Volkswagen Touran 1.9 TDI 90pk Optive (2006)

autoreview

Volkswagen Touran
Volkswagen TouranVolkswagen TouranVolkswagen TouranVolkswagen TouranVolkswagen TouranVolkswagen TouranVolkswagen TouranVolkswagen Touran - interieurVolkswagen Touran - interieurVolkswagen Touran - interieurVolkswagen Touran - interieur

Signalement

UitvoeringTouran 1.9 TDI 90pk Optive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf80.000 km
KM-stand laatst225.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 225.000 km

Ik heb deze auto inmiddels 6 jaar.

+ punten: Veel ruimte. Zuinig. Prettig in- en uitstappen. Goede caravantrekker. Goede radio. Net wat compacter met parkeren, dan een traditionele stationcar.

Naast het normale onderhoud heb ik de volgende problemen gehad:

- Bij ongeveer 120000 km ging de versnellingsbak kraken, wanneer ik na een hele lange rit terug schakelde naar de 2e versnelling. Dit probleem deed zich alleen voor na een hele lange zware rit met de caravan. Om dit probleem te verhelpen is de olie van de versnellingsbak vervangen door een ander soort olie. Het probleem heeft zich daarna nooit meer voorgedaan.

- Bij 150000 km is de EGR-klep vervangen. Dit schijnt bij veel moderne auto's een probleem te zijn.

- Bij 215000 km is de waterpomp vervangen. De pomp is vergoed door de garage, aangezien deze bij de vervanging van de distributieriem bij 120000 km reeds vernieuwd was. Normaal gesproken mag een waterpomp niet binnen 120000 km kapot gaan. Bij deze vervanging is ook meteen de distributieriem vervangen, zodat dit niet meer hoeft bij 240000 km.

- Verder is bij 220000 km de vrijlooppoelie van de dynamo vervangen.

- Bij 120000 km heb ik voor € 379 de auto laten chiptunen bij een specialist. De auto is daardoor 28 pk sterker geworden en (het is bijna niet te geloven) zuiniger! Ik heb de auto laten tunen om wat sneller met de caravan te kunnen invoegen op de snelweg.

Behalve de kapotte waterpomp heb ik dus geen dure reparaties gehad.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens