BMW iX3 High Executive (2022) #3

autoreview

BMW iX3 High Executive (2022)

Signalement

UitvoeringiX3 High Executive
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf20 km
KM-stand laatst1.800 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Zeer tevreden

  • 1.800 km

Na enkele maanden in een Mercedes GLC gereden te hebben ben ik nu overgestapt naar de iX3, mijn eerste elektrische auto.
Ervaringen tot nu toe zijn ronduit positief, ik heb geen problemen ondervonden, de auto rijdt fijn en is zeer luxe en solide afgewerkt.

Verbruik
Bij een buitentemperatuur van circa 15 graden, een rustige rijstijl en het grootste deel van de gereden kilometers op B-wegen is mijn verbruik tot nu toe 18,6 KWh per 100 kilometer.
Wanneer ik het advies van BMW volg om voor de dagelijkse rit tot 80% te laden is mijn actieradius in de praktijk circa 280 kilometer.
Dit is weliswaaar aanzienlijk minder dan de 'beloofde' 450 kilometer maar voor mij eigenlijk geen probleem omdat ik zelden meer dan 30 kilometer per dag rijd en thuis gemakkelijk kan laden. Ik vind het vooral erg fijn dat ik nooit meer naar een tankstation hoef (zeker met de huidige benzineprijzen), ook al was dat minder frequent dan dat ik nu moet laden.

Positief
- Elektrisch rijden bevalt goed, ik wil niet meer terug naar benzine.
- Goede Apple Carplay integratie; van het BMW infotainment maak ik weinig gebruik. Carplay is beter, gebruiksvriendelijker en vertrouwd.
- Stoel- en stuurwielverwarming is heerlijk. Daarnaast kan ik de auto ook voorverwarmen (of koelen) met de app op mijn telefoon.
- 3D surround camera, inparkeren is niet mijn sterkste kant.
- Comfort Access, hiermee is het niet meer nodig om op een knopje te drukken om de deur te ontgrendelen, je hoeft de sleutel alleen maar in je zak te hebben. Het is ook mogelijk om de auto te openen en te starten met mijn telefoon maar hier maak ik zelden gebruik van. De BMW sleutel heeft namelijk wat extra functies die op de app weliswaar ook aanwezig zijn maar minder toegankelijk.

Negatief
- Ondanks de 'X' heeft de auto geen vierwielaandrijving.
- Actieradius is beperkt.
- Een aantal functies kan met spraak bediend worden ("Hey BMW") maar dit werkt niet erg goed en ik maak er daarom zelden gebruik van.

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens