Volkswagen Passat facelift

Wulp

Gebruiker
Oud topic bestaat niet meer :T Hier dan de facelift van de huidige Passat:

e1afa63b-2019-vw-passat-facelift-13.jpg

cb276ac6-2019-vw-passat-facelift-8.jpg

bc881e64-2019-vw-passat-facelift-10.jpg

26ce662d-2019-vw-passat-facelift-9.jpg

R-Line
10c10720-2019-vw-passat-facelift-1.jpg

95eece1d-2019-vw-passat-facelift-3.jpg

c4267bc3-2019-vw-passat-facelift-2.jpg

Alltrack
1f399488-2019-vw-passat-facelift-14.jpg

3e1ae9d3-2019-vw-passat-facelift-16.jpg

97af493d-2019-vw-passat-facelift-15.jpg

f703bf47-2019-vw-passat-facelift-18.jpg

7803200c-2019-vw-passat-facelift-7.jpg

8feccfd2-2019-vw-passat-facelift-40.jpg

9c165b0f-2019-vw-passat-facelift-39.jpg

Wulp

Gebruiker
931cf90e-2019-vw-passat-facelift-68.jpg

904de72b-2019-vw-passat-facelift-69.jpg

R-Line
cc0fe592-2019-vw-passat-facelift-32.jpg

1e0eafbd-2019-vw-passat-facelift-33.jpg

GTE
9a1195d9-2019-vw-passat-facelift-61.jpg

b76f5022-2019-vw-passat-facelift-58.jpg

69e947fa-2019-vw-passat-facelift-59.jpg

e4f8f231-2019-vw-passat-facelift-52.jpg

Alltrack
be9ca271-2019-vw-passat-facelift-43.jpg

44de93cd-2019-vw-passat-facelift-45.jpg

7a0b69cb-2019-vw-passat-facelift-44.jpg

ef57c73a-2019-vw-passat-facelift-79.jpg

VEEL FOTO'S: https://www.carscoops.com/2019/02/facelifted-euro-spec-vw-passat-debuts-updated-styling-new-engines-autonomous-tech/

Ik heb niet zoveel met VW maar de Passat heb ik in veel generaties gewoon een nette en chique auto gevonden. Facelift vind ik overigens geen verbetering, voor de facelift vond ik de neus mooier en ik vind soms de achterlampen bij VW wel erg druk met hoekjes en lijntjes, ook bij deze vernieuwde Passat. Keurig maar wat saai interieur

Huidige:
55619e2b-2018-vw-passat-europe-2.jpg

a92fbdf4-2018-vw-passat-europe-3.jpg

adinsx

Gebruiker
Werd het klokje voor het interieur te duur? Het lijkt nu wel een lelijk plasticplaatje met de letters Passat er op (verlicht?) en de alarmknop er in geknutseld.

Verder vooral een facelift ala VW. Lampen rondom bijpunten, interieur wat nieuwe dingen. Kleurtjes net wat anders en klaar. (y)

danielauto

Gebruiker
Wie vond dat lelike passat-naamplaatje ipv een klokje een goed idee???? Die persoon direct op staande voet ontslag, ziet er niet uit.
Blijft verder een nette goede auto. Ook nog aanpassingen in de uitrusting?

Barri

Moderator

adinsx zei:
Werd het klokje voor het interieur te duur? Het lijkt nu wel een lelijk plasticplaatje met de letters Passat er op (verlicht?) en de alarmknop er in geknutseld.
Grappig dat je het zegt. Dit was ook het eerste dat ik hoorde over deze facelift!

adinsx

Gebruiker
Tja, veel spannender is de facelift ook niet Barri ;). Dan moeten we het maar over dat klokje hebben :).

Ik vind het er op de foto's erg vreemd uit zien.

JoostM

Gebruiker
Vind'm wel heel erg druk worden zo qua belijning etc. Zie er weinig symmetrie in, maar dat is wellicht ook mijn gebrek. :)

Even wachten op de ''real-life'' foto's, maar vind tot nu toe de pré-facelift mooier.

Reyner

Gebruiker
Ik zie een kost-reductie item in de HMI

Pre-facelift: 12.3" inch:
De-nieuwe-Passat-dashboard.jpg

Nu: 10.25" (zoals de Polo)
8feccfd2-2019-vw-passat-facelift-40.jpg

Barri

Moderator

Is me nog nooit opgevallen, maar wat heeft de Passat een gek spijltje 'in' de ruit naast de spiegel!

929V6

Actieve Gebruiker
Barri zei:
Is me nog nooit opgevallen, maar wat heeft de Passat een gek spijltje 'in' de ruit naast de spiegel!

Anders zou de ruit niet open kunnen ivm het spiegelmechanisme... dat is dus het nadeel van spiegels op pootjes.

Wulp

Gebruiker
Anders gaat de zijruit niet fatsoenlijk naar beneden. Sommige merken kiezen voor een extra ruitje, anderen voor een plastic vlak

Barri

Moderator

929V6 zei:
Barri zei:

Anders zou de ruit niet open kunnen ivm het spiegelmechanisme... dat is dus het nadeel van spiegels op pootjes.
Snap ik, maar ik heb het nog nooit eerder gezien bij een model. Beetje raar ook dat ze zo'n probleem creeëren; doe de spiegels dan lekker aan de A-stijl/raamlijn vast.

Wulp

Gebruiker
Sorry had 929V6 reactie niet gezien :) Heeft overigens niet perse met spiegelmechanisme te maken. Je ziet bij veel auto's (ook bij de Passat) toch ook een extra raamstijl in de achterportieren? Anders past de ruit niet als ie naar beneden gaat.

Snap ik, maar ik heb het nog nooit eerder gezien bij een model.

Komt heel veel voor hoor. Zie alleen al diverse modellen bij Renault bv

Rembrandt

Gebruiker
Nou, dat hadden ze achterwege mogen laten.
Is er niet mooier op geworden:
- rare knik in de voorbumper. Hanglip
- (nog) lelijker stuur
- in plaats van de tijd wordt je er nu aan herinnerd dat je in een Passat zit o_O
- Active Info Display ziet er een stuk kleiner en minder indrukwekkend uit
- de “aluminium” sierlijsten met die lijntjes erin (waar is die puke-smilie als je ‘m nodig hebt?)

Nee, zo op het eerste gezicht geen vooruitgang.

RRL

Gebruiker
Rembrandt zei:
- Active Info Display ziet er een stuk kleiner en minder indrukwekkend uit
In functies en looks is het een hele verbetering. De AID in de pré facelift is op zich redelijk beperkter in functies en je het zwart is niet mooi zwart. Ik vind de nieuwe generatie die naar de facelift komt een hele verbetering, ondanks dat hij kleiner is. In het donker veel rustiger in het zicht omdat zwarte gedeeltes ook echt uit lijken te zijn. Vorige generatie had je enkel wat vaste keuzes qua info in de binnenringen van de toerenteller en snelheidsmeter, bij de huidige kan je het zelf kiezen en 3 voorkeursinstellingen kiezen. Zo heb ik het verbruik sinds start of actieradius in de toerenteller en de ACC info in de snelheidsmeter, 3e voorkeur niet ingegeven.

Enig nadeel is dat de kaart met klassieke tellers klein uitgevallen is. Bij de vorige generatie kon je de kaart vergroten en de tellers kleiner maken, dat kan niet meer. Op de snelweg laat ik de tellers er op met de pijlweergave in het midden, in de stad gaat de kaart full screen.

Barri

Moderator

Dat groen moeten ze inderdaad ook gewoon leveren op niet-Alltrack versies. Heel mooi! Ik kan me zo snel weinig modellen bedenken waar zo'n groen-tint op leverbaar is (buiten het A- en B-segment). Alleen de Skoda Karoq komt in me op.

iDS

Gebruiker
adinsx zei:

Verder vooral een facelift ala VW. Lampen rondom bijpunten, interieur wat nieuwe dingen. Kleurtjes net wat anders en klaar. (y)

Het weglaten van het klokje viel me ook onmiddellijk op, wat een domme misser.
Daarnaast blijft de vormgeving van de mistlampen geforceerd agressief: de vormgeving van de bumper van de huidige zoals in de foto hier wat hoger vind ik veel beter geslaagd.
Bij de GTE begrijp ik die LED-lementen in de bumper ook niet, maakt het geheel veel te protserig. Verder blijft de sedan een mooie wagen en de variant te hoekig: de vorige was veel mooier.

Rembrandt

Gebruiker
Barri zei:
Dat groen moeten ze inderdaad ook gewoon leveren op niet-Alltrack versies. Heel mooi! Ik kan me zo snel weinig modellen bedenken waar zo'n groen-tint op leverbaar is (buiten het A- en B-segment). Alleen de Skoda Karoq komt in me op.

Dark Moss Green op de Tiguan Allspace.

voiture

Gebruiker
929V6 zei:
Barri zei:

Volgens mij is dat helemaal niet zo. De A6, Leon en S/V90 hebben ook spiegels-op-pootjes maar geen spijltje.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Autobild was bij de onthulling voor een fotoreportage van Peter R. Fischer:

VW-Passat-Facelift-1200x800-fbe0a42f41eb3771.jpg

VW-Passat-Facelift-1200x800-2dc9e1af57bafb53.jpg

Meer live foto's: https://www.autobild.de/artikel/vw-passat-facelift-b8-2019-motoren-preis-infotainment-marktstart-13742329.html

De Passat vind ik nog steeds een mooie auto, de sedan hoort nog steeds bij de mooiste in zijn klasse. De Variant vind ik iets minder (bij zijn voorganger waren de rollen omgedraaid), maar nog steeds bovengemiddeld fraai.

iDS

Gebruiker
Die R-Line blijft een misser met dat frietsnijder-radiatorrooster, ziet ook niet bepaald hoogwaardig uit.

Wouter82

Moderator

Het wordt allemaal wel veel poeha en opsmuk. Ik zag net een hele vroege Passat B5 staan. Oranje knipperlichten, wieldoppen, uni-groen en 0,0 chroom. Simpel, sober en ook wel saai, maar eigenlijk ook veel karakteristieker en herkenbaarder.

DeeTwee

Gebruiker
Dit is wat mij betreft typisch een auto die alleen maar verpest kon worden door een facelift, en zo geschiedde. Ook dat klokje was een leuk detail wat nu gesneuveld is. Erg jammer.

Bird Nerd zei:
Sorry had 929V6 reactie niet gezien :) Heeft overigens niet perse met spiegelmechanisme te maken. Je ziet bij veel auto's (ook bij de Passat) toch ook een extra raamstijl in de achterportieren? Anders past de ruit niet als ie naar beneden gaat.
De achterste rand van het achterportier loopt doorgaans schuin naar voren zodat het volledige raam niet volledig in het portier kan zakken. Dus dan is het spijltje logisch. De voorste rand van het voorportier loopt vrijwel altijd recht naar beneden, dus daar kan dat probleem niet spelen.

Dus ik denk dat het wél per se met het spiegelmechanisme te maken heeft ;)

Wulp

Gebruiker
True. Maar misschien zitten daar schanieren of andere dingen in de weg. Hoe dan ook, het komt vaker voor en er zal vast een reden voor zijn :)

Rutger DC

Actieve Gebruiker
10_33.jpg

11_29.jpg

06_37.jpg

08_36.jpg

07_37.jpg

12_25.jpg

volkswagen-passat-gte-2019-31.jpg

volkswagen-passat-gte-2019-33.jpg

S7-essai-video-volkswagen-passat-2019-inebranlable-594971.jpg

S7-essai-video-volkswagen-passat-2019-inebranlable-594976.jpg

S7-essai-video-volkswagen-passat-2019-inebranlable-594979.jpg

S7-essai-video-volkswagen-passat-2019-inebranlable-594982.jpg

Leesvoer:
https://www.auto-motor-und-sport.de/fahrbericht/vw-passat-2-0-tdi-r-line-edition/
https://www.autozeitung.de/neues-vw-passat-facelift-196643.html
https://www.focus.de/auto/elektroauto/volkswagen-passat-gte-variant-technologietraeger_id_10821071.html
https://www.autobild.de/artikel/vw-passat-facelift-b8-2019-test-preise-motoren-infotainment-marktstart-13742329.html

https://www.autocar.co.uk/car-review/volkswagen/passat/first-drives/volkswagen-passat-gte-estate-2019-review
https://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/passat/107187/new-volkswagen-passat-gte-estate-2019-review

https://www.largus.fr/actualite-automobile/essai-volkswagen-passat-gte-restylee-2019-le-retour-de-lhybride-9849393.html
https://www.caradisiac.com/essai-video-volkswagen-passat-sw-2019-inebranlable-177071.htm

Caspian

Gebruiker
Mooie auto om te zien en erg fijn in gebruik. Wel alles behalve spannend en vooral op de snelweg in zijn element. Het dashboard is er naar mijn mening niet mooier op geworden en de letters Passat mogen ze wat mij betreft ook weg laten.

Rembrandt

Gebruiker
De zwarte is het mooist. En dat zegt wat, want dan vallen de wijzigingen het minst op.:eek:

Die letters zijn er zo af.:cool:

DeeTwee

Gebruiker
Blijft een mooie kar (vooral als sedan) maar de facelift is geen verbetering. Maar met name de strakke lijnen over de flank kan ik erg waarderen. Mijn gevoel zegt dat we die bij de volgende Passat niet terug gaan zien, want rustige lijnen zijn helemaal uit.

Bovenaan