Volkswagen Up 1.0 (2022)

autoreview

Volkswagen Up 1.0 (2022)

Signalement

UitvoeringUp 1.0
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 58%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Auto één maand oud en al 7000km gereden!

  • 7.000 km

Precies de Up 4 weken in bezit en al 7000km erop gezet!
Een hoop kilometers voor een A segment.
Ik rij gemiddeld 1000km per week waarvan 85% ongeveer woon werk is en 15% privé kilometers.

In de eerste 3 weken dus ongeveer 4000km gereden en in de 4e week een langweekend naar Polen gegaan met de Up. Dit was dus de eerste echte lange rit in de Up.

In één keer door naar Krakau. Vanuit Eindhoven naar Krakau is het ongeveer 1200km. In Krakau verbleven we een dag of 2 en vanuit Krakau ook nog naar Auschwitz-Birkenau gereden op en neer is dat ook ongeveer 150km. Vanuit Krakau ook nog naar de hoofdstad van Polen gereden, Warschau en dat was ook nog eens 300km. En na 2 dagen Warschau naar huis gereden. Vanuit Warschau naar Eindhoven was het ongeveer 1250km.
Al met al was het lang weekendje Polen ongveer 3000km.

Nu de plus (+) en min (-) punten van de Up tot zo ver:

Pluspunten:
+ Comfortabel, voor een A-segment auto is de Up er comfortabel qua stoelen. Geen moment het gevoel gehad na 12/13 uur rijden dat ik niet lekker zat of geen houding wist te vinden. Ook werken de grote wangen van de banden mee aan het comfort.
+ Zuinig, mijn gemiddeld verbruik ligt rond de 1 : 20 voor woon werk en ik rij door. Snelweg naar Polen toe was de Up nog zuiniger. Met 120km/h op de cruise controle haalde we 1 : 21.5 !!
+ Ruimte, voor een A-segment auto is het een ruime auto.
+ Infotainment systeem, de bluetooth en speakers van de up zijn goed voor een A-segment auto. Niks te klagen.

Minpunten:
- Vermogen, het 1.0 65pk motor van de up heeft geen pit en dat is soms bloed irritant. Niet vooruit te branden!
- Lane assist, hier is zwaar op bezuinigd bij VW. Het is dat vanaf 2020 verplicht is maar werkt, onder de 80km/h, niet en is zelfs gevaarlijk.
- Kromme remschijven, een bekend Up kwaal dat de remschijven krom trekken. Na ongeveer 4500km waren mijn remmen al krom. Dus tijdens het remmen voel je het stuur trillen, heel irritant.

Ik hou ook mijn verbruik bij op Autoweek. Momenteel na 16 tankbeurten heb ik een gemiddeld verbruik van 1: 20.5
Wat mij betreft netjes gezien mijn rijstijl.

Op naar de volgende kilometers!

Een nieuwe Volkswagen Up!

In september begonnen met mijn nieuwe baan waar ik ook afgestuurd heb. En daarbij hoort een auto van de zaak. Helaas heb je, als beginnend ingenieur, geen keuze m.b.t. je eerste lease auto van de zaak. Bij dit bedrijf is dat standaard een Volkswagen Up.

In het wagenpark hadden ze geen auto meer die voor mij ingezet kon worden dus kocht het bedrijf een gloednieuwe 2022 Up. Waar ik natuurlijk blij mee ben.

Het betreft een standaard witte up met het comfort pakket erop.

Comfort pakket houdt in:

- Licht & Zicht Pakket
- Regensensor
- Automatisch inschakelende dimlichten
- 'Coming home'- en 'Leaving home'-functie
- Driver Assistance Pakket
- Cruise Control
- Parkeersensoren achter (Park Distance Control)
- Achteruitrijcamera (Rear View)
- Airconditioning, automatisch 1-zone (Climatronic)

Best een compleet lijstje met opties, alleen GEEN elektrische of verwarmde buitenspiegels! Ik had liever elektrische en verwarmde buitenspiegels dan een achteruitrijcamera in een Up.

Verder zit er ook Lane Assist op wat binnen de bebouwde kom levens gevaarlijk is. Het is vaak vechten tegen het systeem. Maar gelukkig is het zo uit te zetten.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens