Land Rover Range Rover (1984)

autoreview

Signalement

UitvoeringRange Rover
Bouwjaar1984
Jaar van aanschaf1993
KM-stand bij aanschaf300.000 km
KM-stand laatst900.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 900.000 km

Gekocht bij een dealer als grijs kenteken auto voor mijn toenmalige vof.
Ik was al idolaat van Range Rovers en verwachte bij een dealer een probleemloze auto te kopen voor 16000 gulden.
Helaas de motor was engels slecht en de lagers waren 60.000 km verder totaal op zodat de krukas brak.
Ik heb daarna de motor gereviseerd met een nieuwe krukas, lagers, nokkenas set, zuigerveren, ontsteking, waterpomp, olie pomp, en alle slangen met toebehoren.
Daarna gevuld met teflon en 10w60 castrol racing synt olie.
Vanaf toen, heeft deze motor gezwoegd, gebeuld en jaren lang alles gedaan wat niet zou kunnen met een Engelse auto, en zelfs met een speciale Amerikaanse ontsteking maakte deze motor meer dan 7000 rpm zonder problemen .
De laatste 300.000 km heeft deze motor maar 4 keer nieuwe bougies en oliefilters gehad, met 2 keer verse olie, en nog loopt ie prachtig, maar het vermogen is duidelijk afgenomen.
Ook de versnelingsbak [ 4 bak ] had al snel versleten lagers door gebruik van voorgeschreven atf olie [kan echt niet in deze bakken] en dat smeert heel slecht.
Na vernieuwing van de lagers heb ik deze bak gevuld met 0w30 motorolie waardoor deze bak super ging schakelen en heel stil werd, is ook nooit meer stuk gegaan.
Tussenbak en diffs gevuld met sae 90w130 en teflon, nooit meer problemen.
Kogel gewrichten gevuld met vloeibaar teflon vet, nooit meer problemen.
Voor de rest alle smeerpunten met teflon vet, nooit meer problemen.
Eigen luchtvering gebouwd met zelfstellende Amerikaanse dempers , top comfort en belading van 1600 kg geen probleem.
BF Goodridge trac edge banden 135 85 16 voor een geweldige grip en wegligging en levensduur boven de 100.000 km

PROBLEMEN

  • 900.000 km

Kleine dingetjes die alleen maar irritant waren en rot door diepe doorwadingen.
Slechte garages in Nederland en ontzettend duur .

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.