Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews

Toyota Yaris (2020)

autoreview

6
Toyota Yaris (2020)
Toyota Yaris (2020)Toyota Yaris (2020)Toyota Yaris (2020)Toyota Yaris (2020)Toyota Yaris (2020)Toyota Yaris (2020)Toyota Yaris (2020)Toyota Yaris (2020)Toyota Yaris (2020)
Adil
  • Adil4
  • Gebruikersreview
14 juni 2022 om 13:16
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf9.000 km
KM-stand laatst9.000 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaring

  • 9.000 km
  • 14 juni 2022

Voor het vervangen van Up gti met 151 pk (of 152 weet het niet meer precies), was ik op zoek naar leuke (lees: fijne rijbeleving) snelle en compacte wagen met mogelijkheden om de wagen te tunen . De auto wordt voornamelijk voor het verwerk gebruikt; met zo nu en dan (max 1x per maand) op het circuit in Zandvoort.

Ik kwam tot deze auto's uit:
BMW M140i of M240I (van de vorige generatie).
Yaris GR
Mazda MX5
Clio Trophy RS
BMW E46 M3.


De M140i is voor weinig geld heel snel te maken. Het uiterlijk beviel me niet zo. De M240I vond ik weer een stuk strakker uitzien. Toch kon ik mezelf niet helemaal overtuigen.

De Yaris GR is een knap ding, zowel Qua uiterlijk, als de techniek. Gezien het een vrij nieuw platform is, zijn er nog niet veel tuning mogelijkheden. Ongetwijfeld zou die in de toekomst nog wel komen. In hoeverre de wagen nog aan te passen valt, gezien de 3 cilinder al behoorlijk opgepept is, is een vraag waar ik geen antwoord op had.

De Mazda schijnt een heerlijke stuurmansauto te zijn. Ik zou alleen niet weten of ik voor de stalendak zou gaan of niet.

De Clio is al wat ouder, maar het schijnt op het circuit behoorlijk rap te zijn. helaas had je hiervoor geen handbak. Gezien het een wat oudere wagen is, was deze wagen wel het goedkoopste in aanschaf.


De BWM M3: deze stond puur op mijn lijstje omdat het een BMW is en ik deze altijd al wilde hebben. Ik zocht een excuus om er naar te winkelen en heb er een gevonden.

Na wikken en wegen wist ik mijn keus te beperken op de E46 M3 en de Yaris GR.
De ene dag neigde ik meer naar de GR en de andere dag weer naar de M3. Over beide wagens wist ik al behoorlijk veel.
Van 0-100 zijn beide wagens ongeveer even snel. De M3 heeft een hogere top en klinkt beter met de fijne 6 inline.
De GR was beter in de bochten en kon voor niet veel geld een stuk beter presteren. Het uiterlijk is subjectief, maar ik vind beide wagens erg mooi. De lijnen van de M3 zijn strak en het is naar mijn mening een tijdloos model.
De Yaris is een Kleine bom en dat straal ie ook wel uit.
Voor beide wagens had ik al een lijst met modificaties die ik er op zou willen hebben.

Na enige tijd had ik mijn besluit gemaakt: het wordt de M3! Ik had een een wagen gevonden die min of meer voldeed aan mijn criteria. Is wist ook dat als ik eenmaal de verkoper gebeld had, ik de auto hoe dan ook zou kopen.
Wacht Adil, kijk nog even naar de Yarissen die momenteel te koop staan. Er staat een heel mooi exemplaar in de kleur parelmoerwit, uiteraard met de performance pack.
Misschien toch voor de Yaris gaan? Ik kon geen keus maken.

Om toch de eerste stap te zetten, heb ik alvast onderdelen besteld voor de Yaris.
Het ging om een Eventuri intake, Miltec uitlaat, downpipe en sportcats. Daarna ook meteen een afspraak gemaakt bij Evolve voor een remap, bodykit en carbon enigecover.
Dit deed ik eerder uit opwelling dat ik er goed over heb nagedacht. Maar nu moest ik wel voor de Yaris gaan. En eerlijk gezegd, had ik er meteen een goed gevoel bij. Mijn liefde voor BMW heeft wel vaker ervoor gezorgd dat ik irrationele besluiten nam. Gelukkig was ik het dit keer voor.


Een maand later de auto opgehaald en meteen door gereden naar de garage voor de uitlaat en de intake.
De rit was een 150km en ik vermaakte me goed.
Wat me meteen positief opviel: Hij ziet er in het echt nog beter uit en is behoorlijk breed. De wegligging is subliem. je voelt in bochten die je hard neemt de sperdifferentieels hard werken. De remmen zijn ook eveneens geweldig. Ze zijn even groot als mijn big brake kit van de E39 M5. De banden mochten wat breder zijn, met 225mm merk ik dat de ABS snel ingrijpt bij hard remmen. Sommige nemen andere velgen met Banden van 255mm. Misschien dat ik dat later zal doen.

Wat minder goed is:
Op de snelweg hoor je toch veel rijwind geluid.
Wanneer je de voorstoelen naar voren buigt, om iemand achterin te laten instappen, zullen de voorstoelen niet automatisch in de oorspronkelijke positie terecht komen. Je dient de stand daarna weer altijd te moeten aanpassen.
Het geluid van de 3 cilinder is op zijn best gezegd afwezig.

De beenruimte achterin is oke. Ik kan achter mezelf zitten (176cm). Maar zou dat niet voor hele lange ritten doen.


Voelt ie snel aan?
Ik ben heel wat snelle auto's; gewend en zal zeker niet beweren dat ie snel is. Maar hij komt vooruit en hij wordt snel onderschat. De meeste mensen zullen hem snel vinden, maar iemand die in een RS, AMG of M rijdt zal de wagen zeker niet snel vinden. Maar leuk is ie zeker. In de bochten denk ik dat de Duitse sportwagens het niet bij gaan kunnen houden.
Hij kan behoorlijk rap door de bochten en je kan met de verschillende standen het vermogen naar de wielen wijzigen.
Normal: 60% voor en 40% achter.
Sport: 30% voor en 70% achter.
Track: 50% voor en 50% achter.

Je voelt ook echt het verschil en je voelt ook wat de banden doen.


Een paar dagen later de auto van de garage opgehaald. Met de Miltec uitlaat klinkt de auto zoals hij hoort te klinken. Mooi geluid en niet overdreven hard.

Daarna naar mijn afspraak met Evolve in Engeland. het tripje naar Calais ging zonder problemen. Bij de douane kreeg ik de vraag: wat het doel van mijn reis is? Ik antwoordde met: "Just to tune my car and then I'll go back home". De douanier moest lachen en ik kon zonder problemen door rijden.

Bij Evolve aangekomen en de auto afgeleverd.
De volgende ochtend kon ik hem ophalen. De carbon engine cover en de bodykit waren gemonteerd. Echter was het remappen niet gelukt. Het schijnt dat de software van de Europese modellen anders is dan de Engelse modellen.
Imran kwam zelf naar me toe en bood zijn excuus aan en gaf me een goede uitleg waarom het niet gelukt is.
In het kort: te veel afwijkende variabelen en gezien ik terug naar NL zou gaan, willen ze niet het risico niet nemen dat er dan iets gebeurd.
Wanneer ze deze software onder de knie hebben, dan kan ik een keertje terug komen.
Hoewel ik dit erg jammer vond, had ik er snel vrede mee en reed ik terug naar NL.

Ik hoop dat ik de auto zo snel mogelijk kan remappen, want er zit potentie in en ik merk dat deze wagen het goed kan gebruiken.
Streef lijkt me een goede 320-340 pk.

Wat cijfertjes voor de lezers die geïnteresseerd zijn in de praktische zaken:
Verbruik: ligt aan je rijstijl, maar ik kom uit op 1:12. (met veel snelweg en sportief rijden).
De kofferbak is (best) klein. Hoewel ik het niet heb gemeten, denk ik dat de Up meer bagageruimte heeft.
Beenruimte achterin is prima voor kinderen. Voor volwassenen die lang zijn (180+) zal je met je hoofd tegen de (aflopende) dak aankomen.

En het belangrijkste: je zit er met een grijns in en je komt er met een grijns uit. Daarna zal je hoe dan ook nog even achteromkijken als je wegloopt.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Toyota Yaris? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Toyota Yaris
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Toyota Yaris

INFO
Toyota
Toyota
Toyota Yaris 1.0 VVT-i Comfort (5D/5H)
€ 329
Bekijk nu ⟩
ANWB
ANWB
Toyota Yaris 1.0 VVT-i Comfort (5D/5H)
€ 374
Bekijk nu ⟩
Athlon
Athlon
Toyota Yaris 1.0 VVT-i Comfort (5D/5H)
€ 384
Bekijk nu ⟩
Arval
Arval
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active (5D/CVT)
€ 380
 
Toyota Yaris in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Toyota Yaris 1.5 Hybrid Design Sport Automaat | STOELVERWARMING | PARKEERCAMERA |

