Fiat Stilo Multi Wagon 1.9 Multijet 120 Active (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Stilo Multi Wagon 1.9 Multijet 120 Active |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 110.000 km |
KM-stand laatst | 291.000 km |
Eerste 10K erop zitten
- 120.000 km
Na het overlijden van de Marea moest er een andere station komen. Gezien de redelijk goede ervaringen met de Marea, hebben we voor de opvolger gekozen, een Stilo MultiWagon.
De auto heeft de eerste 4 jaar in Italië rondgereden. Ik heb m gekocht bij een handelaar in München voor 4400€.
Er moest wel het een en ander aan gebeuren:
Krassen rechts
Deukje in rand wielkast links
Koplampstellers defect doordat de kap niet achterop de lamp unit was gedaan (er zat vuil in)
EGR klep defect.
Deze zaken laten repareren, een nieuwe TüV erop, waar hij overigens zonder problemen doorkwam, een beurtje laten geven en rijden maar.
Afgelopen 10K (110K-120K) waren alvast probleemloos. Verbruik ligt zo rond de 1 op 18 a 1 op 19.
Jaartje verder
- 154.100 km
Het afgelopen jaar was absoluut probleemloos, beetje saai zelfs. Heb m net voor een beurt weggehad. Olie/oliefilter, distributieriem (moet bij 150K/6 jaar), 1 koplampstellertje (was nog steeds kapot sinds de aanschaf) en 2 koplampjes. 380€, valt dus niks over te zeggen.
Kleine update
- 182.800 km
Ondertussen weer een jaar verder met de auto. De auto houdt zich goed. Hij moet bijna weer een beurt hebben. Dit keer een defect; hij heeft heel licht speling in het stuurhuis. Stuurhuis moet dus voor een revisie-exemplaar omgeruild worden. Gasveren achter van de klep vervangen, die hadden niet al te veel druk meer. Voor de rest eigenlijk geen problemen.
2 ton erop
- 200.001 km
Het wordt ietwat saai, de afgelopen tijd geen problemen of niks gehad. Af en toe een beurtje, maar geen reparaties van belang.
Ik kan tot nog toe de verhalen over onbetrouwbaar zijn van Stilo's niet plaatsen, maar hey, n=1.
Door de 6 tweëen
- 222.222 km
Hij is door de 222.222 heen. Absoluut probleemloos zoals het hoort.
Enige kosten de afgelopen tijd waren een setje schijven en blokken achter. Ruim 2 ton op een setje schijven achter. Volgens mij rij ik dit ding te rustig :-)
Kwart miljoen erop
- 252.000 km
Zo, het eerste kwart miljoen zit erop, als het goed is, is ie nu ingereden :-)
Maar even zonder dollen, het valt allemaal nog steeds goed te overzien. Slijtage waren de bussen in de achterwielophanging links en rechts en de bijbehorende schokdempers. Door het geklapper van de wielophanging was ook bij de schokdemper het rubber kapot gegaan.
Enige echte storing tot nog toe was een gebroken massadraad bij het linker achterlicht. Heeft de garage bij de beurt in de prijs meegenomen. Kan dus nooit wat groots zijn geweest.
En hij is verkocht
- 291.000 km
En hij is verkocht. Er zaten wat grotere kosten aan te komen.
- Koppeling was versleten
- 2 Massa-vliegwiel was defect
- Banden versleten
- Distributie moest gedaan worden.
Dit alles bij elkaar leverde meer kosten binnen een paar duizend km op dan de dagwaarde van de auto was. We hebben dus maar besloten om wat anders te kopen. Hij heeft goed z'n werk gedaan, ik ben er absoluut tevreden mee geweest. De opvolger is geen Fiat meer geworden wegens het ontbreken van gebruikte grote stations. We hebben een Ford Mondeo Mk 4.5 gekocht.
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Tesla Model Y nieuwe best verkochte auto ter wereld

Volkswagen Golf R 333 Limited Edition is 333 pk sterk feestnummer

In deze gevallen moet je caravan een groene kaart hebben

Smart ForTwo Electric Drive - 2014 - 141.220 km - Accudegradatietest

Hoe moet je je camper verzekeren in een stalling?
