Ford Transit Custom (2018)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Transit Custom |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 40 km |
KM-stand laatst | 20.500 km |
Ruimste MPV op de markt
- 902 km
Heb deze Ford met dubbele cabine nu 2 weken en de eerste indrukken zijn als volgt:
- Zeer luxe en mooi in deze Limited uitvoering
- Rijdt heel ontspannen en lichtvoetig (170pk versie autom.)
- Geen enkel kraakje of piepje ook niet op heel slechte wegen, dus deze heeft een echt stijf chassis en is goed in elkaar gezet.
- Wat een zee aan ruimte zeg!(L2)
- Brandstofverbruik in het begin 11l/100 en nu 9L/100, ben benieuwd hoever het nog zakt!
- Navigatie is niet up-to-date, regelmatig rijden we door de natuur.......ben benieuwd of updates gratis zijn?
- Heel mooi scherm maar infotainment is aan de trage kant en vooral de spraaksturing m.b.t. de navi echt irritant en het is beter deze op het scherm te bedienen. Met bellen is de spraaksturing wel perfekt.
Boven de beide schuifdeuren zit instapverlichting en het is jammer dat je die niet aan kunt zetten om als buitenste leeslampjes te gebruiken.
- Deuren gaan niet automatisch op slot tijdens het rijden en dat krijg ik ook niet ingesteld?? Heel vreemd. Kunnen ze bij het stoplicht gewoon de deuren openen. Moet nog vragen of de dealer er een oplossing voor heeft.
Even tot zover, als we bij de 5000km zijn komt er weer een update.
Heerlijke bus
- 3.400 km
Dealer belde na lange tijd en er is nog geen update voor de navi beschikbaar maar daar wordt wel aan gewerkt en er wordt nog contact met me opgenomen. Brandstof verbruik is nog steeds 9 liter op de 100 en dat is best aan de hoge kant vind ik. Mede gezien het feit dat we vaak lange stukken rijden en ons altijd aan de max. snelheid houden. Volgens Ford zit er een 80 liter tank in de auto maar de meter gaat vrij vlot naar de reserve en als de nog te rijden afstand naar 0 gaat dan past er maar 65 liter diesel in. Dus of de tankinhoud klopt niet of de meter geeft verkeerd aan. Maar de actieradius is op deze manier aan de krappe kant en dat is behoorlijk irritant. Verder een opmerking over de klimaatregeling (staat zo in de prijslijst/brochure) dit is helemaal geen klimaatregeling maar gewoon een airco die ja aan of uit kunt zetten. De temperatuur moet je elke keer gewoon handmatig aanpassen. Kom op jongens dit moet toch gewoon thermostaat gestuurd kunnen! Bij Volkswagen kunnen ze dat wel hoor. Over het feit dat de deuren niet automatisch op slot kunnen tijdens het rijden daarover moet ik de dealer nog contacten. Ondanks dit gezeur: Het is echt een geweldig rijdende bus, comfortabel, ruim, stil en heeel ruim. Nog steeds heel tevreden.
geweldige bus
- 11.500 km
Inmiddels is de navi geupdate en zijn de meeste fouten er uit maar niet allemaal. Dat de achterdeuren niet van binnenuit op slot kunnen is omdat we een dubbele cabine hebben zegt Ford. Dan kan dat niet, beetje raar toch. Je kunt het ook niet instellen dat de deuren automatisch op slot gaan tijdens het rijden, ook niet meer van deze tijd. Je moet dus echt als je achterin bent geweest de auto geheel afsluiten en dan de voorkant weer open doen want anders kunnen de achterdeuren open als je stil staat voor het stoplicht. Lekker handig zo! Om toch nog even door te zeuren: het ruitje in de wand van de dubbele cabine is echt te klein en daar zie je bijna niks door terwijl we wel achterdeuren met ruiten hebben.
Nu even positief: Wat rijdt deze bus toch geweldig, geen rammeltjes en kraakjes en het verbruik is iets afgenomen naar 8.9 liter op de 100. het infotainment systeem werkt ook helemaal top. Toch nog 1 opmerking: de voorstoel-zittingen kunnen niet ver genoeg kantelen, bekend van mijn eerdere Ford transits, paar M10 ringen eronder en nou zitten ze nog beter. Verder zijn de zitvlakken niet overmatig lang en de onderkant van de stoelen zijn aan de achterzijde dicht en dat zou beter open kunnen zijn omdat je dan je voeten eronder kunt steken voor meer ruimte-gevoel.
Minder brandstof verbruik!
- 20.500 km
Het brandstof verbruik is weer afgenomen en is nu 8.6 liter op de 100. Gaat steeds beter zo. Wat we jammer vinden is dat als je iets in de hele grote vakken op het dasboard legt dat dan enorm spiegelt in de voorruit. Bij het vorige model zaten er kleppen over de vakken bovenop het dashboard en had je dat probleem niet. Tevens kun je bij de usb-infotainment aansluiting naast de versnellingspook nergens je telefoon kwijt, bij de Tourneo is daar wel een vak voor maar dat kun je niet bestellen in de bedrijfswagen. Nu moet je je telefoon bovenop het dashboard leggen met als gevolg spiegelingen en je vergeet je foon daar en hij ligt dan vol in het zicht. Verder niets dan lof over deze Ford Custom bus.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort4
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod

Ford Transit Custom 320 2.0 TDCI L2H1 Limited DC
- 2019
- 69.805 km

Ford Transit Custom 270 2.2 TDCI L1H1 Ambiente DC / Cruise / Trekhaak / Bluetooth / Nette Auto
- 2015
- 264.990 km

Ford Transit Custom 300 2.0 TDCI 130PK L2H1 Limited Nieuw 3-pers. Camera, DAB, Navi, Stoelv. Trekhaak
- 2023
- 85 km
Lees ook

Ford Ranger MS-RT ook voor Nederland

Ford Transit Custom Plug-in Hybrid - Eerste Rijtest

Praktijkervaring Honda Jazz: eigenaren over hun hybride mini-MPV

Designreview Volvo C40: ‘voldoet aan alle verwachtingen, en dat is een probleem’

De Citroën Méhari is 55: op pad met de leukste badeend
