BMW 525i (2002)

autoreview

BMW 5-serie
BMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serie - interieur

Signalement

Uitvoering525i
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf114.000 km
KM-stand laatst114.000 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat een auto!

  • 114.000 km

Na jaren in auto's gereden te hebben van 1 a 2 duizend euro werd het tijd voor een echte auto. Ik heb op internet gezocht naar een goede opvolger.
Heb eerst gekeken naar een Volvo S60, mooie auto, rijdt goed, totdat mijn oog viel op de BMW 5 Serie. Proefritten gemaakt in Volvo's en BMW's. Toen ik in de BMW stapte dacht ik, dit is het! Het interieur van de BMW oogt luxer dan dat van de Volvo S60 (althans dat vind ik). Ik vond het interieur van de Volvo S60 een beetje ja, plastic fantastic?


Eerste ervaring:
Ik heb de auto nu ruim een week in bezit, dus kan over de betrouwbaarheid nog niet veel zeggen. De auto ziet er van binnen en buiten zeer goed uit, geen beschadigingen, niets!

De rijeigenschappen zijn uitmuntend te noemen, je zweeft over de weg, dit komt misschien ook omdat ik een paar jaar in een Ford Mondeo uit 1997 heb gereden. Wat een verschil!
In de Ford rammelde en kraakte er van alles in het interieur en je hoorde ook veel windgeruis. De BMW voelt heel solide aan en is VELEN malen stiller dan de Ford. Het is wel duidelijk dat de BMW een paar klassen hoger zit.


ROLGORDIJN:
Het enige wat kapot was is het elektrisch rolgordijn voor de achterruit.
Deze is te bedienen via een knopje op het middenconsole.
Het mechanisme werkte wel, alleen waren de scharniertjes kapot die in de gordijnrail schuiven en het gordijn tegelijk omhoog trekt.
Ik ben hiervoor naar de BMW dealer geweest, de scharniertjes zijn niet per stuk leverbaar. Ik kon wel een compleet nieuw rolgordijn kopen voor 400 euro (exclusief montage)! De monteur zei, ja meneer de prijzen verzinnen ze wel!

Dit vond ik te veel geld voor een rolgordijn en heb toen besloten om de scharniertjes zelf te maken van aluminium. Paar uurtjes werk en 6,50 euro verder. Tada! Het gordijn werkt weer perfect en het ziet er netjes uit!

Verder moet ik binnenkort voordat ik op vakantie ga de achterbanden laten vervangen.

Ik hou jullie op de hoogte en zal snel een paar foto's online zetten!

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.