Ford Fiesta 1.6 XR2i (1990)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Fiesta 1.6 XR2i |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1990 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 66.527 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ze zijn zelden te zien op de weg. Zo nu en dan doemt er eentje op, Vroemmm en weg is hij weer.
Hieronder een kort verslag van de testrit die is gemaakt alvorens de auto daadwerkelijk van eigenaar wisselde.
Het meest opvallende aan de auto is toch wel de knappe voorbumper. Totaal anders dan welke gestylde auto ook (bijvoorbeeld Golf, Corsa o.i.d.).
Na een korte ronde om de auto vallen ook de sideskirts op, deze passen perfect bij de auto en maken hem mooi breed. Aangekomen bij de achterkant zie je een grote dikke bumper welke de auto ook aan de achterkant, speciaal maakt.
Eenmaal terug bij de voorkant, tillen we de motorkap op. Een iel blokje, met een ietswat ouderwets en saaie kleppendeksel staat rustig te wachten tot de sleutel in het contactslot wordt omgedraaid.
Bij het draaien van de sleutel in het contact hoor je eerst de ietswat schelle startmotor waarna het blok keurig begint te lopen. Het geluid is rauw, maar gezond. Dit 1600 8v blokje heeft er zin in vandaag.
Voorzichtig rijden we in z"n achteruit het terrein af. na ongeveer 15 kilometer te hebben gereden trap ik het gaspedaal dieper in. En gaan dat hij doet. Wat een bommetje, wat een verrassingspakketje, wat een feest.
Ook de bochten worden goed genomen. met groot gemak neemt deze Fiesta pittige bochten. Zonder teveel last te hebben van onderstuur. De wegligging, is met de standaard schokbrekers erg goed!
Om te kijken wat er gebeurd met de auto op een onverharde weg, gaan we de weg af en geven serieus gas. Na een korte spin schiet de auto vooruit. De passagiers zitten pittig te schudden in dit stugge autootje.
Na een rustige terugrit alleen nog onderhandelen over de prijs, kopen, dat sowieso!
PROBLEMEN
Elke auto heeft zo zijn zwakke plekjes.
Bij deze Fiesta zijn dat voornamelijk de tankdop en wielrandjes. Ook wil het bij de achterklep graag roesten.
Na een goede antiroest behandeling een beetje plamuren en spuiten is dit alles goed opgelost!
Verder is de kleppendekselpakking overleden waardoor deze een aardig druppeltje olie spuugt.
Bij pittig rijgedrag lust dit autootje een aardig druppeltje brandstof, max 1 op 8, bij normaal rijgedrag is zeker 1 op 12 goed te halen.
op www.fordland.nl kan meer informatie worden gevraagd met eventuele mankementen die zich kunnen voordoen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren