Volvo V40 1.8 (1996)

autoreview

Volvo V40

Signalement

UitvoeringV40 1.8
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf43.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Zeer prettige auto, vooral op de snelweg is het een fijne rustige auto. Tussen de 130 en 140 is de motor wat rumoerig bij snelheden daarboven neemt het geluid weer af.
Verwacht geen flitsende prestaties, maar hij is vlot genoeg. Tevens een fijne caravantrekker.

De stoelen zitten fantastisch (zeker op lange ritten, danzij de lendesteun en de hoogteverstelling). Alle knoppen zitten op de juiste plaats, dus makkelijk in gebruik (airco, verwarming,radio). Pluspunt is tevens de verwarming, in de winter warmt hij het interieur snel op.

Ik gebruik de auto voornamelijk in de stad, daarbij verbruikt hij ongeveer 1 op 9,5 lange ritten ongeveer 1 op 12,5.

Nadelen van een V40 zijn de rammeltjes uit de kofferbak, en het naar mijn mening wat matige onderstel vooral de voorwielophanging laat nog wel eens van zich horen.

Het model vindt ik gewoonweg prachtig en doet totaal nog niet verouderd aan. Hierna komt er zeker weer een.

PROBLEMEN

-Stabilisatorstang voorzien van nieuwe bevestiging (was losgetrilt van subframe).Bekent probleem bij de eerste serie.
-Tussen stabilisatorstangetje vervangen
-Fuseekogels vervangen links en rechts

De service van de dealer is goed, maar niet goedkoop (laatste beurt 1370 euro incl fuseekogels, nieuwe remschijven en blokken voor, nieuwe blokken achter, trekhaak monteren(265 euro) plus beurt.)

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.