Ford Mondeo Wagon 1.8 TD Ghia Platinum (2000)

autoreview

Ford Mondeo Wagon 1.8 TD Ghia Platinum (2000)

Signalement

UitvoeringMondeo Wagon 1.8 TD Ghia Platinum
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf85.960 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De auto gekocht in november 2002 en sindsdien 81000 motorisch probleemloze km’s mee gereden.
Zowel op de wintersport als een zonvakantie een geweldige, ruime, luxe reiswagen.
De 90 pk turbodiesel zorgt ervoor dat de auto goed kan meekomen in het verkeer, als zal je sprints bij het stoplicht er niet mee winnen.
Boven de 140 km/h begint het geluidsniveau in de auto behoorlijk op te lopen, maar ja waar kun je dat tegenwoordig nog rijden?
Op vakantie in Duitsland kon de 195 km/h net worden aangetikt. Volgens het navigatiesysteem is de snelheid dan 180 km/h en dat is ook de top die in het boekje wordt vermeld.

PROBLEMEN

Tijdens de vakantie ging de regelklep voor de warme lucht toevoer van de climatcontrol kapot. Hierdoor werd het zeer koud in de auto, omdat de airco wel aan moest vanwege de regen.
Tijdens het rijden in de Alpen en tijdens file gaan de lampjes van de ABS en remoliedruk branden. Dit blijkt na controle een vals alarm, maar waardoor dit alarm wordt veroorzaakt kan de dealer niet achterhalen.
Voor een beurt heb ik gemeld dat boven de 100 km/h het stuur behoorlijk gaat trillen en dat de auto naar rechts trekt. Na de beurt doet de auto dat nog steeds! Weer terug, maar nu is het euvel verholpen en is er zelfs bij 180 km/h geen trilling of afwijking meer gevonden.
Na een kleine beurt doet de radio het niet meer. De monteur is vergeten de draden aan te sluiten aan de achterkant. De dealer (Kinesis in Zoetermeer) heeft op zaterdag geen pennen om de radio eruit te halen en de draden aan te sluiten. ’Komt u van de week toch even terug’, of ik niets beters te doen heb.

04-2005
Inmiddels de Kinesis garage in Zoetermeer vaarwel gezegd. De auto is nu in onderhoud bij een Ford garage in Zevenbergen. Een pluim voor deze dealer! Na een grote beurt is de auto zelfs gewassen. Geen problemen meer gehad sinds de vorige update.

04-2007
De auto is ingeruild voor een Ford Mondeo 2.0 TDCI. Tussen 2005 en 2007 geen enkel probleem met de auto gehad. Alleen de noodzakelijke onderhoudsbeurten zijn uitgevoerd.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.