Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI 130pk Comfortline (2002)

autoreview

Volkswagen Passat Variant
Volkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieur

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.9 TDI 130pk Comfortline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Inmiddels deze auto al ruim vier jaar in het bezit, 220.000 kilometer op de teller en nog steeds een heerlijke reiswagen. Naast deze auto bezit ik sinds twee maanden ook een nieuwe Passat Highline (zie andere review).

Destijds een bewuste keuze. De Audi A4 in overweging genomen, maar in prijs en ruimte viel hij toch af. Nooit spijt van gehad.
Naast de standaard al rijke uitrusting als opties: klein leder pakket, sportonderstel (de beste optie die je maar kon nemen op de ’oude’ passat en voorkomt dweil gedrag in bochten), verwarmde voorstoelen (heerlijk in de winter of na een lange dag werken), 8 speakers en een trekhaak.

Vele kilometers mee gemaakt en ook boven de 200 nog altijd perfect rijgedrag. Verbruik is altijd keurig rond de 1:16 gebleven, en dat met een stevig rijgedrag. Buiten de normale beurten en de losse turboslang tussendoor nooit bij de garage hoeven aan te kloppen (helemaal goed dus).

Een echte aanrader voor diegene die veel kilometers maakt en weinig omkijken wilt hebben. Door deze ervaringen ook nu weer gekozen voor een Passat. Misschien iets duurder in aanschaf maar over alle kilometers driedubbel zijn geld waard. Inclusief afschrijving, brandstof, onderhoud en verzekering na deze 220.000 op een euro 0,25 per kilometer uitgekomen. En probeer daar maar eens iets van deze klasse van te rijden!

30.11.2006. Mijn eerste probleem na al die jaren. En eigenlijk viel dat ook wel mee. De laatste tijd ging af en toe het ABS lampje branden. Afzetten en opnieuw starten verhielp het, maar op het laatst was dat geen remedie meer. Uiteindelijk bleek de hoge druksensor van de ABS defect. Deze is vervangen en een euro 300,00 armer werkt nu alles weer perfect.

Update 1.5.2007: Hij is verkocht. Na bijna 5 jaren trouwe dienst heb ik afscheid genomen van deze heerlijke auto. Tel ik alle kosten bij elkaar op, van aankoop tot verkoop, onderhoud, verzekeringen enz. heeft deze Passat met net geen euro 26 cent per kilometer gekost. En dat is voor een dergelijke auto een zeer acceptabel bedrag.
Nee van de kilometer vergoeding kan ik de auto niet alleen rijden. Maar trek ik deze ervan af voor de zakelijke kilometers, en bekijk ik dan wat de auto mij privé heeft gekost is dat VEEL goedkoper dan de bijtelling!!!

PROBLEMEN

1 * turbo slang losgelaten (mogelijk niet goed vastgezet na een beurt, nooit helemaal duidelijk geweest)
* hoge druksensor van de ABS defect

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.