• Het Autoweek Forum is vernieuwd! Een volledige nieuwe technische basis met moderne features en gemakken. Heb je leuke tips of andere feedback? Meld het in dit topic .

BMW X3 / iX3 | Facelift 2021 p.2

s=59e1722ba89bef996f0346da39b8d651&attachmentid=1645672&d=1498278084[/img]
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
2018-BMW-X3-image-1.jpg

attachment.php

[video]https://www.bmwhk.com/en/all-models/x-series/X3/2017/at-a-glance.html[/video]
attachment.php

RobEU

Gebruiker
Lol, weer een BMW erbij die er precies hetzelfde uitziet als andere modellen. Goed bezig, BMW!

KadettRT

Gebruiker
Koplampen lijken rechtstreeks van de 1 Serie af te komen.

Vind het wel beter dan het hoekige design van de huidige X3, maar is dit een LCI of volledig nieuw model (en dus interieur)?

R W D

Gebruiker
Kruising tussen X1 en huidige X3, spannend hoor. In elk geval niet mijn ding, maar ik ben sowieso niet van de SUV's

straatos

Gebruiker
Alsof de hele achterkant te lang in de zon heeft gezeten en allerlei dingen zijn gesmolten, zoals de achterlichten.

Vorq

Gebruiker
KadettRT zei:
...
Vind het wel beter dan het hoekige design van de huidige X3, maar is dit een LCI of volledig nieuw model (en dus interieur)?

Nieuw model. De huidige lci heeft koplampen die tot de nieren lopen. Daar stappen ze nu blijkbaar weer vanaf.
De huidige was toch niet hoekig? Die eerste was dat, tot 2010.

Mooi ding!

KadettRT

Gebruiker
Als je naar de vorm van de koplampen en achterlichten kijkt zitten in de huidige X3 nog steeds wat rechte lijnen, gelukkig niet zo extreem als 1ste model. Maar dit vind ik beter te pruimen :)

Maar zoals D2 aangaf, de XC60 is in dit segment SUV toch echt mooier.

R W D

Gebruiker
[D2] zei:
De XC60 is de echte vedette van deze klasse!

Dat vind ik wel heel voorbarig, eerst nog maar eens zien hoe die rijdt en hoe het interieur zich houdt na een tijdje gebruik. De XC90 valt wat dat betreft nogal door de mand, dus of alles bij de XC60 zoveel beter voor elkaar is dat valt nog te bezien.

Ook vind ik de achterkant van de XC60 nogal raar vormgegeven, dus mooier dan de X3 kan ik hem ook niet vinden. Beide vind ik geen toppers.

DeeTwee

Gebruiker
R W D zei:
[D2] zei:
De XC60 is de echte vedette van deze klasse!

Dat vind ik wel heel voorbarig, eerst nog maar eens zien hoe die rijdt en hoe het interieur zich houdt na een tijdje gebruik. De XC90 valt wat dat betreft nogal door de mand, dus of alles bij de XC60 zoveel beter voor elkaar is dat valt nog te bezien.

Ook vind ik de achterkant van de XC60 nogal raar vormgegeven, dus mooier dan de X3 kan ik hem ook niet vinden. Beide vind ik geen toppers.

Mijn opmerking is slechts een slinkse verwijzing naar het oeuvre van dhr. Gonzalez, zie 'laatste reacties'.

Al vind ik de XC60 wel degelijk veel mooier en interessanter dan wat ik de plaatjes hierboven zie.

Guest
Dit is toch gewoon een facelift? Zie niet grote verschillen met de huidige X3.
Vind de X1 mooier eruit zien. De proporties en de hele beleving zijn echt veranderd, terwijl de X3 er nu sportiever uit ziet, maar niet meer comfortable.

R W D

Gebruiker
Momenteel vind ik de Jaguar F-Pace de maatstaf onder de grotere SUV's. Als ik dan toch een SUV moest kiezen dan werd het die, prachtige auto waaraan zowel de X3 als de X5 niet kunnen tippen.

Nieren zijn te groot en mijn hemel, wat is er toch met dat gehele front aan de hand? Veel te druk, veel te veel zooi. Check alleen al eens onder die koplampen wat daar allemaal aan "dingen" zit.

Roder

Gebruiker
Gelukkig is op de een-na-onderste foto de 'gewone' te zien. Die neus ziet er een stuk beter uit!

Roder

Gebruiker
Uh, nee. Beter kijken.

