Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volvo
  • 760

Volvo 760 GLE (1986)

autoreview

1
Volvo 760 GLE (1986)
Volvo 760 GLE (1986)Volvo 760 GLE (1986)Volvo 760 GLE (1986)Volvo 760 GLE (1986)Volvo 760 GLE (1986)Volvo 760 GLE (1986)Volvo 760 GLE (1986)Volvo 760 GLE (1986)Volvo 760 GLE (1986)
Anoniem
  • Gebruikersreview
3 augustus 2002 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering760 GLE
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1986
Jaar van aanschaf1989
KM-stand bij aanschaf80.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 2 augustus 2002

Intro
Deze Volvo is een zeer comfortabele reisauto. Met een wielbasis van maarliefst 2,77 meter (VW Passat 2,70) maar toch wendbaarder met een draaicirkel van 9,9 m (VW passat 11,4 m). Als men de voorstoelen volledig naar achteren schuift dan hebben de passagiers achterin nog meer dan voldoende beenruimte (probeer dat maar eens in een gemiddelde “grote” sedan en je zult merken dat het tegenvalt). Met een kofferruimte van 470 l (VW Passat 400 l), enige nadeel is dat de achterbank niet neerklapbaar is (wel is er een ski-luik). De 760 is ook standaard voorzien van actieve achter vering (nivomat) welke automatisch de vering aanpast aan het gewicht dat in of aan de auto hangt. Ideale auto voor het trekken van zeer zware lasten (max 1500 kg geremde aanhanger). Dit hebben zelf veelvuldig uitgetest door vele malen 1000 km heen en 1000km terug te rijden naar ons vakantiehuis in Frankrijk met een aanhangwagen steeds gevuld met loodzware antieke meubels). De motor is een juweeltje een uit aluminium vervaardigde V6 blok geeft een heerlijk donkere maar toch zeer beschaafde brom. Die motor levert 170 pk welke voldoende is om de massa van ruim 1300 kg toch vlot door het verkeer te krijgen.

Opties
Verder zijn de opties (waarvan meeste standaard) onuitputtelijk o.a. automaat, climate control, cruise control, verwarmde stoelen en spiegels, elektrische verstelbare spiegels, schuif/kanteldak, ramen, centrale deurvergrendeling, mistlanpen, koplampwissers en ga zo maar door)

Veiligheid
Zoals men kan verwachten van Volvo: top, zelfs in een auto van 16 jaar oud. Speciale side impact bars zijn in de deuren verwerkt om passagiers tegen aanrijdingen van de zijkant te beschermen. Voor en achter word beschermd door bumpers (bumpers?, iedere auto heeft toch een bumper?) Nee, tegenwoordig hebben auto’s geen bumper meer wel een stootrand die beschermt tegen parkeerstootjes. De bumpers op deze Volvo zijn massief (geen plastic dus) en zetten uit bij een aanrijding. Uit oude cijfers in de VS blijkt dat de 700 serie van Volvo de op één na veiligste auto in de VS was, de veiligste is de Volvo 200 serie. In de VS rijd men gemiddeld in veel grote auto’s, reken uit hoe die cijfers uitpakken als men een Golfje aanrijdt i.p.v een Chevy pick-up.

Het enige nadeel
Brandstofverbruik gemiddeld 11,7 l/100km, met de huidige prijzen is het beslist geen pretje maar ondanks die prijzen is het nog te doen. Voornamelijk lange afstanden levert een alleszins redelijk verbruik op, binnen de bebouwde kom is een ander verhaal (daar begin ik niet eens aan). Ik gebruik de auto zelf naar mijn auto van de zaak om privé kilometers mee te maken dat levert een forse besparing op, omdat ik geen bijtelling betaal. Als ik in de file moet staan, gebruik ik deze auto zelfs voor zakelijke doeleinden. Deze auto is ideaal om in de file te staan. De automatische bak, climate controle en ruimte binnen zorgen voor absolute rust en comfort, als het zonnetje schijnt gaat het dak open met een klassiek muziekje en een sigaartje is de file bijna aangenaam.

PROBLEMEN

  • 2 augustus 2002

Onderhoud
Na 16 jaar beginnen nu toch af-en-toe wat duurdere onderdelen aan vervaging toe te komen. Vorig jaar is een deel van de bekabeling van de motor vervangen (dit is een dure aangelegenheid, voornamelijk vanwege het hoge arbeidsloon. Ook heb ik het voorste gedeelte van de uitlaat moeten laten vervangen dit kon ik niet laten doen door ’handige vrienden’ dus dat kostte dan ook +/- 800 NLG bij een Volvo dealer (waarvan de helft arbeidsloon betrof). Verder zijn er geen noemenswaardige problemen geweest, alle electrische onderdelen doen het nog en zijn nog nooit vervangen, ook de schokdempers zijn nog origineel. Een gemiddelde a.p.k. kost 200-300 euro. In de afgelopen 13 jaar heb ik 2 maal de ANWB erbij moeten halen; doorgebrande zekeringdoos, (kosten: 3 tientjes) en een lek in een brandstofslang (kosten: nog geen tien gulden).

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Volvo 760? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volvo 760
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volvo 760 specificaties
  • Volvo 760 occasions
  • Volvo 760 video's
Advies en informatie
  • Volvo 760 tests
  • Volvo 760 gebruikersreviews
  • Volvo 760 index
PREMIUM
Opel Insignia Sports Tourer vs. Volvo V60 - Occasiondubbeltest

Opel Insignia Sports Tourer vs. Volvo V60 - Occasiondubbeltest

Voor de verandering pakken we eens twee grote auto’s met een hoge kilometerstand. Althans,...

Lees meer
 

Volvo 760 reviews

  • Gebruikersreview
    Volvo 760 Turbo (1987)

    Volvo 760 Turbo (1987)

    6
    • 23 mei 2008
  • Gebruikersreview
    Volvo 760 GLE (1986)

    Volvo 760 GLE (1986)

    1
    • 2 augustus 2002
  • Gebruikersreview
    Volvo 760 GLE Estate (1988)

    Volvo 760 GLE Estate (1988)

    7
    • 10 november 2015
  • Gebruikersreview
    Volvo 760 Turbo (1989)

    Volvo 760 Turbo (1989)

    11
    • 21 juli 2015
  • Gebruikersreview
    Volvo 760 GLE (1990)

    Volvo 760 GLE (1990)

    10
    • 7 november 2010
  • Gebruikersreview
    Volvo 760 GLE Estate (1989)

    Volvo 760 GLE Estate (1989)

    10
    • 10 juli 2007
  • Gebruikersreview
    Volvo 760 GLE Estate (1989)

    Volvo 760 GLE Estate (1989)

    10
    • 1 november 2006
meer reviews
Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

25

Volvo-piloten mogen altijd graag beweren dat hun auto bij hoge kilometerstanden ‘net ingereden...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Facelift Friday: Volvo 760

    Facelift Friday: Volvo 760

    60
    • 1 februari 2019
  • Gebruikersreview
    Volvo 760 GLE Estate (1988)

    Volvo 760 GLE Estate (1988)

    7
    • 10 november 2015
  • Gebruikersreview
    Volvo 760 Turbo (1989)

    Volvo 760 Turbo (1989)

    11
    • 21 juli 2015
  • Nieuws
    Volvo 760 wordt dertig

    Volvo 760 wordt dertig

    82
    • 4 februari 2012
  • Gebruikersreview
    Volvo 760 GLE (1990)

    Volvo 760 GLE (1990)

    10
    • 7 november 2010
  • Gebruikersreview
    Volvo 760 Turbo (1987)

    Volvo 760 Turbo (1987)

    6
    • 23 mei 2008
  • Gebruikersreview
    Volvo 760 GLE Estate (1989)

    Volvo 760 GLE Estate (1989)

    10
    • 10 juli 2007
Merk
Merk
  • Nieuws
    Ford en Volvo roepen EU op tot ban op brandstofmotor per 2035

    Ford en Volvo roepen EU op tot ban op brandstofmotor...

    160
    • 17 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo S80 T4 Limited Edition (2012)

    Volvo S80 T4 Limited Edition (2012)

    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo 66 (1979) - In het Wild

    Volvo 66 (1979) - In het Wild

    22
    • 9 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo V40 - Facelift Friday

    Volvo V40 - Facelift Friday

    12
    • 6 mei 2022
  • Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

    Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

    25
    • 5 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    1
    • 5 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo ziet verkopen sterk afnemen

    Volvo ziet verkopen sterk afnemen

    67
    • 4 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden