Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 1-serie

BMW 120i Executive (2007)

autoreview

BMW 120i Executive (2007)
Tom Brama
  • Tom Brama9
  • Gebruikersreview
30 juli 2014 om 21:21
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering120i Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf106.000 km
KM-stand laatst124.500 km
Lezerswaardering: 87%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Onbetrouwbaar

  • 124.500 km
  • 30 juli 2014

Als je meerdere malen een BMW naar tevredenheid hebt gereden, dan lijkt een jong gebruikte e87 120i een veilige, betrouwbare keuze.

Het betrof een 5 deurs facelift 120i uit 2007, dus met de 170pk motor. Zwart van kleur en een zogeheten cupsport uitvoering. Compleet met idrive, climate control, elektrische sportstoelen etc. Van het begin af miste ik wel parkeersensoren want echt ovezichtelijk is de 1 serie niet aan de achterzijde.

Voor aanschaf heb ik de auto bij de Dekra laten keuren. Een km stand van 106000 km en 4.5 jaar oud, de keuring bracht geen gekke dingen.

Ik heb wel geleerd dat een aankoopkeuring ook maar een momentopname is, maar daarover later meer.

Wat hangt ie lekker aan het gas zeg. Draait graag toeren en de wegligging echt strak en stabiel. Ok, het is geen 6 cilinder en het geluid is niet heel bijzonder, maar snel genoeg en duidelijk zuiniger. Gemiddeld zo een 1:13 bij normale rijstijl.

Wel een heel groot nadeel: runflatbanden! Wat een dure, hopeloze dingen. Veel te stug en icm het M onderstel dat standaard bij de cupsport uitvoering gewoon oncomfortabel en niet leuk op dwarsrichels op snelwegen bij nat wegdek. Stapt zomaar opzij! Leuk? Ja op een circuit ofzo, maar niet tijdens de spits.

Als je langer in een auto rijdt, gaan kleine zaken je meer opvallen. Bij stevig accelereren hikte de motor weleens. Irritant en het is niet fijn wanneer ie plots inhoudt en motorstoring aangeeft. Bleek een kapotte bobine te zijn.
Na reparatie heb ik dat hikken nog vaak genoeg gemerkt en dit is zo gebleven. Storingsgeheugen uitlezen gaf geen oplossing. Heb er een beetje mee leren leven.

Geen oliepeilstok, maar een oliepeilsensor. Mooie innovatie, jaar dat was het eerste dat stuk ging. Ik heb er geen vertrouwen in hoor dan. Heb liever een peilstok. Ook irritant, wanneer je via de idrive het oliepeil wil controleren dan kan het soms wel 10 minuten duren voordat er een waarde staat aangegeven. Waarvan je dan maar aanneemt dat het juist is.

Na een normale snelweg rit de melding: kans op motorschade, oliedruk laag bla bla. Motor uit, moor weer aan. En melding weg. Kapotte oliedruksensor.

Voorremmen. Als de serviceindicator nog 16000 km aangeeft (bij nieuwe schijven en blokken overigens 40k) dan denk je nog wel een tijdje ermee te doen. Nou de km's gingen ongeveer 4 keer zo snel als daadwerkelijk gereden. Ik was dus vrij snel aan de beurt voor nieuwe schijven en blokken. Niet erg, want dat moet gewoon goed zijn. Maar je kunt wel weer ongepland 600 euro uitgeven.Ik begrijp de logica van die sensoren gewoon niet. Nu heeft het ook met rijgedrag te maken zal men zeggen. Geloof me, ik rem nooit hard, anticipeer goed en laat de auto veelal uitrollen.

Voor vakantie nog even de vloeistoffen controleren. Oliepeil gaat via de idrive, maar voor de rest moet de kap toch open. Moet ie wel weer dicht willen.... de anwb maar gebeld. De man van de anwb kwam het bekend voor en had het binnen een paar minuten opgelost. Het kabeltje schiet te ver door en dan wil ie niet meer dicht. Kleinigheidje, maar met al die andere problemen erbij dan raak je er wel klaar mee.

Bij het wassen van de auto lag er altijd een plasje water op de rechterzitting van de achterbank.

Onder de motorkap overigens overal roest op ieder boutje en moertje. Is dat dan kwaliteit? Mijn 20 jaar oude Daihatsu had dat niet (vorige auto).

Olieverbruik ongeveer een liter op 6000 km. De BMW specialist vulde zo nu en dan een halve liter bii. Wanneer ik daar stond voor iets anders. De idrive gaf dat ook aan. Eerdere BMW's (3 stuks, dit was mijn 4e) verbruikten echt nooit olie. Tja...

Na anderhalf jaar rijden was de auto 6 jaar oud. Het was me al opgevallen dat de utlaat geroest was. Bij eerdere BMW's viel me dit niet op en leek de kwaliteit gewoon beter. Plots veel herrie. Flexibele stukken van de uilaat gescheurd. Bmw vraagt ruim 1400 euro omdat het een geheel is met de katalysator. De BMW specialist wilde er universele flexibele stukken tussen lassen. Maar vanwege het werk eraan al gauw weer 400 euro. Ik heb dit niet laten doen en heb de BMW ingeruild op iets heel anders. Gelukkig zijn ze wel waardevast dus de inruil viel me niet tegen.

Ik had het over onbetrouwbaar. Nou, werkelijk elke 2000-3000 km stond ik bij de bmw specialist voor tussentijds onderhoud/ reparaties of elektronische storingen. En het grappige, volgens de onderhoudsmelding in de idrive was de auto nog lang niet aan een beurt toe na 18000km in anderhalf jaar.

Ik ben blij dat ik van deze onbetrouwbare auto af ben. Ik hoop dat dit een incidenteel geval was, maar ik kon gewoon niet meer van de auto genieten. Ik viel voor het uiterlijk, de krachtige motor en de prima rij/ stuureigenschappen, maar dat is niets waard als je je telkens afvraagt wat het volgende probleem zal zijn.

Kijk, is de auto 20 jaar oud dan begrijp ik het nog. Maar niet van een premium merk als BMW tussen de 4,5 en 6 jaar oud. Ik zal geen moderne BMW meer kopen.

2,5
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    2
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
  • Rijd je zelf met een BMW 1-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 1-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE BMW 1-serie

INFO
Athlon
Athlon
BMW 116i (5D/6H)
€ 494
Stel samen ▸
ANWB
ANWB
BMW 116i (5D/6H)
€ 504
Stel samen ▸
Alphabet
Alphabet
BMW 118i Business Edition Plus (5D/7A)
€ 519
Stel samen ▸
Arval
Arval
BMW 116i (5D/6H)
€ 449
 
BMW 1-serie in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    BMW 118i m sport edtion,1ste eig,leder,18inch,stoelverw

    BMW 118i m sport edtion,1ste eig,leder,18inch,stoelverw

    • 2008
    • 262.000 km

    € 8.750

    BMW 116i Business Line

    BMW 116i Business Line

    • 2009
    • 197.328 km

    € 4.950

    BMW 116i 5drs Airco Cruise Trekh. Pdc Isofix Mistlampen Elek.Ramen Radio/CD 16''LM

    BMW 116i 5drs Airco Cruise Trekh. Pdc Isofix Mistlampen Elek.Ramen Radio/CD 16''LM

    • 2008
    • 115.334 km

    € 6.240

Meer BMW 1-serie occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW 1 Serie

    288
    • 7 oktober 2020

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 1-serie specificaties
  • BMW 1-serie occasions
  • BMW 1-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 1-serie tests
  • BMW 1-serie gebruikersreviews
  • BMW 1-serie index
PREMIUM
BMW M440i xDrive Gran Coupe - Test

BMW M440i xDrive Gran Coupe - Test

Over het uiterlijk van de nieuwe 4-serie Gran Coupe kun je al een halve editie van AutoWeek...

Lees meer
 

BMW 1-serie reviews

  • Gebruikersreview
    BMW 120i Business Line Edition (2011)

    BMW 120i Business Line Edition (2011)

    • 28 maart 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 120i Executive (2007)

    BMW 120i Executive (2007)

    • 30 juli 2014
  • Gebruikersreview
    BMW 116i (2009)

    BMW 116i (2009)

    4
    • 19 augustus 2013
  • Gebruikersreview
    BMW 118d (2008)

    BMW 118d (2008)

    9
    • 10 oktober 2012
  • Gebruikersreview
    BMW 118i (2008)

    BMW 118i (2008)

    1
    • 14 juni 2012
  • Gebruikersreview
    BMW 118d Corporate Lease Business Line Ultimate Editio (2011)

    BMW 118d Corporate Lease Business Line...

    • 26 mei 2012
  • Gebruikersreview
    BMW 116i Corporate Lease (2009)

    BMW 116i Corporate Lease (2009)

    • 13 december 2011
meer reviews
BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

Vier jaar lang stond deze BMW M3 in de tuin van de vader van Laurens Westerdijk in weer en...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    BMW 128ti (2021)

    BMW 128ti (2021)

    2
    • 3 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 1-serie: vaarwel iDrive-knop

    BMW 1-serie: vaarwel iDrive-knop

    76
    • 3 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 116d (2013)

    BMW 116d (2013)

    3
    • 22 april 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 118i (2019)

    BMW 118i (2019)

    8
    • 21 april 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 120i Business Line Edition (2011)

    BMW 120i Business Line Edition (2011)

    • 28 maart 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte BMW 1-serie betrapt

    Gefacelifte BMW 1-serie betrapt

    26
    • 23 februari 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 120d (2015)

    BMW 120d (2015)

    2
    • 5 januari 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    BMW 3-serie facelift zonder M, met prijzen

    BMW 3-serie facelift zonder M, met prijzen

    26
    • 18 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe motorversies voor diverse BMW's

    Nieuwe motorversies voor diverse BMW's

    15
    • 18 mei 2022
  • BMW 3-serie facelift - Eerste kennismaking

    BMW 3-serie facelift - Eerste kennismaking

    19
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Officieel: BMW 3-serie facelift

    Officieel: BMW 3-serie facelift

    91
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    BMW jaagt gefacelifte X6 over de Ring

    BMW jaagt gefacelifte X6 over de Ring

    12
    • 17 mei 2022
  • BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte BMW 3-serie nu ook als non-L

    Gefacelifte BMW 3-serie nu ook als non-L

    32
    • 16 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden