Ford Focus Wagon 2.0 16V Titanium (2007)

autoreview

Ford Focus Wagon 2.0 16V Titanium (2007)

Signalement

UitvoeringFocus Wagon 2.0 16V Titanium
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf155.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Na 12 jaar diesel rijden overgestapt op benzine.
De vorige focus 1.6 TDCi gaf mij geen goed gevoel.(zie review)
Ook ben ik minder gaan rijden waardoor het niet zoveel verschilt in kosten. Deze rijdt een stuk comfortabeler dan de vorige, waarschijnlijk omdat een Futura een ander onderstel heeft. Ook is deze motor veel stiller dan de diesel, daardoor merk je wel meer het bandenlawaai.
Voor prestaties moet de motor wel boven de 3500 rpm blijven, daaronder mist hij power, zeker vergeleken met al mij vorige diesels.
Misschien dat chiptuning helpt.
Het verbruik vind ik zeer acceptabel, wanneer ik veel kortere ritten maak met een aantal rotondes en kruisingen dan haal ik 1:12. In juni zijn wij naar Parijs geweest, daarbij het meest 120-130 gereden en files bij Antwerpen en Amersfoort, het verbruik heen en terug was 1:14.(gemeten aan de pomp, BC gaf 7,2l/100km).

Ik ben nu net terug van Vakantie in Frankrijk. Verbruik heen 1:13, op Duitse snelweg veelal 160 gereden en in Frankrijk gewoon 130. Totaal 900km.
Terug 1:12,5, in Frankrijk/Luxemburg 130, in Duitsland 's avonds cruise control op 180km/h.

Er is eigenlijk een probleem met stotteren bij constant rijden met zo'n 2000 rpm.
Ik heb ontdekt dat dit aan de aandrijving van de swirlkleppen in het inlaatspruitstuk ligt. Dit is een vacuummotor die de kleppen open of dicht zet. De inwendige veer was gebroken en door het membraan gestoken.
Volgens mij is dit niet een veel voorkomend probleem, want ik kan dit onderdeel niet los bestellen. Er moet een compleet inlaatspruitstuk besteld worden á 400 euro.

Ik vind het al met al een fijn rijdende auto die toch wel behoorlijk snel is.

Ik verwacht verder weinig problemen gezien de Mazda motor.


8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.