Volkswagen Touran 1.4 16V TSI Business (2006)

Volkswagen Touran 1.4 16V TSI Business (2006)

UitvoeringTouran 1.4 16V TSI Business
Bouwjaar2006

Na een tijdje rondkijken is het de touran 1.4 TSI geworden. Zitten dubben tussen een 2.0 FSI of 1.4 TSI.
Na een proefrit bij Pon in Leusden waren we meteen verkocht, wat rijdt deze Touran geweldig!
We hebben gekozen voor de Business met een aantal opties:
klein lederpakket, mistlampen, climatronic, dakreling chroom, donkergetint glas, 8 luidspeakers, donkergrijs metallic. Met deze opties, op de toch al zeer aangeklede bussiness, ziet onze auto er fantastisch uit, verder rijdt hij prima, ook bij hogere snelheden op de Duitse autobaan, verbruik plusminus 1:11.
De auto is boven verwachting ruim, alle spullen die je mee wilt nemen kan je kwijt in de ruime achterklep plus de vele laatjes en vakjes. Onze twee dochters hebben onlangs tijdens een lange reis de achterstoelen naar achteren gedraaid en heerlijk geslapen.
Ook de zit achter het stuur is oke voor ons, wij zijn allebei lang.
Vanwege onze lengte is de achterklep een minpunt, we moeten opletten dat we ons hoofd niet stoten, ondanks de twee standen.
Met de navigatie hebben wij, in tegenstelling tot de andere verhalen, juist geen problemen gehad. Werkt zeer prettig, handig in de omgang, zelfs de route naar Oostenrijk werd ons nauwkeurig verteld, tot aan het centrum van het kleine plaatsje waar we moesten zijn (dit met de Benelux-cd met hoofdwegen van Europa). Ook handig is het schermpje tussen de klokken.
Kortom, een gezin in het gelukkige bezit van een Touran!

We zijn nu vanaf oktober in het bezit van deze auto en hebben nog geen problemen ondervonden. De aflevering was perfect en tot nu toe niets bijzonders.

We zijn nu een dik 1 jaar verder ik heb nog geen problemen gehad
met deze touran 1.4 TSI .
Wel schokt de auto bij het optrekken ik denk dat dit de overschakeling is van compressor naar turbo.
Ik tank wel shel v.P. ron98.
Hebben anderen hier ook last van en kan ik hier wat aan laten doen ?