Ford Fiesta 1.1i 3-deurs hatchback (1988)

autoreview

Ford Fiesta 1.1i 3-deurs hatchback (1988)

Signalement

UitvoeringFiesta 1.1i 3-deurs hatchback
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1988
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf58.000 km
KM-stand laatst73.450 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Echt zeldzaam, mijn fiesta uit 1988.

Althans, ze zijn er wel, maar in deze staat?

Aanschaf....
Ik vond dit fordje in november 2010 bij wat oudere mensen. Hij stond daar in de garage en werd nauwelijks gebruikt. Dat was te merken, het motortje liep niet echt lekker en zo nog wat dingetjes. Maar verder was hij in redelijke conditie, ik stond perplex van zijn vuurrode kleur, 1e lak en niet verkleurd.

Uiteraard gekocht en de flinke reis terug naar huis begonnen, Wierden - Zaanstad, waarschijnlijk de langste rit van de ford ooit. Op bijgeluidje na, vlekkeloos.

Tja, hij had echt achterstallig onderhoud, dus een vriend, bekend met oudjes zoals deze, gelijk groot onderhoud laten uitvoeren. Echt alles gedaan, alle vloeistoffen eruit, gereinigd en alles dus weer vers, alles van de ontsteking en alle riemen. Klepdekselpakking ook meteen maar gedaan.

Dat had de ford nodig, sindsdien rijd hij als een zonnetje, maar het bijgeluid konden we niet vinden.

Op MP kom ik met toeval een setje originele XR2i velgen tegen, ja, origineel van ford voor dit model. Nagenoeg onbeschadigd, dus die zitten er nu onder, met 185-60-13 toyo proxes banden, een geweldige band. Heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de standaard velgen maar van winterrubber te voorzien.

Het bijgeluid bij aanschaf heb ik nog steeds, ik rij er al bijna al een half jaar mee, evenals een schurende waterpomp. Bijgeluid blijkt het wiellager. De onderdelen heb ik, kosten zijn echt een lachertje maar degene die het gaat repareren stelt het steeds uit. Na 2,5 week de auto bij hem weggehaald en naar de garage bij mij in het dorp gebracht. Tevens een lichtzoemer laten plaatsen, heeft de auto tenminste toch 1 optie :-)

Nou is de ford echt muisstil, zelfs bij 120 km/u volstaat fluisteren in de auto, echt verbluffend.

Olieverbruik is nihil, na 10000km, nog nul komma nul bij hoeven vullen, en het brandstofverbruik is ook zeer acceptabel te noemen, ruim 500km op een volle tank (40l).

Oeps, de rode lak is het buitenleven niet gewend, hij word nu razendsnel roze, dus heb ik hem eens lekker laten poetsen bij een poetsbedrijf, weer als nieuw. Over nieuw gesproken; het interieur is echt hagelnieuw, geen slijtplekje te vinden.

Oktober 2011,
Tja, bijna tijd voor de apk, en dus ff laten keuren en dat was schrikken. De auto was ondanks zijn goede staat toch hier en daar erg slecht, het binnenscherm is gigarot, 1 langsdrager en een stukje dorpel voldoen niet aan de laseisen voor apk anno 2011. Maar ik dank hem niet af, heb alles laten lassen en met succes, zeer professioneel en als finishing touch is de auto in alle holle ruimtes voorzien van lijnolie. Hij is dus voor de komende jaren goed geconserveerd.

December 2011
Probleemloos door de apk dus, apk meester had nog geen auto van deze leeftijd meegemaakt met zoooo'n lage co uitstoot, geweldig.

Op het moment van schrijven, april 2012, ben ik nog steeds zeer blij met dit autootje, al begint de vv-carburateur wat nukken te vertonen, dit is een probleemcarburateur en er zal dus een specialist naar moeten kijken, want 1 schroefje iets te strak en hij rijd zo mogelijk nog beroerder. Alleen als hij koud is, verder geen problemen.

pech

  • 70.258 km

Vette pech, dynamo is naar zijn grootje. Even een nieuwe bestellen, 200 euro armer.... maar ja, hij is 't waard vind ik.

Verder een nog altijd probleemloos autootje, warme weer komt er weer aan dus de problemen met de carburateur eerder beschreven zijn evenals de sneeuw, verdwenen voor de zon. Tevens nog geen druppel olie bij hoeven vullen.

We rijden dus vrolijk door

verkocht

  • 73.450 km

Met pijn in mijn hart heb ik hem verkocht. Hij heeft 2 weken geleden nog een onderhoudsbeurt gehad, maar ik moet realistisch blijven. Het is een extra autootje, en gezien mijn werk als internationaal chauffeur staat er dus een hele week 1 auto op mijn werk en 1 auto voor de deur thuis. Geen onderdak voor de fiesta is er mede debet aan dat de keuze heb gemaakt. Vanaf 19 januari staat er een jongere staion voor in de plaats. De andere auto is daar op ingeruild.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Ford Fiesta

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens