BMW Z4 Roadster sDrive30i (2019) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Z4 Roadster sDrive30i |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 4.500 km |
KM-stand laatst | 5.900 km |
Eindelijk een Z4 :)
- 5.900 km
Na verschillende 1-series, 230i’s en een 330i gereden te hebben is het nu zover: ik mag eindelijk een Z4 gaan rijden, mijn daily en hobby in één. Mijn laatste 230i was ook een cabrio en die ervaring was mij goed bevallen, het maakt autorijden nog leuker. Mijn 330i was een G20, dus het interieur van en de bediening van de G29 Z4 zijn voor mij niet nieuw. Het grote verschil is de kleinere ruimte in het dashboardkastje en de niet zo handig geplaatste bekerhouders. Ze zitten niet in de weg, maar als je tijdens het rijden even een slokje wil nemen, kost het meer moeite om je beker te pakken. Luxeproblemen. Het “skiluik”, bedoeld om lange voorwerpen mee te nemen, kan zelf (dankzij de dubbele luik) ook als opbergruimte worden gebruikt! De kofferruimte is ruim voldoende, vergelijkbaar met de 2 cabrio met het dak open.
Genoeg praktisch geneuzel, dit is een roadster! Een roadster met hele mooie stoelen en de mogelijkheid om een goede zitpositie in te stellen. Binnenin de auto is het goed toeven, je zit goed en het zicht rondom is prima. Het dak ziet er vanbinnen netjes uit en doet goed zijn werk. Openen en sluiten gaat lekker snel (2 keer zo snel als bij de 230i cabrio, maar dat is logisch). Het kan in deze auto wel verwarrend zijn dat de schakelaar van het dak en de handrem op elkaar lijken en vlak naast elkaar zitten, dat kon beter. Verder ziet het knoppencluster rond de pook en iDriveknop er mooi en geordend uit. Wat ik zelf ook mooi vind, zijn de brede dorpels die je ziet wanneer je wilt uitstappen, dat geeft een sportwagen gevoel. Het stuur ligt lekker in de hand en alle bedieningselementen liggen goed binnen handbereik.
Zoals bekend komt het motorgeluid bij veel BMW’s deels uit de speakers. Gelukkig voert dit niet de boventoon en is dit niet hinderlijk, ik kan het wel waarderen eerlijk gezegd. De plofjes bij gas los op 4.000 tpm komen wel echt uit de uitlaat en blijven leuk. De motor zelf is goed bij de les en je hebt altijd genoeg power. De bak doet ook goed zijn werk.
Het onderstel is lekker strak, maar is op hobbelige wegen gelukkig vergevingsgezind. De auto is lekker stevig en heeft weinig/geen last van torderen. Bij open rijden zit je goed uit de wind en heb je nergens last van. Ik heb nog niet open gereden op de snelweg.
Momenteel heb ik nog maar 1500 km afgelegd en kan niet wachten om naar de Middellandse Zee te rijden met deze auto. Ik zal dan weer een update plaatsen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

BMW Z4 Roadster M40i High Executive Edition HUD Harman Kardon Keyless ACC 1e Eigenaar Dealer Onderhouden
- 2019
- 33.981 km

BMW Z4 Roadster sDrive20i High Executive M sport Harman Kardon | Connected Prof. | Rood interieur
- 2021
- 46.569 km

BMW Z4 Roadster M40i High Executive Edition Leer Camera Navi H+K Memory
- 2022
- 12.685 km