Volkswagen Passat Variant 2.8 V6 4Motion Comfortline (2002)

autoreview

Volkswagen Passat Variant
Volkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieur

Signalement

UitvoeringPassat Variant 2.8 V6 4Motion Comfortline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Sinds juni 2002 rijd ik in deze Passat Variant met 6 cilinder bezine motor en 4 wiel aandrijving. Waarom gaat iemand een Passat met V6 motor rijden?
Heel eenvoudig ik wilde een ’betaalbare’ auto met veel ruimte en een 6 cilinder motor. Nu dan is de keuze beperkt. Dat de keuze op Volkswagen viel was mede ingegeven door de fijne VW garage die wij hier hebben.
Mijn oordeel over de auto:
Het is een echte rijders auto met een heel hoog vermogen dat, door de 4motion, goed op de weg komt. Het enige nadeel is dat ik de keuze voor handgeschakeld gemaakt heb terwijl ik achteraf misschien meer het type had geweest voor een automaat. Door het hoge vermogen (en ook wel foutief gebruik van het koppelingspedaal) schokt de auto bij het overschakelen. De auto is soft afgeveerd en had met een sportonderstel beter uitgeweest. Verder is het een heerlijke reisauto die graag benzine lust.

PROBLEMEN

Met 2 jaar gingen de aansluitpunten van een van de chrome dakdragers corroderen. Er kwamen roestblaasjes onder het chroom vandaan. Dit is door de dealer gratis opgelost ondanks het feit dat de auto al uit de garantie was.
De kosten van het onderhoud vallen mij alles mee mede doordat er weinig kilometers met de auto worden gereden staat hij maar 1x per 2 jaar in de garage. Tot nu toe is hij twee keer voor een grote beurt terug geweest. Wel houd ik het oliepeil goed in de gaten aangezien de auto veel korte afstanden rijd gebruikt hij zo nu en dan een slokje olie.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.