    Toyota Yaris 1.5 Hybrid Design Sport Automaat | STOELVERWARMING | PARKEERCAMERA |

    • 2018
    • 21.743 km

    € 19.400

    Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic CLIMATE CONTROL, ADAPTIEVE CRUISE, APPLE CARPLAY/ANDROID AUTO, AFSTAND  CENTRAAL, BESTUURDERS STOEL IN HOOGTW VERSTEL BAAR, DAB RADIO,LICHT METALEN VELGEN

    Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic CLIMATE CONTROL, ADAPTIEVE CRUISE, APPLE CARPLAY/ANDROID AUTO, AFSTAND CENTRAAL, BESTUURDERS STOEL IN HOOGTW VERSTEL BAAR, DAB RADIO,LICHT METALEN VELGEN

    • 2021
    • 28.622 km

    € 24.900

    Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic Bi-Tone

    Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic Bi-Tone

    • 2015
    • 104.560 km

    € 12.999

Meer Toyota Yaris occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Toyota Yaris | Mazda 2 Hybrid, v.a. € 22.890

    213
    • 12 maart 2022

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Toyota Yaris specificaties
  • Toyota Yaris occasions
  • Toyota Yaris video's
Advies en informatie
  • Toyota Yaris tests
  • Toyota Yaris gebruikersreviews
  • Toyota Yaris index
PREMIUM
Ford Fiesta vs. Toyota Yaris - Dubbeltest

Ford Fiesta vs. Toyota Yaris - Dubbeltest

Sportuitvoeringen van compacte hatchbacks vind je bij bijna elke fabrikant, toch zijn er slechts...

Lees meer
 

Toyota Yaris reviews

  • Gebruikersreview
    Toyota Yaris 1.3 16v VVT-i Aspiration (2009)

    Toyota Yaris 1.3 16v VVT-i Aspiration (2009)

    • 6 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic (2020)

    Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic (2020)

    1
    • 25 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Yaris (2021)

    Toyota Yaris (2021)

    1
    • 19 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic (2022)

    Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic (2022)

    2
    • 22 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Yaris (2020)

    Toyota Yaris (2020)

    6
    • 14 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Yaris 1.5 Hybrid First Edition (2020)

    Toyota Yaris 1.5 Hybrid First Edition (2020)

    1
    • 14 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Yaris (2022)

    Toyota Yaris (2022)

    • 4 maart 2022
meer reviews
Volkswagen Polo vs. Toyota Yaris - Dubbeltest

Volkswagen Polo vs. Toyota Yaris - Dubbeltest

146

De Volkswagen Polo staat in Nederland steevast heel hoog in de verkoopranglijst, maar de concurrentie...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Toyota Yaris Ativ is kleintje Corolla Sedan

    Toyota Yaris Ativ is kleintje Corolla Sedan

    45
    • 10 augustus 2022
  • PREMIUM
    Ford Fiesta vs. Toyota Yaris - Dubbeltest

    Ford Fiesta vs. Toyota Yaris - Dubbeltest

    • 9 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Yaris 1.3 16v VVT-i Aspiration (2009)

    Toyota Yaris 1.3 16v VVT-i Aspiration (2009)

    • 6 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic (2020)

    Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic (2020)

    1
    • 25 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Yaris (2021)

    Toyota Yaris (2021)

    1
    • 19 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic (2022)

    Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic (2022)

    2
    • 22 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Yaris 1.5 Hybrid First Edition (2020)

    Toyota Yaris 1.5 Hybrid First Edition (2020)

    1
    • 14 maart 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Toyota Prius THSD Comfort (2007)

    Toyota Prius THSD Comfort (2007)

    1
    • 10 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Yaris Verso 1.3 16v VVT-i Linea Sol (2006)

    Toyota Yaris Verso 1.3 16v VVT-i Linea...

    1
    • 10 augustus 2022
  • Nieuws
    Toyota Yaris Ativ is kleintje Corolla Sedan

    Toyota Yaris Ativ is kleintje Corolla Sedan

    45
    • 10 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019)

    Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid...

    1
    • 9 augustus 2022
  • PREMIUM
    Ford Fiesta vs. Toyota Yaris - Dubbeltest

    Ford Fiesta vs. Toyota Yaris - Dubbeltest

    • 9 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Toyota Yaris 1.3 16v VVT-i Aspiration (2009)

    Toyota Yaris 1.3 16v VVT-i Aspiration (2009)

    • 6 augustus 2022
  • Nieuws
    Toyota ziet winst tegen verwachtingen in flink dalen

    Toyota ziet winst tegen verwachtingen in...

    139
    • 4 augustus 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden