AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Volkswagen Golf VII nog even als VI op pad
127
Volkswagen mag momenteel dan nog volop in de weer zijn met de Golf VI, achter de schermen werken ze in Wolfsburg alweer aan de zevende generatie. Een testmule ging verkleed als Golf VI de Nordschleife op.
De Volkswagen Golf VI was nog een doorontwikkeling van de V, maar de VII is wel een geheel nieuwe Golf. Volkswagen gaat een duidelijke hiërarchie in het gamma aanbrengen: de Plus, Hatchback en de Variant krijgen het nieuwe platform, maar de nieuwe Jetta, de Jetta Coupé en de Golf Cabrio moeten het doen met het huidige platform.
De Golf Cabrio verschijnt in 2011, maar die staat dus nog op het huidige platform. De Jetta Coupé, waarvoor hetzelfde geldt, komt in 2012. De Volkswagen Golf komt in 2012 als hatchback op de markt. De Plus en de Variant komen in 2013.
Volkswagen wil met de nieuwe Golf hogerop: de auto moet dichter tegen BMW en –uit eigen stal- Audi aanschurken, met tal van voorzieningen uit hogere segmenten. Tegelijkertijd wil Volkswagen een duidelijker onderscheid met de auto's van Skoda en Seat, ook uit de stal van de Volkswagen Groep.
De Golf Cabrio verschijnt in 2011, maar die staat dus nog op het huidige platform. De Jetta Coupé, waarvoor hetzelfde geldt, komt in 2012. De Volkswagen Golf komt in 2012 als hatchback op de markt. De Plus en de Variant komen in 2013.
Volkswagen wil met de nieuwe Golf hogerop: de auto moet dichter tegen BMW en –uit eigen stal- Audi aanschurken, met tal van voorzieningen uit hogere segmenten. Tegelijkertijd wil Volkswagen een duidelijker onderscheid met de auto's van Skoda en Seat, ook uit de stal van de Volkswagen Groep.
Hybride
Het motorengamma van de nieuwe Golf zal uitsluitend bestaan uit TSI's en TDI's. We noteren de 1.2 TSI (86 of 105 pk), de 1.4 TSI (122 of 160 pk) en 2.0 TSI (220 pk of 300 pk). Bij de diesels is er keuze uit een 1.6 TDI (90 of 105 pk) en een 2.0 TDI (140, 170 of 220 pk).
Volkswagen komt uiteindelijk ook met hybride varianten. De eenvoudigste krijgt een 25 pk elektromotor en nikkelhydride accu's, later volgt ook een plug-in hybride met een 75 pk elektromotor en een pakket lithium-ion accu's.
Het motorengamma van de nieuwe Golf zal uitsluitend bestaan uit TSI's en TDI's. We noteren de 1.2 TSI (86 of 105 pk), de 1.4 TSI (122 of 160 pk) en 2.0 TSI (220 pk of 300 pk). Bij de diesels is er keuze uit een 1.6 TDI (90 of 105 pk) en een 2.0 TDI (140, 170 of 220 pk).
Volkswagen komt uiteindelijk ook met hybride varianten. De eenvoudigste krijgt een 25 pk elektromotor en nikkelhydride accu's, later volgt ook een plug-in hybride met een 75 pk elektromotor en een pakket lithium-ion accu's.
PRIVATE LEASE Volkswagen Golf
Had je deze auto's al gezien?

Volkswagen Golf 1.5 TSI Sportline 150Pk Automaat (APPLE CARPLAY, GROOT NAVI, KEYLESS, ADAPTIVE CRUISE, SPORTSTOELEN, CAMERA, DAB+, PARKEERSENSOREN, NIEUWSTAAT)
- 2019
- 105.252 km
€ 16.945

Volkswagen Golf 1.2 TSI Tr. Ed.BlueM
- 2012
- 203.260 km
€ 4.499

Volkswagen Golf 1.0 TSI Sportline Automaat (APPLE CARPLAY, CLIMATE, STOELVERWARMING, SPORTSTOELEN, LM VELGEN, GETINT GLAS, CRUISE, NIEUWSTAAT)
- 2019
- 139.974 km
€ 16.445
Lees ook
Reportage
Waarom de Volkswagen Golf GTE wel en de Audi A3 e-tron niet in trek is bij snelle jongens
Volkswagen Golf GTE (2016) - Op de rollenbank
Achtergrond
De Volkswagen Golf Variant had ooit een dikkere tweelingbroer
Nieuws
Met deze Volkswagen Golf ben je (bijna) klaar voor de lente - Liefhebber Gezocht
Autotest