Volkswagen Polo 1.6 16V GTI (2000)

autoreview

Volkswagen Polo 1.6 16V GTI (2000)

Signalement

UitvoeringPolo 1.6 16V GTI
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf234.000 km
KM-stand laatst234.000 km
Lezerswaardering: 25%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De aankoop

  • 234.000 km

Ik kwam deze auto tegen op marktplaats, reed hiervoor een seicento en daarvoor een seat ibiza 20vt +-200pk. Ik was de Fiat zat en besloot te kijken voor iets wat toch in mijn straatje paste, ik was immers geen fan van de seicento maar wel van de Seat (vag ben ik sowieso wel gek op), maar ik lachte me kapot bij de pomp met m'n italiaanse koffiemolen.
Maargoed ik opzoek naar de auto die mij beviel. Ik kwam al gauw uit bij een polo 6n2 gti 16v met een sportief uiterlijk weinig gewicht en grappig vermogen. Ik was van mening dat de polo toch wel een middenweg was, zuinig en redelijk vlot!

Eenmaal aangekomen bij autobedrijf Hoge(was voor ons 2 uur rijden) zag ik de gti al staan op z'n 14 inch Borbet velgen met getrokken banden en plat op zijn gat. Ik was in het begin heel benieuwd of de versnellingsbak z'n kwalen al gekregen had, staan ze bekend om..Maar tot mijn verbazing ging schakelen in dit karretje prima geen gekraak o.i.d maar wel zenuwachtig in tegenstelling tot de Seat en de Fiat.

Ook zat er een sport demper op van Novus die een mooi donker 16v geluid maakte met plofjes en geroffel! Ik was direct verslaafd aan het rijden in deze auto, wat een rij-ervaring geeft deze auto! De kleine 1.6 16v schreeuwt het uit tot 7200 rpm en dan mag je daar 5x van genieten, hoe leuk is dat? De motor bezit VVT (variable valve timing). Dat was wel een leuke ontdekking want ik was daar niet van op de hoogte :).

Veder verslag volgt.

8/7/19

Recent een aftermarket rev limiter ingebouwd met launch control, bevalt prima.
Verder ook een lekke band laatst kwam door verkeerde uitlijning dus mocht weer betalen...Begin de auto redelijk saai te vinden nu, weinig aftermarket onderdelen en ja opvoeren zit er ook niet in. Onderdelen voor de auto zijn trouwens duurder dan je gewend bent van je simpele polo! Ik heb bij deze auto inmiddels 3x een aandrijfas moeten vervangen en heb de 3e maar 2e hands gekocht aangezien de korte as niet te vinden of te betalen was in NL.

Kortom,

Leuke auto voor het geld, rijdt goed, acceleratie is opzich ook wel leuk alleen verwacht niet teveel van de "gti". Verbruik is ook prima te doen en tank zit zo vol voor weinig. Alleen denk ik niet nog een 6n2 GTI aan te gaan schaffen in de toekomst, ik wil toch terug naar +-200pk.

3,3
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Arval
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Life (5D/5H)
€ 389
 
DirectLease
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Life (5D/5H)
€ 399
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens