BMW 740iL Executive (1995)

autoreview

BMW 740iL Executive (1995)

Signalement

Uitvoering740iL Executive
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf224.000 km
KM-stand laatst228.000 km
Lezerswaardering: 77%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

wow wat een bak

  • 228.000 km

Hoewel mijn huidige Outlander PHEV zeer praktisch is en ook prima rijdt is dit toch echt veel meer een auto zoals een auto eigenlijk moet zijn.

Na veel onderzoek en diverse gesprekken met kenners de E38 uit 1995 gekocht.
Heb bewust gekozen voor de 4 liter V8. Deze is naar verluid betrouwbaar en het geluid is natuurlijk vet!!!
Daarnaast loopt deze motor prima op gas. Dat gaat er dus ook binnenkort inkomen maar eerst een tijdje een gevoel krijgen bij de auto.
De auto is van een oud directeur van een grote bouwonderneming in duitsland geweest. Alle historie zit erbij (zelfs een mail waaruit blijkt dat hij een link heeft met ons koninklijk huis en de eerste offertes van de auto, een excellijst met prijzen van de 740iL, de Audi A8 V8 etc)

Motor/automaat:
Heb in verschillende E38ers gereden maar deze motor liep het aller fijnst. Zeer soepel en ook de bak schakelt goed.
Daar moet je altijd goed op letten. Bokt de auto bij schakelen dan komt een revisie van de bak (ca. 2000-3000 euro)
De olie en het filter van de bak waren net vervangen.

Check:
Bij een kenner geweest in Wormerveer en op de brug gehad. Na aanleiding van zijn oordeel de reactiearmen voor, remleiding voor, hardyschijf en draagarmen achter vervangen. Hier had ik budgettaire al rekening mee gehouden. Voor de rest vond hij het een top auto.
Tijdens de reparatie de uitlaat er onderweg gehad. Konden we meteen de rammel in de uitlaat verwijderen (deel katalysator eruit gesneden). Daarnaast de open plekjes keurig dicht gelast door een uitlaatspecialist. De uitlaat ziet er ondanks zijn leeftijd van 19 jaar nog best goed uit. Hier zie je de kwaliteit.
De carrosserie is erg goed. De vorige eigenaar heeft er goed op gepast. Hier en daar kleine plekjes die binnenkort nog weggewerkt gaan worden maar dan is hij bijna als nieuw na een goede polijst en poetsbeurt.

Rijden:
Need to explain this als je al eens in een E38 hebt gereden? Het zoeft over de weg en als je het gas intrapt zit je binnen no time op 220 kmh.
Echter dit doe ik zelden want hij lust wel wat. Ik rijd doorgaans rustig en geniet van het comfort met een lekker muziekje erbij. Dan haal je krap aan 1:10 maar houd rekening met 1:8.
Ondanks dat het een grote bak is gaat hij goed door de bochten.

Interieur:
het is een 740iL dus verlengd. Giga beenruimte achterin. Ik ben bijna 1.90 m en kan met mijn benen over elkaar achterin zitten. De achterbank is tevens elektrisch verstelbaar.
Als je een tijdje in de auto hebt gereden zie je hier en daar wat kleine dingetjes die terloops gerepareerd worden.
De sportstoelen zijn werkelijk super. Zitten als gegoten en je kunt zo'n beetje alles instellen wat je maar wilt. Alleen mijn "oude" BMW 535D zat ook zo goed (en de V70 was ook zeker niet verkeerd)

Youngtimer:
Waarom deze auto?? Nu daarom...het is een youngtimer en ik heb hem op mijn zaak gezet waardoor je 35% bijtelling moet betalen over de dagwaarde. De dagwaarde is ca 3000 euro dus je telt 35% van 3000 = ca. 1000 euro bij jouw inkomen op. Vervolgens trek je wel alles af wat er af te trekken is. Voorbeeld: Tanken doe ik voor ca. 120 euro. Daarvan meteen al 21% terug bij BTW teruggaaf en de kosten trek ik dan af. Netto betaal ik dan voor een tank benzine van ca. 75-80 liter iets van 50-60 euro.
Het zelfde voor alle onderhoudskosten, verzekering etc.


Ben je van plan zo'n auto te kopen laat je dan goed informeren op bv het E38forum of BMW7forum. je krijgt daar alle info die je wilt hebben. Je moet nu eenmaal op een aantal zaken letten bij aanschaf (neem bv niet een Jappanse import hoewel de km stand aantrekkelijk lijkt)

heb je een goed exemplaar gevonden net als ik dan ben je spekkoper. Je bent nog meer spekkoper als je veel zelf kunt repareren zoals ik. Scheelt een flink uurtarief bij de dealer.


4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens