Prijzen Nissan Qashqai met hybride e-Power-aandrijflijn
Net zo duur als sterkste mild-hybride
Tot op heden kon je de Nissan Qashqai alleen met mild-hybride aandrijflijnen krijgen. Daarin komt verandering. AutoWeek heeft namelijk de prijzen te pakken van de Qashqai met de interessante e-Power-aandrijflijn. De Qashqai e-Power is altijd elektrisch aangedreven, maar is géén EV!
De huidige derde generatie van de Nissan Qashqai werd in februari 2021 met veel bombarie gepresenteerd. Niet zo gek. Gezien zijn eerdere verkoopsuccessen is de Qashqai voor Nissan van groot belang. De Qashqai verscheen ten tonele met een innovatieve e-Power-aandrijflijn, maar tot op heden was de SUV alleen met mild hybride machines leverbaar met vermogens van 140 en 158 pk. De Nissan Qashqai is in Nederland straks ook met de e-Power-aandrijflijn te koop. AutoWeek heeft voordat Nissan er zelf ruchtbaarheid aan geeft de prijzen.

Nissan Qashqai e-Power
Kijken we naar de reguliere uitvoeringen, dan heeft de Nissan Qashqai e-Power in Nederland een vanafprijs van €43.790. Voor dat bedrag is de Qashqai met e-Power-aandrijflijn uitgevoerd als N-Connecta. Hij is er ook als Tekna en Tekna Plus en kost dan achtereenvolgens €45.890 en €49.490. Daarmee zijn deze uitvoeringen exact net zo duur als de identiek uitgevoerde Nissan Qashqai met 158 pk sterke mild-hybride 1.3 met Xtronic-automaat.
Nissan komt ook met speciale en op de zakelijke rijder toegespitste Business Design- en Business Premium-uitvoeringen, al staan die nog niet op de Nederlandse prijslijst. Die kosten achtereenvolgens €41.190 en €43.740.
e-Power
Net als de Qashqai met de mild-hybride 1.3's heeft ook de Qashqai e-Power een verbrandingsmotor aan boord. Dat is echter geen 140 of 158 pk sterke 1.3, maar een 158 pk en 250 Nm sterke 1.5 driecilinder. Toch is de Qashqai e-Power in alle gevallen elektrisch aangedreven, maar het is géén EV. De 1.5 levert via een klein 2-kWh accupakket namelijk stroom aan een op de vooras gemonteerde 190 pk en 330 Nm sterke elektromotor. Op alleen elektrokracht kom je er slechts een kilometer of 1 à 2 mee. Je hebt dus dezelfde directe vermogensafgifte als in een auto met elektrische aandrijflijn. Boven de 10 km/h kun je de Qashqai e-Power ook met één pedaal laten versnellen of afremmen. Het 'e-Pedal' dus, net als in de Leaf.
De Nissan Qashqai e-Power zit in 7,9 seconden op de 100 km/h en is van alle leverbare Qashqais daarmee de snelst sprintende variant. De topsnelheid ligt met 170 km/h wel onder die van zijn conventionelere benzinebroertjes. Het wagengewicht ligt met 1.587 kilo door de e-Power-hardware ruim 200 kilo boven die van de Qashqai met 158 pk sterke 1.3 en X-tronic-automaat. Ook snoept de e-Power-aandrijflijn wat bagageruimte op. De Nissan Qashqai e-Power slikt 479 liter, de uitvoeringen met mild-hybride aandrijflijnen lusten met 504 liter meer spullen. De 1.5 benzinemotor verbruikt gemiddeld 5,3 l/ 100 km, dat is minder dan de mild-hybrides (6,2-6,5 l/100 km).
De 1.5 is van zichzelf al een bijzondere motor. Het is een geblazen 1.5 die een afgeleide is van de 2.0 met variabele compressie die Nissan enkele jaren geleden al presenteerde. De auto regelt de aansturing van de benzinemotor helemaal zelf en dat heeft als gevolg dat de krachtbron altijd op een zo efficiënt mogelijk toerental loopt. Dat drukt vanzelfsprekend het verbruik. In thuisland Japan introduceerde Nissan de e-Power-aandrijflijn in 2016. Onder meer de Note en de Serena.
Prijzen Nissan Qashqai en Qashqai e-Power
Motorversie | Uitvoering | Vanafprijs |
e-Power | N-Connecta | €43.790 |
e-Power | Tekna | €45.890 |
e-Power | Tekna Plus | €49.390 |
e-Power | Business Design | €41.190 |
e-Power | Business Premium | €43.740 |
Mild-hybrid 140 (handgeschakeld) | Visia | €35.390 |
Mild-hybrid 140 (handgeschakeld) | Acenta | €37.840 |
Mild-hybrid 140 (handgeschakeld) | N-Connecta | €40.290 |
Mild-hybrid 140 (handgeschakeld) | Tekna | €42.390 |
Mild-hybrid 158 (handgeschakeld) | Acenta | €39.840 |
Mild-hybrid 158 (handgeschakeld) | N-Connecta | €42.290 |
Mild-hybrid 158 (handgeschakeld) | Tekna | €44.390 |
Mild-hybrid 158 (handgeschakeld) | Tekna Plus | €47.890 |
Mild-hybrid 158 (Xtronic, automaat) | Acenta | €41.340 |
Mild-hybrid 158 (Xtronic, automaat) | N-Connecta | €43.790 |
Mild-hybrid 158 (Xtronic, automaat) | Tekna | €45.890 |
Mild-hybrid 158 (Xtronic, automaat) | Tekna Plus | €49.390 |
PRIVATE LEASE Nissan Qashqai

Had je deze auto's al gezien?

Nissan Qashqai 1.3 MHEV Acenta Winter Pack Connect Pack | Trekhaak | Navigatie GROOT scherm | Stoel stuur voorruitverwarming | Adaptieve cruise | Apple Carplay/Android Auto | 360 Camera
- 2022
- 77.209 km

Nissan Qashqai 1.2 N-Connecta | Panodak | 360 Camera | Keyless | Prijs Rijklaar!!
- 2018
- 63.037 km

Nissan Qashqai 1.5 e-Power Tekna Plus | €8.250 Voordeel | Automaat | Elektrische kofferklep | BOSE audio installatie | Massagestoelen | Glazen panoramadak | Verwarmbare stoelen en stuur |
- 2025
- 5 km