Ford Fiesta 1.6 XR2i (1990)

autoreview

Ford Fiesta

Signalement

UitvoeringFiesta 1.6 XR2i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1990
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf66.527 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ze zijn zelden te zien op de weg. Zo nu en dan doemt er eentje op, Vroemmm en weg is hij weer.

Hieronder een kort verslag van de testrit die is gemaakt alvorens de auto daadwerkelijk van eigenaar wisselde.

Het meest opvallende aan de auto is toch wel de knappe voorbumper. Totaal anders dan welke gestylde auto ook (bijvoorbeeld Golf, Corsa o.i.d.).
Na een korte ronde om de auto vallen ook de sideskirts op, deze passen perfect bij de auto en maken hem mooi breed. Aangekomen bij de achterkant zie je een grote dikke bumper welke de auto ook aan de achterkant, speciaal maakt.

Eenmaal terug bij de voorkant, tillen we de motorkap op. Een iel blokje, met een ietswat ouderwets en saaie kleppendeksel staat rustig te wachten tot de sleutel in het contactslot wordt omgedraaid.
Bij het draaien van de sleutel in het contact hoor je eerst de ietswat schelle startmotor waarna het blok keurig begint te lopen. Het geluid is rauw, maar gezond. Dit 1600 8v blokje heeft er zin in vandaag.

Voorzichtig rijden we in z"n achteruit het terrein af. na ongeveer 15 kilometer te hebben gereden trap ik het gaspedaal dieper in. En gaan dat hij doet. Wat een bommetje, wat een verrassingspakketje, wat een feest.

Ook de bochten worden goed genomen. met groot gemak neemt deze Fiesta pittige bochten. Zonder teveel last te hebben van onderstuur. De wegligging, is met de standaard schokbrekers erg goed!

Om te kijken wat er gebeurd met de auto op een onverharde weg, gaan we de weg af en geven serieus gas. Na een korte spin schiet de auto vooruit. De passagiers zitten pittig te schudden in dit stugge autootje.

Na een rustige terugrit alleen nog onderhandelen over de prijs, kopen, dat sowieso!

PROBLEMEN

Elke auto heeft zo zijn zwakke plekjes.

Bij deze Fiesta zijn dat voornamelijk de tankdop en wielrandjes. Ook wil het bij de achterklep graag roesten.
Na een goede antiroest behandeling een beetje plamuren en spuiten is dit alles goed opgelost!

Verder is de kleppendekselpakking overleden waardoor deze een aardig druppeltje olie spuugt.

Bij pittig rijgedrag lust dit autootje een aardig druppeltje brandstof, max 1 op 8, bij normaal rijgedrag is zeker 1 op 12 goed te halen.

op www.fordland.nl kan meer informatie worden gevraagd met eventuele mankementen die zich kunnen voordoen.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.