Kijk hier eens rechts:
2018-BMW-X3-image-1.jpg

Dat is niet dezelfde neus als deze....
attachment.php

Prima dat je me belachelijk probeert te maken, maar doe dat dan zo dat het klopt. Nu kom je zelf niet zo heel snugger over.

Driver 69

Gebruiker
Vind hem ook veel te druk, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ze weer hoofdzakelijk met auto's met die M-meuk zitten te pronken.

Al die zwarte vlakken plastic... is toch geen gezicht?

iDS

Gebruiker
Lancia Lover zei:
Waar is de Hofmeister-knik gebleven?
Heeft de X3 nooit gehad....
De knik in de achterste zijruit is nog steeds deze.fde als bij het initiële model.
De voorzijde is veel te bruut vormgegeven, de huidige versie scoort op dat vlak veel beter, net als de achterkant trouwens.
Dit lijkt wel een gesmolten versie van zijn voorganger!

R W D

Gebruiker
Roder zei:
Prima dat je me belachelijk probeert te maken, maar doe dat dan zo dat het klopt. Nu kom je zelf niet zo heel snugger over.

Ah gut, ze bedoelt de auto rechts in het hoekje waarvan slechts een miniem stukje van de voorkant te zien is. Op basis daarvan kun je dus niet beoordelen of deze er nou beter of minder goed uitziet dan de M bumper op de blauwe en zwarte.

Roder

Gebruiker
Spreek voor jezelf;)
De rustiger en horizontale lijnen maken het imo een andere, mooiere, neus.

R W D

Gebruiker
Roder zei:
Spreek voor jezelf;)

Weet je wat nou het leuke is? Die neus in de rechter bovenhoek is helemaal niet van de X3 (zie koplampen en vorm/grootte nieren). :)

Niet nodig.

Ivanov
AutoWeek Moderator

MBdoubleyou

Gebruiker
R W D en Roder, hoe lang zitten jullie nu al als kleine kinderen te kibbelen op dit forum? Zo vermoeiend.....grow up!

R W D

Gebruiker
@ MBW: En wat doe je nu zelf? Jij kibbelt 'vrolijk' mee, wordt het nog vermoeiender ...

On topic:

BMW-X3-2018-1024-07.jpg

In deze uitvoering vind ik hem beter te pruimen dan met M-pakket.

Roder

Gebruiker
R W D zei:
Roder zei:

Ah gut, ze bedoelt de auto rechts in het hoekje waarvan slechts een miniem stukje van de voorkant te zien is. Op basis daarvan kun je dus niet beoordelen of deze er nou beter of minder goed uitziet dan de M bumper op de blauwe en zwarte.

R W D zei:
Roder zei:
Spreek voor jezelf;)

Weet je wat nou het leuke is? Die neus in de rechter bovenhoek is helemaal niet van de X3 (zie koplampen en vorm/grootte nieren). grinning smiley
'Prima dat je me belachelijk probeert te maken, maar doe dat dan zo dat het klopt. Nu kom je zelf niet zo heel snugger over'. winking smiley

Kan je het nou wel of niet beoordelen? Begrijp je jezelf nog wel?

Roder

Gebruiker
R W D zei:
Roder zei:
Kan je het nou wel of niet beoordelen?

Jij wel hè A110-50? Terwijl het bij nader inzien dus helemaal geen X3 betreft. Blijkbaar meer verstand van Renaultjes? :)

Zou inderdaad kunnen, aan de koplamphoekjes te zien.
Niet minder verstand van BMW's dan jij, als échte kenner. Of heb je gewoon keihard een bril nodig, aangezien je eerst een autoneus over het hoofd ziet en daarna nog een dag nodig hebt om verschillen te onderscheiden?

IK heb inderdaad ontzettend veel verstand van Renaultjes. Blijkbaar heb jij er ook bovengemiddelde interesse voor, althans in Alpine's dan. Zo'n fan van de A110-50 gebleven?

Lancia Lover

Gebruiker
iDS zei:
Lancia Lover zei:
Waar is de Hofmeister-knik gebleven?
Heeft de X3 nooit gehad....
De knik in de achterste zijruit is nog steeds deze.fde als bij het initiële model.
De voorzijde is veel te bruut vormgegeven, de huidige versie scoort op dat vlak veel beter, net als de achterkant trouwens.
Dit lijkt wel een gesmolten versie van zijn voorganger!

Hier zie ik 'm toch echt wel zitten:
20120516_112302_0_966016001337163782_0.jpg

Dat de X3 I 'm niet had was mij overigens nooit opgevallen. Bij de derde generatie toevallig wel. Ben wel benieuwd naar de gedachte achter de beslissing om dit stylingkenmerk niet bij de X3 door te voeren.

Driver 69

Gebruiker
Vandaag een stuk op de FP over de prijzen van de nieuwe X3.

Hij staat al sinds begin deze week in de configurator en heb er al een beetje mee lopen spelen. Vond de prijzen toen al opvallend hoog, maar heb me er in eerste instantie niet verder in verdiept.

Maar het euvel lijkt hem puur in de belastingen te zitten. De X3 M40i is in Nederland €29.000 duurder dan in Duitsland :confused:.

In Nederland betaal je in totaal €35.569 belasting voor dit model (€22.965 BPM + €12.604 BTW).

Dit is toch totaal bezopen?

speedtouch

Gebruiker
Driver 69 zei:
In Nederland betaal je in totaal €35.569 belasting voor dit model (€22.965 BPM + €12.604 BTW).

Onze overheid wrijft zich in de handen.... Lang leve Europa één!

RobEU

Gebruiker
speedtouch zei:
Driver 69 zei:

Wat heeft dit met Europa één te maken?

Guest
RobEU zei:
speedtouch zei:
Driver 69 zei:

speedtouch bedoelt dat belastingen op auto's moeten worden geharmoniseerd in Europa, net zoals zo veel andere dingen worden geharmoniseerd.

JoelD

Gebruiker
Driver 69 zei:
Vandaag een stuk op de FP over de prijzen van de nieuwe X3.

Hij staat al sinds begin deze week in de configurator en heb er al een beetje mee lopen spelen. Vond de prijzen toen al opvallend hoog, maar heb me er in eerste instantie niet verder in verdiept.

Maar het euvel lijkt hem puur in de belastingen te zitten. De X3 M40i is in Nederland €29.000 duurder dan in Duitsland :confused:.

6 cilinder is in Nederland niet meer te betalen. Meerprijs tov een 4 cilinder is haast niet te verantwoorden.

P Klieder

Gebruiker
Phaeton W12 zei:
speedtouch bedoelt dat belastingen op auto's moeten worden geharmoniseerd in Europa, net zoals zo veel andere dingen worden geharmoniseerd.

Als het in het voordeel van de overheid zal direct geharmoniseerd worden (hey, we zijn 1 Europa), is het in het nadeel, dan gebeurt er niets.....

RobEU

Gebruiker
Phaeton W12 zei:
RobEU zei:
speedtouch zei:
Driver 69 zei:

Welke nationale belastingen zijn dan wel Europa-breed geharmoniseerd?

RobEU

Gebruiker
P. Klieder zei:
Phaeton W12 zei:

Als het in het voordeel van de overheid zal direct geharmoniseerd worden (hey, we zijn 1 Europa), is het in het nadeel, dan gebeurt er niets.....

Als het in het voordeel van de burger is zal direct geharmoniseerd worden (hey, we zijn 1 Europa), is het in het nadeel, dan is Europa altijd slecht.....

Guest
RobEU zei:
Phaeton W12 zei:
RobEU zei:
speedtouch zei:
Driver 69 zei:

speedtouch bedoelt dat belastingen op auto's moeten worden geharmoniseerd in Europa, net zoals zo veel andere dingen worden geharmoniseerd. Als je autobelastingen harmoniseert, betekent dat niet dat andere belastingen ook moeten worden geharmoniseerd.

speedtouch

Gebruiker
P. Klieder zei:
Phaeton W12 zei:

Wij begrijpen elkaar!;)

RobEU

Gebruiker
Phaeton W12 zei:
RobEU zei:
Phaeton W12 zei:
RobEU zei:
speedtouch zei:
Driver 69 zei:

speedtouch bedoelt dat belastingen op auto's moeten worden geharmoniseerd in Europa, net zoals zo veel andere dingen worden geharmoniseerd. Als je autobelastingen harmoniseert, betekent dat niet dat andere belastingen ook moeten worden geharmoniseerd.

Ik snap wel wat 'ie bedoelt, maar waarom zou dit moeten? Wat is de winst hiervan, behalve het eigenbelang, aangezien men er gemakshalve vanuit gaat dat het automatisch minder zal worden hier.

R W D

Gebruiker
Ik vind het ook belachelijk dat een 6 cilinder hier zoveel meer moet kosten dan een 4 cilinder (waarvan in de praktijk veelal blijkt dat ie net zoveel CO2 uitstoot dan die 6 cilinder...). Bij gebruikte (import) auto's zijn de verschillen vele malen kleiner, dus niet verwonderlijk dat 9 van de 10 auto's met meer dan 4 cilinders niet meer nieuw in NL gekocht zullen worden. Mijn volgende auto zal er ook één worden met de kop eraf, en waarschijnlijk uit Duitsland.

Je kunt je afvragen wie er uiteindelijk gebaat is bij de belachelijke Nedelandse CO2 heffingen op zogenaamd meer vervuilende nieuwe auto's.

KadettRT

Gebruiker
Hangt er vanaf hoe er gereden word. Maar in vrijwel alle gevallen is een 20d zuiniger dan een 30d. Al is het percentage niet wat uit de NEDC komt. Bij de diesels valt het allerzins dus nog mee qua BPM.

Ga je naar de benzine versies kijken word je niet vrolijk, zeker niet als het ook nog eens een Xdrive model is. Maar dit soort hoge auto's moet je gewoon niet als benzine auto kopen. Met hoge CW waarde en gewicht heb je meer aan koppel van een diesel.

RobEU

Gebruiker
R W D zei:
Ik vind het ook belachelijk dat een 6 cilinder hier zoveel meer moet kosten dan een 4 cilinder (waarvan in de praktijk veelal blijkt dat ie net zoveel CO2 uitstoot dan die 6 cilinder...)

Cijfers, bronnen, statistieken?

R W D zei:
Bij gebruikte (import) auto's zijn de verschillen vele malen kleiner,

Nogal logisch. Hoe dichter je bij het nulpunt komt, des te kleiner de absolute verschillen. Nog meer open deuren?

R W D zei:
Je kunt je afvragen wie er uiteindelijk gebaat is bij de belachelijke Nedelandse CO2 heffingen op zogenaamd meer vervuilende nieuwe auto's.

Zo belachelijk zelfs dat inmiddels de meeste West-Europese landen dit doen.

KadettRT

Gebruiker
RobEU zei:
R W D zei:
Ik vind het ook belachelijk dat een 6 cilinder hier zoveel meer moet kosten dan een 4 cilinder (waarvan in de praktijk veelal blijkt dat ie net zoveel CO2 uitstoot dan die 6 cilinder...)

Cijfers, bronnen, statistieken?

R W D zei:
Bij gebruikte (import) auto's zijn de verschillen vele malen kleiner,

Nogal logisch. Hoe dichter je bij het nulpunt komt, des te kleiner de absolute verschillen. Nog meer open deuren?

R W D zei:

Volgens mij zijn wij na Denemarken het 'meest genaaid' qua belastingen. In andere landen heb je inderdaad ook 'tax' maar een stuk minder dan in NL. Vaak waar je in NL paar maand betaald aan MRB betaald je in bijv UK of DL voor een heel jaar. En dan nog eens erbovenop de accijns op de brandstoffen.

RobEU

Gebruiker
KadettRT zei:
RobEU zei:

Volgens mij zijn wij na Denemarken het 'meest genaaid' qua belastingen. In andere landen heb je inderdaad ook 'tax' maar een stuk minder dan in NL. Vaak waar je in NL paar maand betaald aan MRB betaald je in bijv UK of DL voor een heel jaar. En dan nog eens erbovenop de accijns op de brandstoffen.

Vanwaar de stemmingmakerij van 'meest genaaid'? Die hoge belastingen zie je namelijk weer direct terug in de uitstekende infrastructuur, openbaar vervoer en veiligheid. Als je een stap over de grens zet, dan zie je ook meteen wat het gevolg is van minder betalen. Kijk maar eens naar je eigen voorbeeld van het Verenigd Koninkrijk: openbaar vervoer is absurd duur, autoverzekering is peperduur en desalniettemin is de brandstof er ook nog eens duurder dan in Nederland. Want ook die accijnzen heb je in vrijwel alle Europese landen, en Nederland staat allang niet meer te boek als duurste brandstofland.
Voor het gros van de auto's is er bijna geen verschil qua nieuwprijs met andere landen, hooguit een paar procentjes. Die paar excessen die als voorbeeld worden gebruikt om maar aan te geven hoe slecht we het hier wel niet hebben, zijn puur exemplarisch en derhalve nauwelijks relevant.

Bovenaan