokken voor vervangen moesten worden. Verder is alles voor de winter gecontroleerd. Apart was dat in een van de achterbanden een spijker zat. Gelukkig heeft die geen lekke band veroorzaakt.
De totale rekening voor deze beurt bedroeg euro 980,--. Toch een fors bedrag.

Update 19 maart 2010
135.000 km beurt, onverwacht was de vervanging van de bougiekabels, verder geen gekke dingen.

150.000 km. beurt, geen onverwachte zaken. Wel een set winterbanden laten monteren.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Mazda 626? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Mazda 626
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Mazda 626 specificaties
  • Mazda 626 occasions
  • Mazda 626 video's
Advies en informatie
  • Mazda 626 tests
  • Mazda 626 gebruikersreviews
  • Mazda 626 index
PREMIUM
Mazda 2 Hybrid - Test

Mazda 2 Hybrid - Test

Het mag een unicum worden genoemd: Mazda heeft twee totaal verschillende 2’s in de etalage....

Lees meer
 

Mazda 626 reviews

  • Gebruikersreview
    Mazda 626 1.8i LX (1999)

    Mazda 626 1.8i LX (1999)

    3
    • 19 mei 2020
  • Gebruikersreview
    Mazda 626 1.8i GLX (1999)

    Mazda 626 1.8i GLX (1999)

    6
    • 5 november 2010
  • Gebruikersreview
    Mazda 626 1.8i GLX (1997)

    Mazda 626 1.8i GLX (1997)

    1
    • 11 september 2008
  • Gebruikersreview
    Mazda 626 2.0 DiTD GLX (1999)

    Mazda 626 2.0 DiTD GLX (1999)

    3
    • 20 mei 2008
  • Gebruikersreview
    Mazda 626 2.0i GLX (1999)

    Mazda 626 2.0i GLX (1999)

    3
    • 19 juli 2007
  • Gebruikersreview
    Mazda 626 1.8i LX (1997)

    Mazda 626 1.8i LX (1997)

    • 25 november 2006
  • Gebruikersreview
    Mazda 626 2.0 DiTD GLX (1999)

    Mazda 626 2.0 DiTD GLX (1999)

    5
    • 6 april 2005
meer reviews
Mazda RX-8 – 2004 – 221.173 km - Klokje Rond

Mazda RX-8 – 2004 – 221.173 km - Klokje Rond

Doorgaans vliegen bij Klokje Rond de torenhoge kilometerstanden je om de oren. Deze week is...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    62
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Facelift Friday: Mazda 626 (GF)

    Facelift Friday: Mazda 626 (GF)

    46
    • 17 juli 2020
  • Gebruikersreview
    Mazda 626 1.8i LX (1999)

    Mazda 626 1.8i LX (1999)

    3
    • 19 mei 2020
  • Nieuws
    In het Wild: Mazda 626 (1987)

    In het Wild: Mazda 626 (1987)

    32
    • 9 augustus 2018
  • Gebruikersreview
    Mazda 626 Wagon 2.0 Touring (2000)

    Mazda 626 Wagon 2.0 Touring (2000)

    2
    • 7 november 2017
  • Gebruikersreview
    Mazda 626 1.8i GLX (1992)

    Mazda 626 1.8i GLX (1992)

    25
    • 3 juli 2017
  • Gebruikersreview
    Mazda 626 (2003)

    Mazda 626 (2003)

    4
    • 6 juni 2016
Merk
Merk
  • Nieuws
    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    62
    • 25 juni 2022
  • PREMIUM
    Mazda 2 Hybrid - Test

    Mazda 2 Hybrid - Test

    • 21 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda 2 SkyActiv-G 90 GT-M (2016)

    Mazda 2 SkyActiv-G 90 GT-M (2016)

    2
    • 7 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda 6 2.5 S-VT GT-M (2008)

    Mazda 6 2.5 S-VT GT-M (2008)

    2
    • 6 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda 6 1.8 Exclusive (2008)

    Mazda 6 1.8 Exclusive (2008)

    6
    • 5 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda 5 2.0 TS Plus (2009)

    Mazda 5 2.0 TS Plus (2009)

    • 31 mei 2022
  • PREMIUM
    Ford Focus vs. Mazda 3 - Dubbeltest

    Ford Focus vs. Mazda 3 - Dubbeltest

    • 31 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden