Volkswagen Touran 2.0 TDI 140pk Trendline (2005)

autoreview

Volkswagen Touran 2.0 TDI 140pk Trendline (2005)

Signalement

UitvoeringTouran 2.0 TDI 140pk Trendline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf182.860 km
KM-stand laatst462.000 km
Lezerswaardering: 54%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

naar zoveel jaar en kilometers (en euro's) andere auto

  • 462.000 km

Auto als ex-lease gekocht omdat Touran een ruime gezinsauto is en TDI bekend staat als zuinige motor.

Dat was de gedachte in gebruik een lekker auto, niet echt zuinig maar wel genoeg koppel om op vakantie te gaan met de Caravan. Verbruik was rond 1:13/1:14 over hele gebruiksduur best hoog voor een Diesel. Eigenlijk lekkere auto in gebruik maar kosten nogal hoog in onderhoud en verbruik.

Nu overzicht van reparaties, is nogal een waslijst heb de beurten en banden maar weggelaten, deze Touran was betrouwbaar zolang je maar onderdelen vervangt.

Geen aanrader mijn 1e en laatste VAG auto ga weer voor betrouwbaar aziatisch.

182.860 km aanschaf
215.000 km 1e beurt bij VW dealer, Turbo stuk. Koppelingscilinder en Turbo laten vervangen bij een specialist scheelt veel geld.
239.000 km Vervanging Koppeling met massa vliegwiel.
250.000 km Versnellingsbak, waterpomp en distributieriem, luchtmassameter en Turboslang.
265.000 km Accu
290.000 km Remschrijven en blokken voor
301.000 km Multiriem spanrol
317.000 km vervanging EGR, lek membraam + lekke turboslang
333.000 km multiriem vervangen, teruglooprol dynamo en kop testen op lekkage kleine lek in radiateur
341.000 km stabilatorstangen
352.000 km Turbo vervangen door een gereviseerde turbo.
377.000 km Distributieriem+waterpomp,Aandrijfashoes, kleppendeksel pakking, brandstofleiding, Turboslang.
378.500 km Startmotor
411.000 km Motorwissel,  Ruil motorblok Audi A3 BKD km stand 91.000 bj 2009, radiateur, distributieriem met waterpomp, koppeling + massa vliegwiel, dichtzetten EGR en uiteindelijk ook Turbo vervangen Mei 2017

2,5
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    1
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens