Volvo V40 2.0 Exclusive-Line (1997)
autoreview
Signalement
Uitvoering | V40 2.0 Exclusive-Line |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1997 |
Jaar van aanschaf | 1997 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Mijn auto is full option. Zowel Luxury, sport als alle accesoires zijn aanwezig. Nadeel is de harde vering. Het hoge stadsverbruik (13,2 liter). De automaat schakelt vlot maar door het gewicht van de wagen is de 2 liter benzine te zwak. De zitpositie is goed, maar in de bochten heeft de wagen neiging om de weg te verlaten. Over verkeersdrempels knikt hij als het ware door zijn kniëen. Mijn 440 kleefde veel beter aan de baan. De standaard banden zijn niet voldoende (beste resultaat met Pirelli). De afwerking is mooi en de ergonomie is goed gekozen. Met een rijbereik van 420 km valt deze wagen vrij duur uit.
PROBLEMEN
Reeds 9 keer de scharnier van de deur moeten herstellen. Het laten afweten van de boordcomputer. Zelfs na herstel nog steeds zelfde probleem. Op 90000 km in een tijdspanne van 1 maand zowel de benzinepomp als de lambdasonde als de katalysator moeten vervangen. (extra zware kosten zonder tegemoetkoming). De middenconsole laat het vanaf 110000 km ook afweten en blijft niet meer staan. Het asbakje is reeds stuk sinds de eerste maand (veer stuk en geen garantie). In het begin waren er ook de rubbers van de vering die luidruchtig waren bij het rijden over verkeersdrempels. Deze werden in garantie vervangen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren