Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Ford
  • Focus Wagon

Ford Focus Wagon 2.0 16V Futura (2006)

autoreview

11
Ford Focus Wagon 2.0 16V Futura (2006)
Anoniem
  • Gebruikersreview
15 juni 2006 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringFocus Wagon 2.0 16V Futura
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 14 juni 2006

5. Afscheid 05-05-2009 (64k)

Na maanden van surfen op het net uiteindelijk de perfecte BMW E92 325i uit 2006 gevonden. Na een proefrit van een halve dag was ik helemaal verkocht. De verkoper en ik kwamen er vlot uit en sinds 5 mei ben ik de trotse eigenaar van een 'Bimmer'. Binnenkort ga ik een review over mijn nieuwe aanwinst.

Maar nu eerst het laatste stuk over de Focus. De Focus heeft mijn gezin nooit in de steek gelaten. De kleine technische mankementen werden altijd vlot verholpen door Ford Eindhoven. Ik vind het dan ook heel vervelend voor de medewerkers van Ford Eindhoven, dat Ford Eindhoven failliet is verklaard. Ik wil ze hierbij bedanken voor de goede service en ze het allerbeste toewensen!

In maart nog een probleemloze ski-vakantie gehad in Oostenrijk, waarbij ik heb genoten van de wegligging van de Focus, zelfs bij snelheden van tegen de 200km per uur. Ik kan iedereen die een auto overweegt uit de 'Focus klasse', die op zoek is naar een echte rijdersauto, de Focus dan ook ten zeerste aanbevelen!!!

4. UPDATE 30-06-2008 (45k)

Eind mei is een grote beurt uitgevoerd, waarbij de radio/cd-speler is vervangen (stuurbediening was niet meer mogelijk) en de bestuurdersstoel is vastgezet (deze kraakte nogal). Verder geen bijzonderheden. Met de zomer voor de boeg toch maar een set op maat gemaakte zonneschermen van SonniBoy gekocht.

Ben net terug van 2 weken Zuid-Frankrijk en heb echt baat gehad van de zonneschermen. De schermen bedekken netjes alle ramen vanaf de B-stijlen en houden zonlicht en hitte buiten de auto. De schermen had ik dus veel eerder moeten aanschaffen! Door het gebruik van een dakkoffer (500lt) en 2 fietsen op de twinny load, was het verbruik een heel stuk hoger dan normaal (1 op 10). Tijdens de vakantie veel op bochtige binnenwegen gereden en weer volop kunnen genieten van de Focus.

Hoewel de Focus pas 2 jaar oud is, kijk ik al stiekem naar een opvolger. Persoonlijk vind ik de BMW 3 touring een begerenswaardige auto, maar mijn vrouw heeft meer met de Audi A4 avant (ook niet verkeerd, maar dan wel de nieuwe uitvoering). Economisch gezien is het verstandig om de Focus 1 a 2 jaar langer door te rijden, of ik zou de Focus nu particulier moeten verkopen. Iemand interesse???

Mijn Ford Focus Wagon 2.0 16V Rally Edition (Panther black metallic) in het kort:
- nog 2 jaar fabrieksgarantie
- grote beurt uitgevoerd bij 42k
- 2.0 16V motor met 145pk, kan 1400kg aanhangergewicht trekken
- afneembare trekhaak (7 en 13 polig)
- sportief (sportstoelen, sportief afgesteld onderstel, 17-inch 5-spaaks LMV, ST-design achterspoiler, mistlampen voor)
- volop luxe (radio/CD-speler met stuurwielbediening, cruise control, regensensor, airco, automatisch dimmende binnenspiegel, SonniBoy zonneschermen)
- eventueel bij de deal te betrekken: set 16-inch winterbanden (Michelin Alpin A2) incl. stalen velgen, navigatie (Garmin Nuvi 350T incl. Brodit houder) en aerodynamische aluminium dakdragers van Thule

3. UPDATE 27-06-2007 (21k)

Lette even niet op bij een vaste wegversmalling met een ijzeren hoekige stoeprand, het resultaat was een onbruikbare rechter voorband (grote bel aan de zijkant). Door flink te shoppen heb ik de schade nog behoorlijk beperkt kunnen houden (offertes liepen uiteen van €125 tot €307). Balen!!!

Bij 20K heeft de Focus haar eerste beurt gehad. Vooraf had ik aangegeven dat de rechter ruitenwisser weleens klapperde bij een harde wind. De dealer heeft de ruitenwisser onder garantie vervangen. Verder zijn er geen bijzonderheden te vermelden (wat positief is).
De motor verbruikt geen olie (dit controleer ik regelmatig) en rijdt onder alle omstandigheden soepel en elastisch. Zelfs als de motor koud is, kun je in de 3e versnelling een (scherpe) bocht nemen. De 145pk sterke motor is niet supersnel, maar wel bovengemiddeld vlot en kan moeiteloos mee in het dagelijks verkeer.

Onlangs heb ik via internet een Garmin Nuvi 350T gekocht. Omdat de voorruit van de Focus behoorlijk schuin afloopt, kon ik tijdens het rijden niet goed bij de 350T. Daarom heb ik er toch maar een Brodit houder bij gekocht. De muurvaste en trillingsvrije mount ligt nu standaard in 2e auto. De Focus specifieke Brodit houder is bevestigd aan een luchtrooster; de 350T gekoppeld aan de Brodit houder vormt mooi één geheel met het interieur. Als finishing touch wil ik nog de 12v autolader door de luchtrooster halen en achter bij de 12v aansluiting uit laten komen. Ik plaats wel een foto zodra dit project af is.

De zomer komt er weer aan. Weet iemand een mooie en relatief goedkope (Focus specifieke) oplossing om de zon/warmte buiten de Focus te houden? Het blinderen van de ramen (vanaf de B-stijlen) is te duur en standaard zonneschermen met een stripfiguur vallen ook af.

2. UPDATE 21-11-2006 (11k)

Vlak na het schrijven van de eerste review reed een brommerrijder tegen de achterkant van de Focus (bandafdruk stond op de Focus). ’Uiteraard’ liet deze persoon geen briefje achter. Resultaat: gebarsten achterlampdeksel en een kras van +/- 30cm. Omdat het schadebedrag lager lag dan het eigen risico van het waarborgfonds, is geen beroep gedaan op de laatstgenoemde.

In de zomer hebben we lekker veel km’s (3.100) gemaakt gedurende onze kampeervakantie in Frankrijk. Er is vooral gereden op 90 en 130 km wegen en het gemiddeld verbruik over de hele vakantie was ongeveer 1 op 14. Niet verkeerd voor een 2 liter motor, zeker gezien het feit dat overal 20km harder is gereden dan het toegestane maximum snelheid. Geparkeerd in de zon, kan de binnentemperatuur van de (zwarte) Focus behoorlijk hoog oplopen. Met dank aan de goed werkende airco is de temperatuur in een mum van tijd weer aangenaam. Verder viel op dat voor een snelle tussenacceleratie op een echt steile helling, terugschakelen naar 3 of 4 vereist is (gezien type motor is dit uiteraard niet onverwacht). De kampeervakantie was één van de belangrijkste redenen om een wagon aan te schaffen. De Focus heeft ons hierin niet teleurgesteld. Door de rechthoekige vorm, is de laadruimte (van bijna 500lt) lekker efficiënt vol te laden (afroldeksel was heel de vakantie gewoon dicht).

Sinds enkele dagen liggen er winterbanden (Michelin Alpin A2’s op stalen velgen - 205/55/16) onder de Focus. De winterbanden hebben in vergelijking met de zomerbanden (Conti SportContact2 op lichtmetaal - 205/50/17) duidelijk meer grip bij natte weeromstandigheden (ongeveer 6 graden Celsuis, met veel bladeren en andere vuiligheid op de wegen). Verder valt op dat de Focus nu comfortabeler rijdt, wat zal komen door de zachtere rubbercompound van de winterband en de kleinere wielen. Tip voor de mensen die meer op comfort gericht zijn en toch willen genieten van de dynamische rijeigenschappen van de Focus ... kies voor 16-inch of kleiner.

Een bekend probleem van de nieuwe generatie Focus is dat de raamsproeiers (van onderen) water lekken op de motordeksel. Op zich kan dit niet veel kwaad (voor motoren met deksel), maar het hoort uiteraard niet. Onlangs is voor de tweede keer het sproeiergebeuren vervangen. Heb nog geen tijd gehad om te controleren of de lekkage nu echt verholpen is. Heb trouwens her en der geïnformeerd naar prijzen voor het blinderen van de Focus (vanaf de B-stijlen). Het aanbod met de beste prijs/kwaliteit verhouding was €385. Vind dit nog steeds te duur, iemand suggesties?

Kan niet anders dan concluderen dat de Focus voldoet aan de verwachtingen, namelijk:
- dynamische rijeigenschappen (zonder oncomfortabel te worden);
- een puike wegligging;
- lekker vlotte motor;
- ’Duitse’ degelijkheid.

1. EERSTE BEVINDINGEN (1k)

Sinds begin juni 2006 rijden we in een zwarte Ford Focus Wagon 2.0 16V Rally Edition (gelimiteerde versie), met de volgende opties: metallic lak, afneembare trekhaak (7 en 13 polig), aansluiting voor een externe MP3-speler, extra sleutel met afstandsbediening en extra 2 jaar fabrieksgarantie (totaal 4 jaar). Meer opties zijn gewoonweg niet nodig omdat de Rally Edition standaard al zeer compleet is (17-inch 5-spaaks LMV, ST-design achterspoiler, radio/CD-speler met stuurwielbediening, cruise control, mistlampen voor, regensensor, airco en automatisch dimmende binnenspiegel, etc.). Bijkomend voordeel: voor de prijs van een Futura 1.6, rijden we nu een Ralley Edition 2.0, wat een voordeel oplevert van bijna 3.000 euro’s. De verkoper bij Ford Eindhoven heeft ons tot nu toe prima behandeld en is al zijn afspraken nagekomen.

De eerste duizend kilometers zitten erop. Het inrijden van de motor gaat volgens het boekje (eerste 1,5k: niet te veel toeren, geen plankgas, verschillende snelheden en voorkom noodstops). Drie zaken vallen op: de motor loopt van begin af aan al behoorlijk soepel, voor een ‘burgerbak’ heeft de wagen behoorlijk veel bekijks (zie foto’s) en de deuren sluiten met een lekkere doffe plof dicht (behalve de achterklep?!?!). De kwaliteitsbeleving is dudelijk hoger dan de vorige generatie Focus. Verder valt er nog weinig te melden. Bij 10k melden we ons weer.

0. AANKOOPBESLISSING

Vanwege een geplande kampeervakantie met het gezin in augustus én de komst van onze tweede in het vierde kwartaal, hebben mijn vrouw en ik besloten om op zoek te gaan naar een station wagon. Onze huidige wagen, Seat Leon 1.8 20V Sport, bevalt vooral op de volgende punten: het sportieve karakter (sportonderstel en -stoelen, mooie LMV, etc.), de voldoende vlotte motor, de design en de ’Duitse’ degelijkheid. We rijden jaarlijks te weinig kilometers voor een diesel (20k) en LPG is geen optie. Rekening houdend met het budget (geen leasewagen) en de hiervoor genoemde punten, komen we uit op de volgende shortlist:
- Skoda Octavia Combi 2.0 FSI Ambiente (jong gebruikt);
- Volvo V50 1.8 Kinetic (jong gebruikt);
- Ford Focus Wagon 2.0 16V Rally Edition (nieuw).
De Focus Rally Edition is een gelimiteerde versie, waarbij de Futura als basis is genomen en verder is aangekleed met o.a. 17-inch LMV en een achterspoiler. De bijbetaling na inruil van de Leon is bij alle drie de wagens ongeveer gelijk.

Na een rondje dealerbezoeken (inclusief proefritten) en een verdere bestudering van reviews en brochures, zijn we tot de conclusie gekomen dat de Focus de fijnste rijdersauto is. Het heeft de meest dynamische onderstel (sportief, maar ook wel comfortabel) en de motor heeft genoeg vermogen om, als we er zin in hebben, een stoplichtsprint aan te gaan. Hoewel de Octavia een iets mooiere motor en een grotere laadbak heeft dan de Focus én de V50 een iets mooiere design en betere merkimago heeft dan de Focus, eindigt voor ons de Focus overall op de hoogste trede.

PROBLEMEN

  • 14 juni 2006

4. UPDATE 30-06-2008 (45k)
- radio/cd-speler vervangen (garantie)
- repareren bestuurdersstoel (garantie)

3. UPDATE 27-06-2007 (21k)
- vervangen rechter voorband (€125);
- rechter ruitenwisser vervangen (garantie).

2. UPDATE 21-11-2006 (11k)
- vervangen achterlampdeksel (€100);
- kras van +/- 30cm weggepolijst (gratis);
- tweemaal vervangen koplampsproeiers (garantie).

1. EERSTE BEVINDINGEN (1k)
Tot op heden geen problemen. In het verleden hebben we vier jaar, vrijwel zonder problemen, in een Ford Focus HB 1.6 16V Trend (1ste generatie) gereden. De verwachtingen zijn dus hooggespannen.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Ford Focus? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Ford Focus
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Ford Focus

INFO
Athlon
Athlon
Ford Focus 1.0 EcoBoost 100pk Connected (5D/6H)
€ 449
Stel samen ▸
ANWB
ANWB
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Connected (5D/6H)
€ 479
Stel samen ▸
DirectLease
DirectLease
Ford Focus 1.0 EcoBoost 100pk Trend Edition (5D/6H)
€ 369
 
Arval
Arval
Ford Focus 1.0 EcoBoost 100pk Connected (5D/6H)
€ 412
 
Ford Focus in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Ford Focus 1.6-16V Futura

    Ford Focus 1.6-16V Futura

    • 2005
    • 191.737 km

    € 2.245

    Ford Focus Wagon 2.0-16V Rally Edition 2006 Trekhaak! Cruise control!

    Ford Focus Wagon 2.0-16V Rally Edition 2006 Trekhaak! Cruise control!

    • 2006
    • 306.560 km

    € 1.150

    Ford Focus 1.4-16V Ambiente

    Ford Focus 1.4-16V Ambiente

    • 2006
    • 187.718 km

    € 2.500

Meer Ford Focus occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Ford Focus | Facelift 2022

    433
    • 15 maart 2022

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Ford Focus specificaties
  • Ford Focus occasions
  • Ford Focus video's
Advies en informatie
  • Ford Focus tests
  • Ford Focus gebruikersreviews
  • Ford Focus index
PREMIUM
Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

De Ford Fiesta is misschien wel de leukst rijdende auto van zijn segment, maar de concurrentie...

Lees meer
 

Ford Focus reviews

  • Gebruikersreview
    Ford Focus Wagon 1.6 16V Trend (2007)

    Ford Focus Wagon 1.6 16V Trend (2007)

    1
    • 14 september 2021
  • Gebruikersreview
    Ford Focus Wagon 1.6 16V Trend (2007)

    Ford Focus Wagon 1.6 16V Trend (2007)

    • 6 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Ford Focus Wagon 1.6 16V Titanium (2007)

    Ford Focus Wagon 1.6 16V Titanium (2007)

    • 6 november 2019
  • Gebruikersreview
    Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 109pk Futura (2005)

    Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 109pk Futura...

    3
    • 1 februari 2017
  • Gebruikersreview
    Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 90pk Ambiente (2006)

    Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 90pk Ambiente...

    1
    • 5 december 2016
  • Gebruikersreview
    Ford Focus Wagon 1.8 TDCi Futura (2006)

    Ford Focus Wagon 1.8 TDCi Futura (2006)

    3
    • 19 december 2015
  • Gebruikersreview
    Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 109pk Trend (2005)

    Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 109pk Trend (2005)

    4
    • 31 oktober 2014
meer reviews
Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

115

De Ford Fiesta is misschien wel de leukst rijdende auto van zijn segment, maar de concurrentie...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Ford Focus Wagon 2.0 EcoBoost ST-3 (2015)

    Ford Focus Wagon 2.0 EcoBoost ST-3 (2015)

    2
    • 9 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Focus 1.6 TDCi 115pk Titanium (2011)

    Ford Focus 1.6 TDCi 115pk Titanium (2011)

    • 28 maart 2022
  • Ford Focus - Eerste rijtest

    Ford Focus - Eerste rijtest

    63
    • 27 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Focus 1.6 EcoBoost 150pk Trend Sport (2011)

    Ford Focus 1.6 EcoBoost 150pk Trend Sport...

    4
    • 5 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 150pk Titanium (2015)

    Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 150pk Titanium...

    7
    • 28 februari 2022
  • Ford Focus Wagon ST-3 - Op de rollenbank

    Ford Focus Wagon ST-3 - Op de rollenbank

    60
    • 27 februari 2022
  • Nieuws
    Ford Focus - Back to Basics

    Ford Focus - Back to Basics

    59
    • 26 februari 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Zo ziet Fords elektrische toekomst eruit - Vooruitblik

    Zo ziet Fords elektrische toekomst eruit...

    57
    • 15 mei 2022
  • Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    115
    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    Shelby Mustang GT500-H is 900 pk sterke huurauto

    Shelby Mustang GT500-H is 900 pk sterke...

    13
    • 13 mei 2022
  • PREMIUM
    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen...

    • 10 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Focus Wagon 2.0 EcoBoost ST-3 (2015)

    Ford Focus Wagon 2.0 EcoBoost ST-3 (2015)

    2
    • 9 mei 2022
  • Nieuws
    Ford E-Transit Custom: tot 380 kilometer elektrisch

    Ford E-Transit Custom: tot 380 kilometer...

    • 9 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Fiesta 1.6 EcoBoost ST2 (2016)

    Ford Fiesta 1.6 EcoBoost ST2 (2016)

    2
    • 9 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden