Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A6 Avant

Audi A6 Avant 2.5 TDI 180pk (2000)

autoreview

2
Audi A6 Avant 2.5 TDI 180pk (2000)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA6 Avant 2.5 TDI 180pk
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf199.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 18 november 2007

Sinds 2005 rijd ik in de Audi A6 Avant 2.5 TDI (180 PK). Ik had besloten niet meer een leaseauto te nemen, en ik kon de auto van een collega overnemen. Ik ken dus ook de ervaringen met deze auto van de vorige eigenaar. Mijn gezinssituatie was destijds twee kinderen (inmiddels drie), en de Audi heeft zich tot op heden als een perfecte gezinsauto gemanifesteerd. Het is mijn eerste zes-cylinder motor, en sindsdien wil ik niet meer anders. Mijn Audi heeft veel opties: Tiptronic automaat, xenon, ACC gescheiden links/rechts, ESP, park distance control, navigatie, audi concert 10 CD wisselaar met woofer; vanaf het stuur bedienbaar, afneembare trekhaak, volwaardig reserve wiel. Kort samengevat: alle opties, behalve leren bekleding.

Het is en blijft het ondanks het feit dat het een oud model is, een chique auto. Het roept ook navenante reacties van mensen op.

Rijeigenschappen:
De auto is wat mij betreft de ideale reisauto voor lange afstanden. Waarschijnlijk het oogmerk waarmee hij ontwikkeld is. Zeer comfortabel en veel luxe. Een beul van een motor met een prachtig geluid. Je rijdt moeiteloos met volle bepakking in een keer door naar Italie.
Voor het echte bochtenwerk is deze auto niet ontwikkeld. Het onderstel is daarvoor te veel op comfort afgestemd. Hij helt wat over in de bochten, en hij duikt een beetje bij het remmen. Overigens niet hinderlijk, maar het rijdt minder lichtvoetig dan mijn Alfa 156 (en uiteraard dan mijn huidige BMW 3-serie).
Qua acceleratie zowel van 0-100 en ook de tussensprints is de auto ronduit fantastisch. Tegenwoordig worden de viercylindertjes ook wel opgenaaid tot 180 pk, maar dat is niet te vergelijken met de lineaire vermogensopbouw van een V6. Het blijft alsmaar sleuren.

De auto is overigens voorzien van een zelflerende versnellingsbak (vijftraps automaat tiptronic). Die zelflerendheid heb ik nooit ontdekt, althans, misschien is het een trage leerling, want de bak vind ik het enige matige puntje aan de auto. Ik heb er veel over gelezen op internet, en een collega met dezelfde auto heeft dezelfde opmerkingen als ik. De auto schakelt niet precies wanneer je dat verwacht, en doet dit bovendien ook bij ijzel in een langzame bocht. Niet zo handig om dan 380 NM op de voorwielen te zetten (maar wie weet heeft hij ervan geleerd voor de komende winter)

Kosten:
- Nieuwe accu. (samen met een grote beurt inclusief distributiesnaar en waterpomp); kosten: 1500 euro
- Remschijven en -blokken rondom; Kosten: 500 euro

Totale kosten na ruim twee jaar: 2068 euro (de keer dat ik getild ben voor 140 euro bij Auto Centrum Amsterdam -zie mijn review- zit hier niet bij in)

--- Update 15 mei 2008 ---
Auto ingeruild voor een Renault Grand Espace 2.0T. Niet echt een keuze om de auto, maar vanwege gezinsuitbreiding (pure noodzaak dus). Review van de espace zal nog wel volgen. De eerste indrukken en ervaringen zijn in ieder geval dat je de Audi en de Renault absoluut niet mag vergelijken als het gaat om bouwkwaliteit, rijeigenschappen en klasse.

