Volvo V70 D5 Edition Sport (2007)

autoreview

Volvo V70
Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70 - interieurVolvo V70 - interieur

Signalement

UitvoeringV70 D5 Edition Sport
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf3 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na de BMW 320D uit 2005 met veel problemen overgestapt op een Volvo V70 D5 Sport Edition. Bijna direct op vakantie naar Toscane vertrokken zodat we hem meteen ’konden inrijden.’ Opvallend zijn de onnavolgbare aanwijzingen van het navigatie systeem, de wat Fisher Price aandoende kaart levert hier ook een bijdrage aan, dit kan echt beter.Ook jammer dat Europa op meerdere dvd’tjes staat, waarbij Benelux niet op 1 dvd staat..
De knop van de alarmlichten geeft in het donker pas na een kleine 10 seconden licht zodat we bij het inrijden van een donkere tunnel en de daar plots opdoemende file koortsachtig op zoek waren naar deze knop om de alarmlichten te activeren en hem pas vonden toen hij aanfloepte. Nu we weten waar hij zit geen probleenm, echt veilig is het niet en dat voor een merk wat veiligheid hoog in het vaandel heeft staan.
Bij het wegrijden met de volvo valt de trage gasreactie op, het duurt even eer hij op stoom is, daarna is het een zeer soepel blok wat goed reageert en vlekkeloos schakelt. Een verademing na het gestoter van het overschakelen met de BMW.
Echt goed zijn de stoelen, een dikke 1400 km op een dag zonder last te krijgen of ook maar de neiging om te gaan verzitten. Bijzonder zijn de meedraaiende koplampen met xenon, zeker in Toscane in het donker op één van de vele bergpassen is dit een uitkomst en veilig.
Ook het bedienen van de knoppen gaat zoals het moet, zonder problemen en de meeste zitten op een logische plaats.Jammer dat de spiegels niet automatisch inklappen bij het op slot doen van de wagen, dit moet je handmatig doen voordat je de sleutel uit het contact haalt.Ook de sleutel is wat aan de grote kant.

De eerste kilometers zitten er dus op en ik ben al aardig gewend aan de Volvo.
Tot nu toe geen problemen gehad, ook geen olie hoeven bij te vullen.
Het verbruik ligt nu op ( 1:13 ) 7,7 liter per 10

PROBLEMEN

Vervanging richtingaanwijzer hendel.
Slecht sluiten bestuudersraam.( opgelost )
Geen contact met ipod, oorzaak slechte verbindingen in stekkers van volvo.( opgelost )

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.