BMW Z4 Roadster sDrive30i (2019) #2

autoreview

BMW Z4 Roadster sDrive30i (2019)

Signalement

UitvoeringZ4 Roadster sDrive30i
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf4.500 km
KM-stand laatst5.900 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eindelijk een Z4 :)

  • 5.900 km

Na verschillende 1-series, 230i’s en een 330i gereden te hebben is het nu zover: ik mag eindelijk een Z4 gaan rijden, mijn daily en hobby in één. Mijn laatste 230i was ook een cabrio en die ervaring was mij goed bevallen, het maakt autorijden nog leuker. Mijn 330i was een G20, dus het interieur van en de bediening van de G29 Z4 zijn voor mij niet nieuw. Het grote verschil is de kleinere ruimte in het dashboardkastje en de niet zo handig geplaatste bekerhouders. Ze zitten niet in de weg, maar als je tijdens het rijden even een slokje wil nemen, kost het meer moeite om je beker te pakken. Luxeproblemen. Het “skiluik”, bedoeld om lange voorwerpen mee te nemen, kan zelf (dankzij de dubbele luik) ook als opbergruimte worden gebruikt! De kofferruimte is ruim voldoende, vergelijkbaar met de 2 cabrio met het dak open.
Genoeg praktisch geneuzel, dit is een roadster! Een roadster met hele mooie stoelen en de mogelijkheid om een goede zitpositie in te stellen. Binnenin de auto is het goed toeven, je zit goed en het zicht rondom is prima. Het dak ziet er vanbinnen netjes uit en doet goed zijn werk. Openen en sluiten gaat lekker snel (2 keer zo snel als bij de 230i cabrio, maar dat is logisch). Het kan in deze auto wel verwarrend zijn dat de schakelaar van het dak en de handrem op elkaar lijken en vlak naast elkaar zitten, dat kon beter. Verder ziet het knoppencluster rond de pook en iDriveknop er mooi en geordend uit. Wat ik zelf ook mooi vind, zijn de brede dorpels die je ziet wanneer je wilt uitstappen, dat geeft een sportwagen gevoel. Het stuur ligt lekker in de hand en alle bedieningselementen liggen goed binnen handbereik.
Zoals bekend komt het motorgeluid bij veel BMW’s deels uit de speakers. Gelukkig voert dit niet de boventoon en is dit niet hinderlijk, ik kan het wel waarderen eerlijk gezegd. De plofjes bij gas los op 4.000 tpm komen wel echt uit de uitlaat en blijven leuk. De motor zelf is goed bij de les en je hebt altijd genoeg power. De bak doet ook goed zijn werk.
Het onderstel is lekker strak, maar is op hobbelige wegen gelukkig vergevingsgezind. De auto is lekker stevig en heeft weinig/geen last van torderen. Bij open rijden zit je goed uit de wind en heb je nergens last van. Ik heb nog niet open gereden op de snelweg.
Momenteel heb ik nog maar 1500 km afgelegd en kan niet wachten om naar de Middellandse Zee te rijden met deze auto. Ik zal dan weer een update plaatsen.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.