PROBLEMEN

  • 18 november 2007

- Navigatie is kapot gegaan. Nieuwe CD-rom lezer nodig; kosten: 600 euro. Ik heb een TomTom gekocht.
- Kapotte zekering van een koplamp (leek even op een groter probleem: zie mijn review van PON dealer Amersfoort); kosten: 40 euro.
- Parkeersensoren kapot, althans, bleek dat de stekker los zat (zie review Audi Centrum Amsterdam); kosten: 0 euro
- Relais van de richtingaanwijzer; Kosten: 28 euro

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Audi A6? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A6
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A6

INFO
Audi
Audi
Audi A6 40 TFSI Pro Line (4D/8A)
€ 1.052
Bekijk nu ⟩
Audi A6 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A6 Avant 4.2 V8 quattro Advance

    Audi A6 Avant 4.2 V8 quattro Advance

    • 2000
    • 151.330 km

    € 9.950

    Audi A6 Avant 4.2 V8 quattro S6 AUTOMAAT 341PK

    Audi A6 Avant 4.2 V8 quattro S6 AUTOMAAT 341PK

    • 2000
    • 370.975 km

    € 3.950

    Audi A6 2.4 5V Advance MT

    Audi A6 2.4 5V Advance MT

    • 2001
    • 104.925 km

    € 4.450

Meer Audi A6 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi A6 (Allroad @ pag. 5)

    251
    • 8 januari 2022

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A6 specificaties
  • Audi A6 occasions
  • Audi A6 video's
Advies en informatie
  • Audi A6 tests
  • Audi A6 gebruikersreviews
  • Audi A6 index
PREMIUM
Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Het is 1986. Een jaar waarin geld niet meer stinkt en de ‘yuppie’ in opkomst is. Juist voor...

Lees meer
 

Audi A6 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi A6 (1998)

    Audi A6 (1998)

    5
    • 28 september 2020
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 2.4 5V (1999)

    Audi A6 Avant 2.4 5V (1999)

    10
    • 1 mei 2019
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 2.5 TDI quattro 150pk (1999)

    Audi A6 Avant 2.5 TDI quattro 150pk (1999)

    4
    • 8 juli 2017
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 2.4 5V (1999)

    Audi A6 Avant 2.4 5V (1999)

    2
    • 7 juni 2016
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 2.5 TDI quattro 180pk (2001)

    Audi A6 Avant 2.5 TDI quattro 180pk (2001)

    9
    • 11 januari 2013
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 2.4 5V (1999)

    Audi A6 Avant 2.4 5V (1999)

    2
    • 3 november 2011
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 2.4 5V (1998)

    Audi A6 Avant 2.4 5V (1998)

    3
    • 24 juni 2011
meer reviews
Klokje rond Audi A6 Avant 2.5 TDI quattro (1999)

Klokje rond Audi A6 Avant 2.5 TDI quattro (1999)

Drie jaar geleden kocht Henry Commandeur deze Audi A6 Avant met een kilometerstand van 268.000...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi S6 Avant quattro (2000)

    Audi S6 Avant quattro (2000)

    4
    • 16 april 2022
  • Nieuws
    Elektrische Audi A6 e-tron klaar voor de i5 en EQE

    Elektrische Audi A6 e-tron klaar voor de...

    81
    • 21 maart 2022
  • Nieuws
    Audi A6 Avant e-tron Concept: de elektrische A6 van de toekomst

    Audi A6 Avant e-tron Concept: de elektrische...

    254
    • 16 maart 2022
  • Audi RS6 Avant - Op de rollenbank

    Audi RS6 Avant - Op de rollenbank

    73
    • 3 maart 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte Audi A6 op verkenningstocht

    Gefacelifte Audi A6 op verkenningstocht

    17
    • 16 februari 2022
  • Audi S6 – 2000 – 313.923 km - Klokje Rond

    Audi S6 – 2000 – 313.923 km - Klokje Rond

    • 7 februari 2022
Merk
Merk
  • Autotest
    Wat is beter voor lange trips: waterstof of EV?

    Wat is beter voor lange trips: waterstof...

    399
    • 2 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Audi e-tron 55 quattro S edition (2021)

    Audi e-tron 55 quattro S edition (2021)

    3
    • 26 juni 2022
  • Autotest
    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571 sterke vernieuwde topversie

    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571...

    44
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede plug-ins

    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede...

    5
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    29
    • 20 juni 2022
  • Achtergrond
    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro van de zaak

    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro...

    16
    • 19 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition (2022)

    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition...

    • 18 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden