Volkswagen Golf R Variant is los!
De Golf R Variant heeft de bekende 2,0-liter turbomotor onder de kap, goed voor 300 pk en 380 Nm. Schakelen gaat met een zestraps DSG-transmissie. Vierwielaandrijving behoort uiteraard tot het standaardgereedschap van de R-rijder.
De sprint naar 100 km/h kost 5,1 seconden en de topsnelheid is begrensd op 250 km/h. Per 100 km heeft de snelle stationcar 7,0 liter brandstof nodig, wat neerkomt op een CO2-uitstoot van 163 g/km.
De R Variant heeft een met 20 mm verlaagd sportonderstel, progressieve stuurbekrachting en volledig uitschakelbare stabiliteitscontrole. Het adaptieve DCC-onderstel kent nu ook een racemodus.
Opvallend: Volkswagen gunt Los Angeles het debuut van deze powerstation, terwijl de Verenigde Staten niet echt als een markt voor stationcars in de boeken staat.
De auto is vanaf morgen te zien op de showvloer in Los Angeles. We verwachten 'm in de eerste helft van 2015 bij de dealers, de prijs is nog niet bekend.