Volkswagen Polo 1.4 Trendline (2000)

autoreview

Volkswagen Polo

Signalement

UitvoeringPolo 1.4 Trendline
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf58.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na lang zoeken en overwegen toch voor de polo gegaan. Ik wou in eerste instantie een hele goedkope auto. Deze is uiteindelijk niet goedkoop, maar het is voor het geld
een hele nette/betrouwbare auto. En een polo heeft een grote waardevastheid, ze zijn ook best duur in aanschaf maar je zal er weinig op afschrijven. Kijk maar eens wat ze nog voor 10 jaar oude polo’s vragen! Nergens geen krasje te bekennen. Alles is meegespoten, incl. luchtroosters/gril voorzijde(vorige eigenaar zelf laten doen). Ziet er dus leuk uit, je krijgt veel leuke reacties van mensen. Het lichtmetaal doet ook veel bij de polo, het maakt de auto leuk af.

De vrij brede bandjes(15 185 55) beinvloeden het weggedrag behoorlijk. Je kan flink hard door vooral de wat kortere, scherpe bochten. In scherpe, snelle bochten wil in tegenstelling tot wat je verwacht het kontje nog wel eens wat gaan dribbelen. Dit zorgt voor een hoog fun-gehalte. De vering is wel vrij zacht, wat er voor zorgt dat de auto wat gaat hellen in bochten, maar desondanks toch een prima wegligging. wat natuurlijk ook door het lage gewicht komt. In de wat langere bochten wordt er uiteraard vooral over de voorwieltjes gegleden, dit is echter uitstekend controleerbaar.

Auto is niet echt snel, maar bij flink doortrekken is het te doen en dan met name bij lagere snelheden (tot ong. 100/120), toeren zijn alleen wel absolute noodzaak dan! Op de snelweg maak je geen indruk, elke leaselaguna trekt je eruit. Maar voor de pure rechtelijnsnelheid koop je ook niet zo’n auto. Is wel zuinig; zelfs bij flink doortrappen nog 1 op 14/15. Schakelen gaat wat gevoelloos, koppeling gaat ook wat stroef maar dat went al gauw.

De interieurafwerking is voor zo’n (oude) auto zeer goed. vrij van rammeltje en het oogt nog gelikt. Optionele sportstoeltjes zitten erg lekker en zijn goed verstelbaar, een goed combi tussen comfort en sport. Stuurbekrachtiging is precies goed, redelijk wat gevoel en toch ook nog voldoende bekrachtigd. Rond de middenstand voelt het echter allemaal een beetje vaag, maar zodra je instuurd is die gevoeligheid er wel weer.


Conclusie:Uiterlijk, wegligging, afwerking, verbruik, goede restwaarde maken dit een verstandig en tegelijkertijd vermakelijke auto.

PROBLEMEN

Geen problemen

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.