Citroën Xsara Break 1.6i 16V Ligne Prestige (2001)

autoreview

Citroen Xsara Break
Citroen Xsara BreakCitroen Xsara BreakCitroen Xsara BreakCitroen Xsara BreakCitroen Xsara BreakCitroen Xsara BreakCitroen Xsara - interieurCitroen Xsara - interieur

Signalement

UitvoeringXsara Break 1.6i 16V Ligne Prestige
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst165.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 130.000 km

Ik rij 30000 km per jaar en zocht een vervanger voor de Fiat Punto, luxer en een betere wegligging waren erg welkom.
Waarom geen diesel, de 2e handsprijs voor een goede diesel is te hoog en het omslagpunt is net niet meer interessant met de huidige brandstof prijzen.
Gas een optie, absoluut, maar dit wordt nog overwogen.

Door gezinsuitbreiding zocht ik ook een station. Maar een Xsare was me al een paar keer opgevallen tijdens mijn zoektocht. Ook de gebruikers reviews waren erg positief, met name naar onderhoud en verbruik toe.
Ik heb lang geleden een ZX furio gehad en was hier erg tevreden over. Dus Citroën had wel een puntje voor.

Ik zag de Xsara staan en dit was een van de eerste auto’s die niet uitgeleefd was, dit doe ik niet met mijn auto en zo’n auto wil ik zelf ook niet aanschaffen, alles was netjes, los van een aantal kleine lak beschadigingen. Onderhouds historie was helemaal bekend en ook de dealer was er behulpzaam om te vertellen dat het onderhoud bij hun was uitgevoerd en wat ze afgelopen periode allemaal vervangen hadden.
Dus deze was meteen verkocht.

Wat met meteen opviel is hoe comfortabel Citroen is vergeleken met een Volvo V70/V50 dit was wel een beetje een referentie. Ook het uitrustingsniveau is niets op aan te merken. Automatische verlichting en ruitenwissers, alle airbags en remassistenten ed zijn aanwezig.


Voordelen:
Snel, zuinig, comfortabel, de uitgebreide opties die aanwezig zijn.

Nadelen:
Schakelgeluiden, alsof je in een bak met croissants aan het roeren bent, ik heb hier met de dealer naar gekeken en dit is blijkbaar normaal, zelfs een C5(nieuwe model) is redelijk rammelig.
Daarnaast is de bestuurdersstoel niet laag genoeg te zetten, ik moet ver naar achteren en een beetje liggen om lekker te zitten.


In de toekomst zal ik deze review bijhouden.

PROBLEMEN

  • 130.000 km

Geen

Tot nu toe

  • 165.000 km

Een dik jaar verder en buiten het reguliere onderhoud valt het allemaal goed mee.

6.5 l / 100km gemiddeld waar 90% autosnelweg in België.

Een nieuwe accu(voor de zomer) en een nieuwe uitlaat afgelopen week(€350)

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.