AutoWeek 4 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 4 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 7-serie
3

autoreview

BMW 740i Executive (1998) #3

Anoniem
  • Review
30 mei 2015 om 14:32
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering740i Executive
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf182.255 km
KM-stand laatst192.147 km
Gemiddelde lezerswaardering: 84%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bmw 740i High Executive Individual.

  • 192.147 km
  • 30 mei 2015

Hallo allemaal,

Nadat ik twee maanden geleden de stap heb genomen om een Bmw 7-serie aan te schaffen vond ik het tijd worden om de eerste bevindingen met jullie te delen.

DE AANSCHAF:

Hier gaat het bij de meesten van mijn leeftijd (22 jaar) al mis. Men gaat opzoek naar de goedkoopste op Marktplaats en gaat er dan vanuit dat de advertentie tekst klopt, deze geeft ongetwijfeld aan dat de auto in perfecte staat is en geen druppel olie verbruikt. Iets waar in de praktijk vaak niets van blijkt te kloppen waardoor de onderhoudskosten snel oplopen.

Ik heb mijn 7-serie bij een BMW-specialist in Luttenberg aangeschaft, een fijn bedrijf waar je nog normaal wordt geholpen!

Nadat ik zonder te vragen meteen een proefrit mocht maken was ik eigenlijk al verkocht. Het geweldige rijcomfort en die prachtige V8 brul uit de originele uitlaten veroorzaken meteen een grote glimlach. Natuurlijk heb ik goed gelet op eventuele piepjes en kraakjes waar deze generatie 7-serie om bekend staat. Het was allemaal goed voor elkaar, de auto stuurde strak en reed geweldig.

Toch heb ik alles nog even laten bezinken voordat ik de knoop door hakte en de auto heb aangeschaft, je weet immers van te voren dat een auto van dit kaliber geld gaat kosten dus wil je er goed over nadenken.


DE AUTO:

Het gaat in mijn geval om een BMW 740i met de 4.4L V8 motor met 286 PK.

Het betreft een volledig originele individual uitvoering dus hij heeft alle opties behalve DSC en een navigatiesysteem. Hij heeft gelukkig wel de fantastische contourstoelen en die zitten echt geweldig!

Ik ga binnenkort een paar mooie foto's maken voor een beter beeld van de auto.

HET RIJDEN:

Voor dat ik begin over de fantastische rijeigenschappen moet ik zeggen dat ik het meeste snelweg kilometers rijd, ongeveer 50.000 per jaar.

Deze BMW is natuurlijk een perfecte kilometervreter voor de snelweg, het zoeft over de weg zonder een dweil te zijn. Hij ligt heerlijk strak op de weg en je voelt wat er onder je gebeurt zonder dat het hinderlijk is. Ook met snelheden van 200+ blijft de auto stil en stabiel. Bij het in werking treden van de kick-down wordt je getrakteerd op het geweldige geluid en de kracht van de machtige V8 motor met 286 PK!

Ook op de buitenwegen en in de stad staat de 7-serie zijn mannetje, ondanks zijn formaat is hij makkelijk in de omgang. De draaicirkel is heel acceptabel en de stuurbekrachtiging doet precies wat hij moet doen zonder dat het gevoelloos wordt.

KOSTEN:

Ik heb natuurlijk nog maar krap 10.000 KM afgelegd dus ik kan weinig vertellen over de kosten dusver qua onderhoud. Het verbruik kan ik echter wel wat over vertellen.

Ik rij dus voornamelijk snelweg kilometers en haal daar een verbruik van 1 op 10 bij een kruissnelheid van 140 op de cruisecontrol. In de stad krijgt meneer echter behoorlijke dorst en is het met 1 op 6 echt wel afgelopen!

Binnenkort gaat dit monster voor de eerste beurt naar de specialist , ik houd jullie op de hoogte qua kosten.


Ik hoop nog lang plezier te mogen hebben van deze tot dusver geweldige auto, ik houd jullie op de hoogte!

Update 05-09-2015

Hallo allemaal, Ik heb sinds de aanschaf in April van dit jaar al ruim 20.000 km afgelegd en vind het dus tijd worden voor een update.

Het is eigenlijk precies zo gelopen als ik verwacht had, misschien wel een beetje meegevallen zelfs!

Tijdens de eerste zomerdag van dit jaar wou ik de blower iets harder laten blazen, ik kon echter drukken op de knoppen wat ik wou, er gebeurde niets! Kachelweerstand had blijkbaar de geest gegeven. Het leuke is dat deze weerstand zo is geplaatst dat als je hem mocht vervangen het halve dashboard er uit moet, een kostbaar geintje dus. Ik heb preventief ook meteen de kachelmotor laten vervangen omdat alles toch los lag. ( alles nieuw en origineel BMW, ruim 1000 euro lichter )

Verder heeft de auto geen enkele steek laten vallen, hij heeft een beurt gehad waarbij de achterste remblokken zijn vervangen en ik erachter kwam dat de Castrol olie een olie is van de duurdere soort ;)

al met al ruim 1600 euro kosten over 20.000 kilometer inclusief onderhoud, daar kun je voor een auto in deze klasse weinig over zeggen vind ik.

Dan het verbruik, dat is toch wel behoorlijk. Ik rij gemiddeld over 20.000km (12L/100KM) waarbij het verbruik in de stad rond de 20L/100KM licht hangt het op de snelweg zo rond de 10L/100KM. We moeten natuurlijk niet vergeten dat er een V8 onder de kap ligt en dat het niet echt een lichte auto is.

De conclusie na ruim 20.000 KM..... hij gaat nog lang niet weg, het rijdt werkelijk fantastisch en de kosten vallen redelijk mee.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 7-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    750i High Executive 408PK | Lederen bekleding | Stoelverwarming voor en achter | Achteruitrijcamera. | Elek. glazen schuif-/kanteldak | Head-up display | 19" LMV | Soft-Close |  | Achterklep Elek | Zeer rijk uitgerust!

    BMW 750i High Executive 408PK | Lederen bekleding | Stoelverwarming voor en achter | Achteruitrijcamera. | Elek. glazen schuif-/kanteldak | Head-up display | 19" LMV | Soft-Close | | Achterklep Elek | Zeer rijk uitgerust!

    • 2008
    • 155.600 km

    € 24.900

    750i xDrive High Executive

    BMW 750i xDrive High Executive

    • 2017
    • 99.199 km

    € 53.750

    M760Li xDrive High Executive, NP.271K, 2018

    BMW M760Li xDrive High Executive, NP.271K, 2018

    • 2018
    • 84.105 km

    € 88.500

Meer BMW 7-serie occasions

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 7-serie specificaties
  • BMW 7-serie occasions
  • BMW 7-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 7-serie tests
  • BMW 7-serie gebruikersreviews
  • BMW 7-serie index
PREMIUM
BMW 740i - Audi A8 4.2 Quattro

BMW 740i - Audi A8 4.2 Quattro

Een auto uit het topsegment biedt doorgaans het beste wat autofabrikanten in huis hebben. Daardoor...

Lees meer
 

BMW 7-serie reviews

  • Review
    BMW 740i Executive (1998) #3

    BMW 740i Executive (1998) #3

    3
    • 30 mei 2015
  • Review
    BMW 740iL Executive (1995)

    BMW 740iL Executive (1995)

    8
    • 3 januari 2015
  • Review
    BMW 740i Executive (1994)

    BMW 740i Executive (1994)

    19
    • 16 maart 2013
  • Review
    BMW 730i Executive (1995)

    BMW 730i Executive (1995)

    5
    • 1 maart 2012
  • Review
    BMW 728i (1995)

    BMW 728i (1995)

    6
    • 6 februari 2012
  • Review
    BMW 740i (1995)

    BMW 740i (1995)

    1
    • 6 juni 2011
  • Review
    BMW 740i (1995)

    BMW 740i (1995)

    14
    • 18 september 2010
meer reviews
Range Rover Evoque vs. BMW X3 - Dubbeltest

Range Rover Evoque vs. BMW X3 - Dubbeltest

Alsof de viercilinder in de plug-in hybride Range Rover nog niet schokkend genoeg was, monteert...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    BMW 750i High Executive (2018)

    BMW 750i High Executive (2018)

    7
    • 31 december 2020
  • Autonieuws
    Elektrische BMW i7 klaar voor strijd tegen EQS

    Elektrische BMW i7 klaar voor strijd tegen...

    38
    • 3 september 2020
  • Autonieuws
    BMW’s zomerupdate: meer mild-hybride en nieuwe diesels

    BMW’s zomerupdate: meer mild-hybride en...

    24
    • 27 mei 2020
  • Autonieuws
    'BMW neemt binnenkort afscheid van de V12'

    'BMW neemt binnenkort afscheid van de V12'

    48
    • 12 mei 2020
  • Autotest
    BMW 745Le

    BMW 745Le

    47
    • 26 maart 2020
  • Autonieuws
    BMW investeert binnen vijf jaar miljarden in technologieën

    BMW investeert binnen vijf jaar miljarden...

    80
    • 19 maart 2020
  • Review
    BMW 760Li (2009)

    BMW 760Li (2009)

    19
    • 8 maart 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Gelekt: BMW M5 CS

    Gelekt: BMW M5 CS

    36
    • 26 januari 2021
  • Autonieuws
    Extra centimeters voor BMW 3-serie

    Extra centimeters voor BMW 3-serie

    39
    • 22 januari 2021
  • Autonieuws
    BMW i4 uitgebreid in beeld

    BMW i4 uitgebreid in beeld

    67
    • 22 januari 2021
  • Autonieuws
    BMW komt dit jaar met elektrisch M-model

    BMW komt dit jaar met elektrisch M-model

    31
    • 19 januari 2021
  • Autotest
    BMW X1 xDrive25e - Test

    BMW X1 xDrive25e - Test

    16
    • 19 januari 2021
  • Autonieuws
    BMW wil dit jaar sprong maken met EV-verkoop

    BMW wil dit jaar sprong maken met EV-verkoop

    36
    • 18 januari 2021
  • Autonieuws
    Back to Basics: BMW iX3

    Back to Basics: BMW iX3

    57
    • 16 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep