Ford Focus Wagon 2.0 16V Titanium (2007)

autoreview

Ford Focus Wagon 2.0 16V Titanium (2007)

Signalement

UitvoeringFocus Wagon 2.0 16V Titanium
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 16%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

25-05-2007 - Update na 2100 km
De auto bevalt nog steeds prima. De motor is goed ingereden en presteert uitstekend! Wellicht dat die prestatiedrang ook de reden is dat ik de beoogde 7,1 l/100km niet haal. Ik zit nu op 7,9 l/100km bij gemengd gebruik, maar ik heb het idee dat dat nog wel wat omlaag kan.

Even definitieve duidelijkheid over de verlichting binnen in de wagen. Zowel voorin als bij de achterpassagiers is verlichting beschikbaar tijdens het rijden. Dus ook op de achterbank kun je ’s avonds nog wat lezen. Ook de bagageruimte is verlicht als de achterklep open is. Er zijn dus 3 lichtarmaturen in de auto.

In de afgelopen (warme) kilometers heb ik wel een minpuntje ontdekt. Voor een goede klimaatregeling is het noodzakelijk dat alle ventilatieroosters geopend zijn. Het rooster links van het stuur is echter niet zodanig te richten dat je de luchtstroom niet op je lijf hebt. En als de airco lekker blaast heb je dus altijd een koude wind op je hoofd/hand/been. Tijdens de wat langere ritten wordt dat vervelend.

Er zit ook nog een feature op de auto die ik eerst als ’onzinnig maar leuk’ had bestempeld. Met de afstandsbediening van de sleutel kun je alle ramen en het schuifdak in 1 keer van buitenaf openen (en ooke weer sluiten). Maar met dit warme weer is het heerlijk om eerst alle ramen en het schuifdak heel even open te kunnen zetten terwijl je aan komt lopen. De ergste hitte is dan meteen verdwenen en stap je niet in zo’n bakoven!

In andere reviews lees ik over problemen met een lekke achterklep. Tijdens een recente wolkbreuk is alles (vooralsnog) droog gebleven.

Verder merk ik dat ik wel even moet wennen aan het matige overzicht tijdens het parkeren. Met name de plek van de wielen ten opzichte van stoepranden en dergelijke vind ik nog lastig om te bepalen. Maar dat is een kwestie van wennen.

--------------------------------------------------------------------

02-05-2007
Omdat de leasetermijn van mijn Laguna Grand Tour 2.2. dCi erop zat kon ik begin dit jaar een nieuwe wagen uitzoeken. Over die renault is genoeg geschreven, en ook ik was na de belevenissen met die auto niet geneigd wederom een Renault te nemen. De keuze wordt verder beperkt door de merkenstrategie van mijn werkgever. Uiteindelijk bleven er twee kandidaten over: de Peugeot 307SW en de Ford Focus Wagon. De Peugeuot is qua ruimte in zijn klasse ultiem, maar na proefrijden won de Ford qua rij-eigenschappen met grote voorsprong. Na een levertijd van 10 weken mocht ik de auto afhalen bij de dealer.

Het rijke uitrustingsniveau van de Titanium en de krachtige 145pk motor geven mij een snelle en comfortabele wagen. Ik heb de auto nu een week en ben er zeer tevreden over. De 2.0l benzinemotor lijkt elke ochtend iets feller. Het gemiddeld verbruik in de eerste 500km was 8.4l/100km. Niet echt zuinig, maar ik hoop stiekem dat het verbruik nog wat daalt. Verder kan ik over de prestaties nog niet heel veel zeggen, omdat ik het de eerste 1000km wat rustigaan wil doen met de motor. Slechts af en toe trek ik deze voorbij de 4000 toeren. Maar elke keer leidt dat weer tot een tevreden grijns op mijn gezicht! De motor lijkt qua geluid dan ook wat meer te leven, maar dat beschouw ik in de sportieve toerentallen tussen de 4000 en 7000 toeren niet als vervelend.

Wellicht is het een overbodige melding, maar de wegligging is dus subliem. Ik beschik in deze auto niet meer over ESP, maar mis dat ook niet. In het begin nog wel eens met gierende banden weg

PROBLEMEN

Na 500km nog geen problemen. Hoewel ik wel een losse bout in de auto heb gevonden, waarvan ik de herkomst nog niet heb kunnen herleiden!

Na 2100km nog steeds geen problemen. De hermomst van de bout laat ik tijdens de 20.000km beurt herleiden.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.