Volkswagen Polo GTI vernieuwd

Iets krachtiger en sneller

Volkswagen Polo GTI
Volkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTI

De Volkswagen Polo is onlangs gefacelift en nu is ook de GTI van de partij. Die krijgt onder meer net iets meer vermogen dan voorheen.

De in 2017 op de markt gebrachte huidige generatie van de Volkswagen Polo werd dit voorjaar in gefacelifte vorm aan de wereld voorgesteld. Zeker voor Volkswagen-begrippen waren de wijzigingen opvallend. Aan de voorkant zorgen nieuw gevormde koplampen (bij de Polo GTI standaard led-matrixexemplaren) en een veel plattere grille voor een ander en vooral meer Golf-achtig voorkomen. Aan de achterzijde is de verandering nog duidelijker zichtbaar, dankzij achterlichten die nu meer een boemerangachtige vorm hebben en verder doorlopen op de eveneens nieuw gevormde achterklep. Al die wijzigingen zijn ook van toepassing op de Polo GTI.

Voor de Polo GTI specifiek verandert onder meer het dikkere bumperwerk. In de voorbumper tref je voortaan een nieuw inzetstuk in carrosseriekleur en net als bij de reguliere Polo zijn ook bij de GTI de achterklep en achterbumper vooral grondig op de schop gegaan. In het interieur bleef veel bij het oude, met de gekleurde accenten op het dashboard en op de middentunnel. Wél tref je hier voortaan een nieuw stuurwiel en natuurlijk ook het herziene infotainmentsysteem. Dat laatste werkt standaard op een 8-inch scherm, optioneel is dat te vergroten naar 9,2 inch. De GTI heeft verder standaard het 8-inch digitale instrumentarium, optioneel is een 10,25-inch display leverbaar.

Technisch blijft veel bij het oude. Dat betekent dat opnieuw de 2.0 TSI voor de krachten verantwoordelijk is, al levert die nu met 207 pk iets meer vermogen. Het maximumkoppel blijft met 320 Nm wel gelijk. Een voortaan over zeven trappen beschikkende DSG-automaat verzorgt standaard het schakelen en wie het gas intrapt, kan in 6,5 seconden van 0 naar 100 km/h speren. Dat is toch weer twee tienden sneller dan voorheen. De topsnelheid ligt met 240 km/h ook nipt hoger, voorheen was het 237 km/h.

Tenslotte is er goed nieuws voor Nederlanders die hier enthousiast van worden: de vernieuwde Volkswagen Polo GTI komt namelijk wél weer in de prijslijst te staan. Vorig jaar werd de Polo GTI nog uit het aanbod gesneden. Eind dit jaar moet-ie in Nederland leverbaar zijn en in de aanloop daarnaartoe maakt Volkswagen de prijzen bekend.

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (35)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.