Citroen C4 SpaceTourer PureTech 130 Business (2020)

Citroen C4 SpaceTourer PureTech 130 Business (2020)

UitvoeringC4 SpaceTourer PureTech 130 Business
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020

Eerste aanvulling op het review

Ruim(t)e(lijke) wagen - een MPV zoals wij die graag rijden., veel comfort, erg stil en de juiste luxe aan boord. reden voor 5 sterren op Comfort en overigens het ene kritiekpunt (stoterige veergedrag op korte obstakels) sterk verbeterd met de installatie van hulpveren.
Heerlijk motortje in combinatie met de automaat, komt goed mee en geeft een echt leuke rijbeleving qua geluid. Helaas is de auto/motor niet zo zuinig (1:18?) als anderen rapporteren daarom net geen 5 sterren op de gebruikskosten.
Welzeker betrouwbaar maar dat mag je zeker van een nieuwe auto verwachten. Jammer dat ook Citroën is gestopt met de productie van deze MPV want de alternatieven doen het net niet helemaal voor ons.
De auto is een leasewagen en zou normaliter de 100.000 kms al zijn over gegaan, maar ja de afgelopen 2 jaar werd er sterk minder gereden.
Gebruiksgemak is groot want alles wat wij (nodig) hebben kan er in, achter of bovenop. Ook anderen appreci:eren de wagen zoals een collega - hij leende de wagen voor zijn vakantie in vive la France want tja zo'n onbezorgde rondrit met het gezin kan natuurlijk (nog) niet met een EV zoals de Enyaq 60 ;-). Enfin, Wij kunnen er goed mee overweg, deze wat eigenzinnig ogende MPV