AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

BMW 740i Executive (1998) #3

autoreview

BMW 7-serie

Signalement

Uitvoering740i Executive
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf182.255 km
KM-stand laatst192.147 km
Lezerswaardering: 84%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bmw 740i High Executive Individual.

  • 192.147 km

Hallo allemaal,

Nadat ik twee maanden geleden de stap heb genomen om een Bmw 7-serie aan te schaffen vond ik het tijd worden om de eerste bevindingen met jullie te delen.

DE AANSCHAF:

Hier gaat het bij de meesten van mijn leeftijd (22 jaar) al mis. Men gaat opzoek naar de goedkoopste op Marktplaats en gaat er dan vanuit dat de advertentie tekst klopt, deze geeft ongetwijfeld aan dat de auto in perfecte staat is en geen druppel olie verbruikt. Iets waar in de praktijk vaak niets van blijkt te kloppen waardoor de onderhoudskosten snel oplopen.

Ik heb mijn 7-serie bij een BMW-specialist in Luttenberg aangeschaft, een fijn bedrijf waar je nog normaal wordt geholpen!

Nadat ik zonder te vragen meteen een proefrit mocht maken was ik eigenlijk al verkocht. Het geweldige rijcomfort en die prachtige V8 brul uit de originele uitlaten veroorzaken meteen een grote glimlach. Natuurlijk heb ik goed gelet op eventuele piepjes en kraakjes waar deze generatie 7-serie om bekend staat. Het was allemaal goed voor elkaar, de auto stuurde strak en reed geweldig.

Toch heb ik alles nog even laten bezinken voordat ik de knoop door hakte en de auto heb aangeschaft, je weet immers van te voren dat een auto van dit kaliber geld gaat kosten dus wil je er goed over nadenken.


DE AUTO:

Het gaat in mijn geval om een BMW 740i met de 4.4L V8 motor met 286 PK.

Het betreft een volledig originele individual uitvoering dus hij heeft alle opties behalve DSC en een navigatiesysteem. Hij heeft gelukkig wel de fantastische contourstoelen en die zitten echt geweldig!

Ik ga binnenkort een paar mooie foto's maken voor een beter beeld van de auto.

HET RIJDEN:

Voor dat ik begin over de fantastische rijeigenschappen moet ik zeggen dat ik het meeste snelweg kilometers rijd, ongeveer 50.000 per jaar.

Deze BMW is natuurlijk een perfecte kilometervreter voor de snelweg, het zoeft over de weg zonder een dweil te zijn. Hij ligt heerlijk strak op de weg en je voelt wat er onder je gebeurt zonder dat het hinderlijk is. Ook met snelheden van 200+ blijft de auto stil en stabiel. Bij het in werking treden van de kick-down wordt je getrakteerd op het geweldige geluid en de kracht van de machtige V8 motor met 286 PK!

Ook op de buitenwegen en in de stad staat de 7-serie zijn mannetje, ondanks zijn formaat is hij makkelijk in de omgang. De draaicirkel is heel acceptabel en de stuurbekrachtiging doet precies wat hij moet doen zonder dat het gevoelloos wordt.

KOSTEN:

Ik heb natuurlijk nog maar krap 10.000 KM afgelegd dus ik kan weinig vertellen over de kosten dusver qua onderhoud. Het verbruik kan ik echter wel wat over vertellen.

Ik rij dus voornamelijk snelweg kilometers en haal daar een verbruik van 1 op 10 bij een kruissnelheid van 140 op de cruisecontrol. In de stad krijgt meneer echter behoorlijke dorst en is het met 1 op 6 echt wel afgelopen!

Binnenkort gaat dit monster voor de eerste beurt naar de specialist , ik houd jullie op de hoogte qua kosten.


Ik hoop nog lang plezier te mogen hebben van deze tot dusver geweldige auto, ik houd jullie op de hoogte!

Update 05-09-2015

Hallo allemaal, Ik heb sinds de aanschaf in April van dit jaar al ruim 20.000 km afgelegd en vind het dus tijd worden voor een update.

Het is eigenlijk precies zo gelopen als ik verwacht had, misschien wel een beetje meegevallen zelfs!

Tijdens de eerste zomerdag van dit jaar wou ik de blower iets harder laten blazen, ik kon echter drukken op de knoppen wat ik wou, er gebeurde niets! Kachelweerstand had blijkbaar de geest gegeven. Het leuke is dat deze weerstand zo is geplaatst dat als je hem mocht vervangen het halve dashboard er uit moet, een kostbaar geintje dus. Ik heb preventief ook meteen de kachelmotor laten vervangen omdat alles toch los lag. ( alles nieuw en origineel BMW, ruim 1000 euro lichter )

Verder heeft de auto geen enkele steek laten vallen, hij heeft een beurt gehad waarbij de achterste remblokken zijn vervangen en ik erachter kwam dat de Castrol olie een olie is van de duurdere soort ;)

al met al ruim 1600 euro kosten over 20.000 kilometer inclusief onderhoud, daar kun je voor een auto in deze klasse weinig over zeggen vind ik.

Dan het verbruik, dat is toch wel behoorlijk. Ik rij gemiddeld over 20.000km (12L/100KM) waarbij het verbruik in de stad rond de 20L/100KM licht hangt het op de snelweg zo rond de 10L/100KM. We moeten natuurlijk niet vergeten dat er een V8 onder de kap ligt en dat het niet echt een lichte auto is.

De conclusie na ruim 20.000 KM..... hij gaat nog lang niet weg, het rijdt werkelijk fantastisch en de kosten vallen redelijk mee.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren