BMW 325i touring Executive (2002) #2

autoreview

BMW 325i touring Executive (2002)

Signalement

Uitvoering325i touring Executive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf113.600 km
KM-stand laatst217.600 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

de eerste ton zit er op

  • 213.950 km

Algemeen

Update 9/07/2012:
De eerste ton zit er op sinds ik hem heb! (Om een schot voor de boeg te geven, de tweede gaan we niet halen, straks meer). Mooi moment voor een evaluatie. Moet zeggen dat alles wat ik hiervoor heb geschreven nog steeds geldt. Het is een fijne auto, met een lekkere motor en een heerlijk geluid. Vooral op lange buitenlandse ritten (vol bagage, maakt niet uit) merk je hoe fijn hij rijdt. Ook met snelheden van 150 - 180 is het prima sturen en met een dotje gas erbij loopt hij nog vlot weg.

De gebruikskosten blijven acceptabel, wat kleinere mankementen kunnen het algemeen betrouwbare totaalbeeld niet verstoren. Remmen voor: nog nooit iets aan gedaan. Banden (zomer-) zitten er (een deel van de) ton onder, rammels zijn ons vreemd.

Echter, met de veranderende fiscale regels per volgend jaar wordt het niet meer lonend de leaseauto buiten de bijtelling te houden, danwel een relatief dure station als backup op de oprit te laten staan. Ik ben dus voornemens de auto aan het eind van het jaar te verkopen, nog een paar duizend kilometer te gaan. Indien interesse meldt het maar in het commentaar. (airco is pas nog afgevuld en weer ijskoud)

Update 17/09/2011:
We zijn ruim een jaar verder, dus tijd voor een update. Zo is afgelopen week in Denemarken de 200.000k grens gepasseerd. Leuk moment, even een foto van gemaakt. We hebben dus 17.000km gereden in net iets meer dan een jaar. Dit komt door zwangerschapsverlof echtgenote waardoor er in de eerste helft van het jaar weinig gereden is.

Omdat de laatste tijd de auto naar verbande olie ging stinken na ritten van minimaal een half uur hem maar even weggebracht. Bleek zoals ik al vermoedde en hoopte een lekke klepdekselpakking te zijn. Garagist zei dat hij onlangs eenzelfde model, net zo oud met vergelijkbare km. stand had gehad met hetzelfde probleem. Komt dus vaker voor, geen schande na bijna 2 ton zou ik zeggen. Voor 150 euro alles weer OK. Verder beurt gehad bij bijna 192.000km, kwam inclusief wat kleinigheden op ca. 450 euro.

Op weg naar Denemarken in duitsland nog een beetje door kunnen rijden. Weer valt op hoe makkelijk de 6 cilinder toeren maakt en hoe relaxed het rijden is met 170 (als het rustig is natuurlijk). Motorgeluid valt erg mee, windgeruis neemt vanaf 150 wel steeds meer toe. Verbruik op heen- en terugweg bijna 1:11 (geen lange stukken hard gereden, ook wegwerkzaamheden, meest tussen 90 en 140 en stukken 160-170). In NL met snelwegverkeer op een haar na 1 op 13.

Gemiddeld verbruik over de laatste 14 maanden staat op 9,0L / 100km volgens de bc. In de praktijk zal dit zo 1 op 10,7 zijn, niet verkeerd. We rijden in het algemeen ook redelijk rustig en niet te veel korte stukken. Verder weinig bijzonders, al het hieronder vermelde blijft van kracht.

Update 23/08/2010:
Na ruim 3 jaar en 3 maanden hebben we inmiddels sinds aanschaf 70.000 kilometer afgelegd; tijd voor een update dus. In vind de auto nog steeds heerlijk rijden. De souplesse en het zijdezachte lopen van de 6 cilinder blijven verslavend. Het aardige van een 3 serie is daarbij dat het volgens mij allemaal wat beter hoorbaar is dan in een 5 serie bijvoorbeeld, wat ook het rijden een autitief genot maakt.

Sinds de laatste update geen heel gekke dingen. Bij de bandenwissel in maart waren de remblokken achter aan vervanging toe: eerste keer?? Verder voor de zomervakantie de nokkenassensor vervangen. Een vaker voorkomend probleem. Het grappige was dat het finale einde van het ding zich aankondigde doordat hij meteen afsloeg als je de koppeling intrapt. Wilde dus niet meer stationair lopen. Dat leidt toch een wat hachelijke rijstijl met snel schakelen en beetje veel gas optrekken voor het stoplicht en zoveel mogelijk remmen met de handrem het laatste stukje. Gevoel is niet makkelijk bochtjes kunnen nemen (onder 1200 toeren slaat 'ie af) en een rokende koppeling. Herstart hielp niet, maar 2 uurtjes stilstaan wel. Toen niets meer aan de hand! Toch maar weggebracht en sensor laten vervangen. Meteen ruitenwissers meegenomen. (Geen BMW wissers, weet niet welk merk maar ben er niet heel tevreden over en na 2 jaar waren ze op).

Maar hij heeft ons dus nog nooit echt laten staan en ook vakantie naar Toscane ging probleemloos. Verbruik e.d. zijn constant (nu 8,9L / 100km over de afgelopen 2500km, maar dat is de zomer. Nou ja, zomer...).

De volgende onderhoudsbeurt is over 8300km. We gaan van de kerst tot en met april minder rijden vanwege zwangerschapsverlof, dus die beurt zal ergens in april zijn. Wel nog apk voor december maar ik verwacht vooralsnog geen onverwachte problemen :-)


Update 17/11/2009:
Ik heb de auto nu 2,5 jaar en we hebben er ruim 53,000km mee gereden. Net een kleine beurt gehad, wat het eerste onderhoud is in 16 maanden en ruim 25,000km - op olie bijvullen etc. na. Dus tijd voor een update!

De auto doet het nog altijd prima. Na bijna 7 jaar en 167,000km weer volledig rammelvrij. Kleine beurt uitgevoerd bij de BMW specialist met APK. Verder 'stabilisatorstokjes' voor vervangen (rammel op klinkerwegen), airco gereinigd, remvloeistof vervangen, wintervelg+band gemonteerd, en koplamp gerepareerd. Alles bij elkaar 405 euro en dus netjes.

Afgelopen winter last gehad van steenslag en barst in de voorruit. Eerst maar laten zitten, maar ging tegen de zomer toch verder scheuren, dus ruit laten vervangen. Kosten ongeveer 438 euro inclusief zonwerende baan. Kan auto natuurlijk ook niets aan doen.

Verbruik is nu over afgelopen ca. 30,000km 9,3L / 100 km, loopt met wat kouder weer nu lichtjes op, maar dat is normaal. Totale kosten incl. benzine, afschrijving, verzekering, MRB, onderhoud, apk, olie, ruit all in komen nu net boven de 9000 euro per jaar bij gemiddeld 21,400 kilometer per jaar - en een doorgaans rustige rijstijl... Maar Freude am Fahren is wat waard, de 6-cilinder loop en -geluid blijft prachtig dus we rijden lekker door! Ik verwacht eigenlijk dat de kosten langzaamaan wat moeten gaan dalen; vorig jaar e.e.a. gespendeerd aan onderhoud en er zit nu niets verwachts aan te komen (met net olieservice en apk achter de rug). Afschrijving is ook grotendeels een gepasseerd station, dus als hij het blijft doen zoals nu dat we maar door gaan tot ergens rond de 235,000 tot 250,000km, en jaartje of 3,5 dus. Verwachting is dan maar eens kijken naar een gebruikte 325i, 330i of 525i / 530i touring bj. 2007 - 2009. Liefst full-options!

Update 19/8/2008: paar foto’s bijgevoegd (genomen afgelopen winterrrr, met de wintervelgen / banden). Na 30,000 kilometer met de auto te hebben gereden (op 200 na) tijd voor een update.

De auto bevalt me nog prima. Het geluid van de 6 cilinders in lijn blijft zo mooi, gewoon verslaven. De soundopbouw door de toeren heen, je hoeft niet eens hard te rijden. Ook bij gewoon even gas geven bij 110km/u zwelt het geluid al aan en laten de zes stampertjes met een hese huil weten dat ze er klaar voor zijn! Meestal rijden we op Euro 95, maar op superplus98 of VPower loopt 'ie inderdaad net even mooier en feller. Als je 'm dan op een bochtig weggetje even beetpakt en het gas erop houdt wordt het meteen "happen naar de baas" en trekt de wolf zijn schaapskleed uit. Dan is er echt te spelen met de auto en voel je het gewicht ook niet echt (opvallend) meer. Moet zeggen dat je het gewicht bij het stoplicht wel voelt: omdat het een toerenmotor is wordt je hier makkelijk weg gereden als je niet bewust op het gas gaat staan - maar dat is desgewenst eenvoudig te verhelpen...

Afwerking is nog prima en rammelvrij. Ruim 25,000km met de laatste onderhoudsbeurt gedaan, ook netjes. Eind Juni INspectie I laten uitvoeren bij de dealer voor E324. Het gemiddeld lange termijn verbruik staat nu in de boardcomputer op 9,1L / 100km. Zal in de praktijk iets onzuiniger zijn, maar met onze redelijk beheerste rijstijl halen we door het jaar heel wel ca. 1:10,5. Nu in de zomer ca. 1:12 als het een beetje meezit.

Ik heb de totale kosten, incl. afschrijving excl. rentederving tot een conservatieve waarde berekend op E8500 per jaar all-in, ofwel E0,36 per km (20cent variabel, 16 cent vast..).
________________
Na 5 jaar voordelig in een o zo betrouwbare Astra (bj. ‘00, zie andere review) gereden te hebben werd het tijd voor wat leuks. Al 23 jaar BMW fan en er vaak naar gekeken tijd om te kopen! Wilde graag een 6 cilinder (in lijn!) met een beetje power en nog een beetje betaalbaar (zie ‘kosten’). Dan is de 325i handgeschakeld een goede keuze. Vanwege praktisch gemak (neerklapbare bank en meer hoogte om een keer iets te laden) toch maar een touring gekozen, dan kom je ook niet voor verassingen te staan.

10 mei vond ik hem vers op internet: de donkerblauwe 325i touring Executive van December 2002. Van eerste eigenaar, boekje onderhouden, met 113,600km, sportLine pakket en donker getinte achtterruiten (portieren, achterste zijramen en achterruit: net een zonnebril bij zon of koplampen van achter!). Moet zeggen dat ik de combinatie mauritiusblauw metallic en donker getinte ruiten erg mooi vind: sportief chique en het onderscheid hem ook van veel ‘gewonere’ 3-tjes. Nieuwprijs was destijds incl opties E50,000. De auto stond in Zeeuws-Vlaanderen, tegen de Belgische grens bij een niet-merk dealer – handelaar in met name MB. Deze heeft de auto ook nieuw geleverd op bestelling aan de klant, die hem waarschijnlijk op eigen bedrijf gereden heeft (vermoedelijk niet prive, en leasemaatschappijen geven in Dec geen auto’s uit...). Na afspraak op zaterdagmorgen dus meteen 160km gereden om de auto te zien, er zouden al meerdere mensen gebeld hebben. Zag er allemaal betrouwbaar uit: interieur heeft lichte gebruikssporen (mn wat krassen aan achterzijde stoelen door kinderen) en buitenzijde evenzo: redelijk wat steenslag op de neus helaas en paar krasjes rondom. Dit zijn echter normale gebruikssporen, maar belangrijker de carrosserie is volledig strak zonder enkel deukje of putje, alle deuren sluiten zonder haperen en solide en nergens sporen van glas of schade te vinden. Velgen onbeschadigd. Ook het kenteken is origineel Nederlands 12/2002 en zonder ‘1tje’ of ‘2tje’. Dit alles deed me vermoeden dat de auto nooit schade had gehad en alle ruiten er ook vanaf de fabriek al in zaten. Boekje afgestempeld, elke 23,500km gemiddeld een beurt bij steeds deze garage. Gevraagd de auto op de brug te zetten, sloeg meteen aan, liep gelijk zijdezacht rond. De onderkant was volledig droog en kent geen schade van drempels of anders. Dus dat zag er goed uit: rijden. Klein rondje gemaakt, auto loopt goed, rechtuit, remmen trillen niet en schakelt als boter. Dit moet goed zijn en de prijs was dat ook. Dus meteen onderhandeld en de auto zonder garantie, beurt en nieuwe banden gekocht. Hij heeft 2 dagen te koop gestaan... Stond op 16 inch Seven velgen met winterbanden, 2 redelijk, 2 versleten. Via marktplaats meteen een set mooie 16 inch originele BMW sterspaak velgen gekocht met gloednieuwe Continental Sport Contact banden 225 breed gekocht.

Comfort en Rij-eigenschappen
Comfort is natuurlijk niet ‘de’ reden om een BMW te kopen, rij-eigenschappen des te meer. Dit kan goed samengaan met een goed onderstel. Voor wie hier op gesteld is kan ik het standaard onderstel aanraden. Deze heeft volgens mij het sportonderstel (SportLine) en is wat harder geveerd (zelfs marginaal harder dan de nieuwe 118d, zie andere review), maar wordt nooit echt oncomfortabel. Voor het overige verhogen climate control, alle electrische speeltjes, de goed zittende en uitgebreid verstelbare sportstoelen en voorbeeldige bediening het comfort natuurlijk ook. Net als de zachte en soepel lopende 6 cilinder. De mooie afwerking en rustieke watervalverlichting in het donker maken het af.
Dan de wegligging: Je merkt meteen dat het een rijdersauto is. Ligt neutraal op de weg, met evenveel gewicht voor als achter dus ook geen onderstuur en zwaar voelende neus (wel eens een A4- , Golf IV- of Passat TDI gereden?).Door de achterwielaandrijving kan je met het gas erop sturen, en niet juist gas los om hard door de bocht te gaan, zoals bij de meeste voorwielaandrijvers. Met een beetje mikken gaat hij netjes op een kant hangen en als op rails door de bocht. Heb de limiet nog lang niet uitgeprobeerd. Dit alles voelt een beetje ouderwets vertrouwd BMW aan. Moet zeggen dat de 118d veel moderner, want makkelijker en kwieker rijdt met waarschijnlijk een nog betere wegligging. Sturen gaat ook prettig precies, hoewel niet overdreven direct. Met 225 banden stuurt hij wel wat zwaar maar ook rustiger dan op 205 winterbanden (nu weer nieuwe eronder), die wat ‘rond’ aanvoelen. Stuurt wel iets lichter.

Betrouwbaarheid & kwaliteit
Wat betrouwbaarheid betreft kan ik alleen maar zeggen dat de auto ons in 7,5 maand en 18.500km nog niet in de steek heeft gelaten en alles werkt naar behoren. Kwalitatief voelt het allemaal erg degelijk aan. De afwerking van deze series BMW’s lijkt wel mooier dan die van de modellen erna (2003 – eerste helft 2007). Is nu bij de 1-serie en 5 serie facelifts weer verbeterd. Houten strips (vind ik zelf ook het mooist) geven een luxe uitstraling, tezamen met voetenruimte-instap verlichting. Het solide geluid van een dichtvallende deur al... De kofferbank is ook erg netjes afgewerkt en ziet er nog vrijwel als nieuw uit. Ook details als de tol-automaat op de ruitbediening voor, apart te openen achterruit maken het leven net iets aangenamer. Trouwens, ook de lichtopbrengst van de koplampen is erg goed voor standaard lampen, met een mooie uitlichting in de breedte.

Prestaties, bak & motor
De motor, de motor. Wat een heerlijkheid en wat een genoegen om in deze auto te rijden! De reden dat ik liever in de 325 rijd dan in de nieuwe 118d. Je kan merken dat bij BMW de ‘M’ in het midden staat, deze motor heeft ooit – het blok zelf is al vrij oud volgens mij – hoge ogen gegooid bij de ‘engine of the year’ awards. Het geluid is bij het starten (raam of deur altijd open!) al mooi, en wat zwaarder dan dat van een 320i. Zeker bij zomerse temperaturen loopt ‘ie vrijwel meteen mooi rond en een zijdezachte stationairloop (‘zoem’ is een beter woord?) op 600 a 650 toeren. Vervolgens trekt hij met zijn turbine achtige loop lineair door van 1000 tot 6000 toeren, telkens een andere klank producerend. Van een donkere brom bij gematigd accelereren vanaf 1700 – 1800 toeren tot licht janken bij 3000 toeren tot een steviger brul bij 5000 – 6000 toeren! Met dank aan Vanos (?). Het geluid als de motor terugvalt naar stationair wanneer je aan komt rijden en stopt klinkt ook mooi ‘duur’ met een soort kabbelend gezoem. Een must voor de liefhebber, nooit meer een 4 cilinder! Hoewel de motor niet bekend staat om zijn kracht ‘onderin’ kan je met een rustige rijstijl makkelijk laag in toeren rijden: met 25 een bochtje met 1000+ toeren in 3, of met 40+ in 4 en dan rustig dooraccelereren gaat moeiteloos. Verder is de auto wel vlot, maar pas bij hoge toeren (4000+) begint hij snel te worden. Geen echte strepentrekker, maar op snelheid hangt hij lekker aan het gas. Tijdens rit door Duitsland merk je goed dat hij boven de 150 eigelijk lekker gaat trekken. Vlot door naar 210, en met een klein beetje geduld even 230 op de teller gereden. Heerlijk.

Bij een rustige rijstijl is de auto / motor ook gewoon lekker stil. Overigens rijd ik meestal op Euro 95, terwijl 98 is voorgeschreven. Moet makkelijk kunnen, behalve als je vol vermogen vraagt. Merk wel dat de stationairloop en oppakken bij zeer lage toerentallen op 98 soepeler is. Af en toe een tankje 98 er doorheen dan maar.
Ook de versnellingsbak is lekker. Slagen zijn niet echt kort of heel licht, maar juist wel met gevoel in te leggen. Met warme bak een lekker elastiek / rubberachtig gevoel met een lichte weerstand wanneer je ‘m in z’n versnelling duwt. Voor de liefhebber van actief rijden een toegevoegde waarde, je merkt dat je gewoon recht in de bak zit te roeren (achterwielaandrijving: bak ligt meteen onder je in rechte lijn van motor naar aandrijving!).

Kosten
Zoals vermeld auto gekocht zonder garantie en beurt. In Juni voor de vakantie een olieservice + microfilter uitgevoerd bij de dealer a E225. In December APK bij de dealer, maar liefst dik E90, maar wel gewassen mee gekregen. Inclusief de 4 extra velgen met nieuwe banden, 4 nieuwe winterbanden (Goodyear Ultra Grip, 205/55/16, E471,50 bij Kwikfit) en wat losse spulletjes (olie, sproeivloeistof en poetsmiddel) in 2007 in totaal precies E20.000 uitgegeven. Verzekering goedkoop via internet geregeld: met 5 schadevrije jaren, max 25,000 km/jaar met 2 bestuurders en E1000 eigen risico voor slechts ruim E540 per jaar all-risks. Houderschapsbelasting is E51 per maand.
Het benzineverbruik bedraagt tot nu toe 9,2 liter / 100km volgens de boardcomputer. Deze wijkt 3 tot 5% af. In de praktijk is met een redelijk nette rijstijl ’s winters 1:10 en ’s zomers 1:11 a 11,5 overall praktijk. Gunstigst was op vakantie in Kroatie (alleen binnenwegen), ca 1:12,8 werkelijk, ongunstigst tijdens snelle rit naar de IAA in Frankfurt op een tank ca 1:9,5. Ik heb de auto begroot op een kostenplaatje van tussen de E8500 en E9000 per jaar inclusief alles, bij 23,000km per jaar en 4 tot 5 jaar tijden. Vooralsnog lijkt dat wel te gaan lukken. Alles reel, drie sterren.

PROBLEMEN

  • 213.950 km

Update 9/7/2012:
oktober vorig jaar heeft de startmotor het begeven. Ik had bij vervangen van de klepdekselpakking gehoord dat deze niet zo best meer was maar nog geen tijd gehad / genomen om hem te vervangen. en dan is het ineens over en uit, dus voor de eerste keer stilgestaan. Nadeel als je ergens heen moet: dan moet je toch weggesleept worden en vervangend vervoer regelen. Mijn vaste adresje had niet 'acuut' tijd, dus maar de dealer gebeld. Revisie startmotor erin en 'mogen we de accu ook vervangen"? Was denk ik nog de eerste, dus doe maar. Incl. testen, slepen, startmotor, accu en vervangend vervoer dus een rekening van 861 euro. vooruit dan maar!

Update 17/09/2011
Bij 199.000km de klepdekselpakking vervangen (stinken, roken en olieverbruik), kosten 150 euro.

Update 17/11/2010:
remblokken achter vervangen (normale slijtage) bij ca. 172000km. Nokkenassensor vervangen bij 177000km (juni 2010). Waarschijnlijk was het ding al langer van slag en heeft wat foutmeldingen in de computer gezet, die echter voordien weinig informatie opleverden. Motor loopt in elk geval weer als een zonnetje.

Update 17/11/2009:
Afgelopen jaar voorruit vervangen, kan de auto niets aan doen.
Verder rammel in voortrein (weer): stabilisatorstokjes (?!) vervangen, niet duur.
Koplampje zat lost en is juist in de week voor de beurt scheef gezakt en tegen de behuizing gekomen. Bijna gesmolten, dus net op tijd, was nu nog te herstellen voor weinig. Eigen schuld (of die van vorige eigenaar nog?); heb 1x een lampje vervangen en zat wellicht niet goed vast. Weet alleen niet meer of het deze was (rechts)...
Zit nu nog een rateltje in (of waarschijnlijk bij-) de motor bij koud stationair draaien. Nog geen oplossing voor gevonden, lijkt niet ernstig te zijn. Zit er al een tijdje, en motor loopt verder mooi. Wie 't weet...

Update 19/8/2008:
Bij de beurt onlangs is een aantal mankementen vastgesteld: Draagarmrubbers voor ruim, achterveer gebroken (typische E46 kwaal, maar mag m.i. niet gebeuren met een auto in deze prijsklasse en van deze leeftijd /km stand). Daarnaast multiriem + spanrollen versleten (waarschijnlijk nog de eerste, zag al dat er haarscheurtjes in zaten), ruitenwissers rondom en een kriksteuntje (a E4,50). Heb dit maar bij een specialist laten opknappen. Was E727, bij de dealer - veel arbeid aan - waarschijnlijk stuk duurder. Nu rijdt hij weer strakker en stiller in ’t onderstel!
____________________
Problemen:
Tot 28/12/07 geen. Toen begon bij 132.100km op 29 December het lampje uitlaatgasstoring te branden. Naar de dealer ermee (3 Jan), er bleek een kleine serie foutmeldingen in de computer te staan . Ze hebben alles onderzocht en getest: lambdasonde, LMM, alle sensoren, onsteking maar alles bleek te werken. Toen hebben ze de software opnieuw ingelezen en voorlopig is de storing weg. Kosten E150, hopelijk blijft het hier bij voorlopig.

Begin van het einde?

  • 215.500 km

Al het in de vorige reviews beschreven staat is nog steeds van kracht: wat een fijne auto is het nog. De fijnste die ik gehad heb; momenteel rijd ik in een 320 EDE touring Luxury Line (2011) met 163pk en 380NM. Luxe, comfortabel(er), snel. Maar in vergelijk met de 325 eigenlijk ook een saaie auto. een diesel, die zeer weinig toeren maakt, klinkt bij optrekken een beetje als een traktor, en meer dan 2500 toeren maken is nooit nodig om vlot (of niet) onderweg te zijn. Maar een auto moet vroem zeggen, en geen brrrr. En een beetje toeren kunnen maken als je dat een keer wilt, en niet continu voort tokkelen met 1,5 2 of 2,5 maal stationair toerental (bij de EDE is 2000 toeren in 6 bijna 140 op de teller). Waarschijnlijk zou zo'n auto lekkerder rijden met de nieuwe 8-traps automaat denk ik.

Maar goed, aan alles komt een keer een eind, en dus wil ik de 325i verkopen. Vanwege wijziging van de fiscale regels komt de EDE in de bijtelling volgend jaar en zal de touring geen dienst meer doen als gezinsauto (ruimte genoeg met z'n 4-en!). Dus ik wil hem verkopen als ik er een redelijke (goede) prijs voor kan krijgen. Geinteresseerden, kijk op marktplaats (of autoscout24.nl).

Nog altijd een fijne auto

  • 217.600 km

UPdate december 2012.

Auto is nog altijd een fijne auto. Je merkt vooral op lange afstanden (>100km) en in het buitenland op hogere snelheden dat het erg fijn rijdt allemaal. Al hetgeen voorheen geschreven is blijft van kracht: rammelvrije auto, fijne motor met mooi geluid, echte rijdersauto.

Sinds revisie startmotor en nieuwe accu in okt 2011 geen problemen meer gehad. Net nog een beurt, waarbij ook de (originele!) remschijven + blokken voor vervangen zijn.

Morgen wordt de auto 10 jaar. Mijn oorspronkele doelstelling om 5 a 5,5 jaar met de auto te rijden is gehaald. Hij staat te koop, heb wel zin in iets 'leuks', bij voorkeur uit Munchen. Inruil levert geen denderende bedragen op en in vind het zonde om een goede auto 'weg te geven'. Maar voor een reele prijs mag hij weg; geinteresseerden kijk op marktplaats of autoscout, daar staan recente(re) foto's

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.