Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Porsche 911 Carrera 4 en Targa 4 gefacelift

Ook vierwielaandrijvers aan de turbo

17
Porsche 911 Carrera 4 en Targa 4 gefacelift
Porsche 911 Carrera 4 en Targa 4 gefaceliftPorsche 911 Carrera 4 en Targa 4 gefaceliftPorsche 911 Carrera 4 en Targa 4 gefaceliftPorsche 911 Carrera 4 en Targa 4 gefaceliftPorsche 911 Carrera 4 en Targa 4 gefaceliftPorsche 911 Carrera 4 en Targa 4 gefaceliftPorsche 911 Carrera 4 en Targa 4 gefaceliftPorsche 911 Carrera 4 en Targa 4 gefacelift
  • Michiel Willebrands
  • Nieuws
7 oktober 2015 om 10:15
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
In navolging van de Carrera heeft Porsche ook de 911 Carrera 4, Targa 4 en Carrera 4 Cabriolet een facelift gegeven, waarbij ze allemaal een nieuwe turbomotor kregen aangemeten.

Begin september toonde Porsche ons de opgefriste 911 Carrera en Carrera S, waarbij het grootste nieuws onder de motorklep te vinden was in de vorm van een zescilinder mét turbo. Nu zijn ook de vierwielaangedreven Carrera 4 en 4S aan de beurt, waarbij de Targa 4 en 4S én Carrera 4 (S) Cabriolet in één moeite door worden meegenomen.

De uiterlijk wijzigingen blijven, net als bij de achterwielaangedreven Carrera's, beperkt tot vierpunts dagrij- en remverlichting en een motorkap waarvan de spijlen van het rooster verticaal staan. De 4- en 4S-modellen onderscheiden zich door de horizontale balk tussen de achterlichten en de achterste wielkasten zijn 44 mm breder dan de reguliere 911's.

De 3,0-liter zescilinder-boxer van de Carrera en Targa 4 levert met z'n dubbele turbo 370 pk en 450 Nm. Voorheen, met de ongeblazen 3,4-liter zescilinder, had je 350 pk en 390 Nm tot je beschikking. De nieuwe S-versies zijn goed voor 420 pk en 500 Nm, een stijging van 20 pk en 60 Nm ten opzichte van de uitgaande 3,8-liter boxer zonder turbo's.

Dat extra vermogen en koppel heeft een positief effect op de sprintcapaciteiten: de 911 Carrera 4 doet 0-100 met PDK-transmissie en het Sport Chrono Pakket in 4,1 seconden (0,4 s sneller dan voorheen). Met dezelfde configuratie doet de S-versie het sprintje in 3,8 seconden, dat is 0,3 s sneller dan eerst. De Targa 4 en Carrera 4 Cabrio hebben 0,2 s langer nodig voor de sprint. De top ligt, afhankelijk van de uitvoering, tussen de 287 en 305 km/h en het gemiddelde verbruik daalde voor alle versies met ruim 1,0 l/100 km.

Porsche verwacht de vernieuwde 911 Carrera 4, Targa 4 en Carrera 4 Cabriolet begin 2016 in de showroom. De nieuwe prijskaartjes zijn op dit moment nog niet bekend.

  • Houd me op de hoogte over de Porsche 911
  • Lees meer over supercars en sportscars
Porsche Porsche 911 Supercars & Sportscars

Uitgelicht aanbod

    Porsche 911 - 991.2 3.0 CARRERA 4S COUPE | 60.000km

    Porsche 911 - 991.2 3.0 CARRERA 4S COUPE | 60.000km

    • 2016
    • 60.000 km

    € 114.991

    Porsche 911 - 997.2 3.8 CARRERA 4S CABRIO PDK | 68.000km

    Porsche 911 - 997.2 3.8 CARRERA 4S CABRIO PDK | 68.000km

    • 2009
    • 68.000 km

    € 79.997

    Porsche 911 992 Cabrio 3.0 Carrera Krijt Sportuitlaat DAB Camera Apple CarPlay Fabrieksgarantie

    Porsche 911 992 Cabrio 3.0 Carrera Krijt Sportuitlaat DAB Camera Apple CarPlay Fabrieksgarantie

    • 2020
    • 19.070 km

    € 169.900

Meer Porsche 911 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Porsche 911 (992)

    56
    • 28 april 2022

Lezersreacties (17) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Porsche 911 specificaties
  • Porsche 911 occasions
  • Porsche 911 video's
Advies en informatie
  • Porsche 911 tests
  • Porsche 911 gebruikersreviews
  • Porsche 911 index
PREMIUM
45 jaar Porsche 911 Turbo

45 jaar Porsche 911 Turbo

Het was onvermijdelijk dat de turbotechniek op een dag de atmosferische motor naar de geschiedenisboeken...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Porsche 911 Carrera GTS Coupé (2022)

    Porsche 911 Carrera GTS Coupé (2022)

    9
    • 5 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Porsche 911 Carrera Coupé (1999)

    Porsche 911 Carrera Coupé (1999)

    10
    • 12 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Porsche 911 Carrera T Coupé (2018)

    Porsche 911 Carrera T Coupé (2018)

    4
    • 31 december 2021
  • Gebruikersreview
    Porsche 911 Carrera Coupé (2021)

    Porsche 911 Carrera Coupé (2021)

    34
    • 5 december 2021
  • Gebruikersreview
    Porsche 911 Carrera 4 GTS Cabriolet (2018)

    Porsche 911 Carrera 4 GTS Cabriolet (2018)

    16
    • 4 november 2021
  • Gebruikersreview
    Porsche 911 (1969)

    Porsche 911 (1969)

    2
    • 28 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet (1990)

    Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet (1990)

    13
    • 18 mei 2020
meer reviews
Test: Porsche 911 GT3 Touring

Test: Porsche 911 GT3 Touring

12

Voor puristen zal de Porsche 911 GT3 Touring op papier de ultieme auto zijn. Atmosferisch,...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Porsche 911 Turbo S: 0-100 km/h in 2,5 seconden

    Porsche 911 Turbo S: 0-100 km/h in 2,5...

    67
    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Hoonipigasus: 1.400 pk sterke Porsche 911 voor Ken Block

    Hoonipigasus: 1.400 pk sterke Porsche 911...

    24
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Porsche 911 Sport Classic: 911 Turbo met achterwielaandrijving en handbak

    Porsche 911 Sport Classic: 911 Turbo met...

    81
    • 27 april 2022
  • Nieuws
    Opgehoogde Porsche 911 'Safari' over de Ring

    Opgehoogde Porsche 911 'Safari' over de...

    27
    • 27 april 2022
  • Nieuws
    Porsche 911 (997) - Facelift Friday

    Porsche 911 (997) - Facelift Friday

    86
    • 15 april 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte Porsche 911 in verschillende gedaantes onderweg

    Gefacelifte Porsche 911 in verschillende...

    20
    • 25 maart 2022
  • Achtergrond
    Wat is de turbobadge nog waard bij Porsche?

    Wat is de turbobadge nog waard bij Porsche?

    77
    • 20 maart 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Porsche 911 Turbo S: 0-100 km/h in 2,5 seconden

    Porsche 911 Turbo S: 0-100 km/h in 2,5...

    67
    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Porsche Taycan Turbo S volgens Mercedes-tuner Brabus

    Porsche Taycan Turbo S volgens Mercedes-tuner...

    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Hoonipigasus: 1.400 pk sterke Porsche 911 voor Ken Block

    Hoonipigasus: 1.400 pk sterke Porsche 911...

    24
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance: 1.088 pk sterke EV!

    Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance: 1.088...

    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Porsche Panamera de Nürburgring op

    Nieuwe Porsche Panamera de Nürburgring...

    18
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Betrapt: Porsche 718 Spyder RS met 500 pk

    Betrapt: Porsche 718 Spyder RS met 500...

    6
    • 11 mei 2022
  • Achtergrond
    Bij Alois Ruf gaat er altijd een schepje bovenop

    Bij Alois Ruf gaat er altijd een schepje...

    13
    • 8 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden