BMW 330d touring (2002)

autoreview

BMW 3-serie touring
BMW 3-serie touringBMW 3-serie touringBMW 3-serie touringBMW 3-serie touringBMW 3-serie - interieurBMW 3-serie - interieur

Signalement

Uitvoering330d touring
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het grote voordeel is de enorme trekkracht die deze dieselmotor ontwikkeld. Ik heb hem fabriek af laten voorzien van een zogenaamde ’powerbox’, waardoor het vermogen is gestegen naar zo’n 220 pk en het koppel op monsterachtige 500 Nm uitkomt. De grote rust en stilte waarmee deze auto alles uitvoert is indrukwekkend. Het maakt niet uit in welke versnelling je rijdt en met welk toerental, trekkracht is altijd voorhanden. Door de beul van een motor kan deze diesel sportwagenprestaties leveren. De afwerking staat ook op een uitstekend niveau. Geen piepje of kraakje te horen. Het grote nadeel is dat je heel makkelijk te hard rijd. 80 km/h in de 5e versnelling betekend ongeveer 1500 toeren per minuut. Een cruisecontrol is eigenlijk een must op deze auto, anders kan het aardig snel onbedoeld in de papieren lopen.
Een ander nadeel van deze auto is de ruimte achter de voorstoelen. Ik ben zelf 1,98 m lang en heb daardoor de stoel in de achterste stand staan. De ruimte die dan overblijf tussen de voorstoel en de achterbank is hooguit 10 cm. Een normaal mens kan dus niet achter mij zitten zonder dat ik een stukje naar voren ga. Helaas is bij deze diesel ook de dieselbrom bij accelereren duidelijk hoorbaar. Als je de kruissnelheid bereikt hebt verdwijnt deze en is de motor nauwelijks hoorbaar. Ook het verbruik stemt mij tot grote tevredenheid. Als ik in Duitsland op de snelweg met 170 km/h voort zoef dan geeft de verbruiksmeter ongeveer 8 liter op 100 km aan. Gemiddeld rijd ik 1 op 15. Al met al een auto waar ik helemaal mee in mijn nopjes ben.

PROBLEMEN

Geen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.