en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
De ruimte achterin en kofferbak schijnen inderdaad ronduit krap te zijn
Curlew zei:Jz deze hybride techniek is gewoon top! Daar heb je veel meer aan dan die dure EV's. . Deze Yaris heeft eigenlijk niet eens een concurrent (straks de Jazz Hybrid). Als alle merken nou volop inzetten op hybride's (en niet alleen als topmodel voor een grote auto) dan zou het al een stuk schoner zijn
CXXX zei:Ook de 3-cilinder zal even wennen zijn, een 3-cilinder roffel zou afbreuk doen aan het anders zo stille Toyota hybride rijden.
Prix et options Toyota Yaris hybride 2020
La nouvelle Yaris hybride est disponible avec cinq finitions : France, Design, Iconic, Collection et Première. La liste des équipements n'est pour l'heure pas connue. Découvrez le détail des tarifs ci-dessous :
Yaris hybride 114h France : 20 950 €
Yaris hybride 114h Design : 22 450 €
Yaris hybride 114h Iconic : 24 950 €
Yaris hybride 114h Collection : 24 950 €
Yaris hybride 114h Première : 25 450 €
toyota yaris hybride 2020
Options :
Système de navigation Touch & Go : 700 €
Toit panoramique (sur Iconic et Collection) : 600 €
Pack City (avertisseur d'angle mort, rétroviseurs rabattables électriquement et chauffants) (sur Design) : 500 €
Pack Techno (Système audio JBL, chargeur de smartphone à induction) (sur Iconic et Collection) : 700 €
Roue de secours temporaire : 150 €
Peinture Bleu Lagon : 300 €
Peinture métallisée : 530 €
Peinture Blanc Lunaire nacré ou Rouge Allure nacré : 690 €
Jusqu'alors seule au monde sur le marché des citadines hybrides, la franco-japonaise aura de nouveaux challengers avec la Honda Jazz (mi-2020) et la Renault Clio 5 1.6 E-Tech de 140 ch (juin 2020).
Curlevv zei:Ik snap die 'hoekige' voorbumper niet. Ook die andere GR Sport modellen hebben dat. Past imo totaal niet bij de rest van het ontwerp
Moderator
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/extreem-toyota-gr-yaris-ontketend/Rallykanon voor op de openbare weg
Extreem: Toyota GR Yaris ontketend. Met de Yaris GRMN liet Toyota zich twee jaar geleden van een ongekend sportieve kant zien. Inmiddels kun je bij het merk aankloppen voor een nieuwe Supra en tijdens de Tokyo Auto Salon ontketende Toyota de GR Yaris, een auto die de Yaris GRMN doet verbleken. Sterker nog, de GR Yaris is een van de krachtigste compacte hot hatches die we ooit hebben gezien!
De Tokyo Auto Salon is het podium waarop Toyota zojuist de GR Yaris heeft voorgesteld. Wie de letters 'GR' bij Toyota tegenkomt, kan z'n borst natmaken. Ze staan voor Gazoo Racing, de sport- en raceautodivisie van het merk, een afdeling die zijn werk ogenschijnlijk bijzonder serieus neemt.
Heftig
Met de GR Yaris windt Toyota er geen doekjes om. De hete bliksem beschikt over een hagelnieuwe 1,6-liter geblazen driecilinder die maar liefst 261 pk en 360 Nm opwekt. Daarmee is hij niet alleen krachtiger dan de 212 pk sterke GRMN-versie van de vorige generatie Yaris, een auto die dat vermogen uit een 1.8 met supercharger perste, maar de GR Yaris is ook nog eens een van de krachtigste compacte hot hatches mee die autoland ooit heeft gezien. Auto's als de Ford Fiesta ST en de Polo GTI moeten het met zo'n 200 pk stellen en zelfs de extreme en gelimiteerde Audi A1 Quattro uit 2013 blijft met zijn 256 pk achter bij de tot de tanden toe bewapende hatchback die Toyota nu aan zijn portfolio toevoegt. Wél heeft de GR Yaris mogelijk een heftige kluif aan de dik 300 pk sterke Mini Cooper JCW GP.
Met zijn buitenissig krachtige driecilinder sprint de GR Yaris in minder dan 5,5 seconden naar een snelheid van 100 km/h en zijn topsnelheid is elektronisch begrensd op 230 km/h. Via een handgeschakelde zesbak wordt het vermogen over alle vier de wielen verdeeld. Toyota doopt z'n vierwielaandrijvingssysteem 'GR-Four'. In de reguliere rijmodus gaat 60 procent van het vermogen naar de vooras en dus 40 procent naar de achterwielen. Als je de GR Yaris in de sportstand zet, kun je met je rechtervoet tot wel 70 procent van het vermogen naar de achteras sturen. In Track-mode bedraagt de vermogensverdeling 50:50.
Eigen platform
Dan iets dat je wellicht al was opgevallen: de samen met het van de WRC bekende Tommi Mäkinen Racing ontwikkelde 1.280 kilo wegende GR Yaris is in tegenstelling tot de reguliere versies van de nieuwe Toyota Yaris een driedeurs. De compacte krachtpatser beschikt niet alleen over uitbundig spoilerwerk, maar heeft daarnaast ook nog eens een heftig uitgebouwde koets, iets dat met name aan de achterzijde zichtbaar is. Met zijn breedte van 1,81 meter is de GR Yaris zo'n 5 centimeter breder dan z'n kalmer ingestelde broeders en de daklijn van deze ultieme Yaris is maar liefst 9,1 centimeter lager. Nog een interessant verschil met de conventionelere Yaris-versies: de GR Yaris heeft geen reguliere raamstijlen in de portieren.
Die heftig andere koets liet zich overigens niet zomaar over het reguliere Yaris-platform vouwen. Voor de GR Yaris heeft Toyota naar eigen zeggen de modulaire platformen van de Yaris (GA-gecombineerd met de grotere variant die we kennen van onder meer de Corolla (GA-C). Het voorste deel van het platform is dan ook de GA-B-variant, terwijl het achterste deel afkomstig is van de GA-C-versie.
Tijdens de ontwikkeling is uiteraard aandacht besteed aan de gewichtsverdeling en dus ligt de hitsige 1.6 relatief ver naar achteren en krijgt de accu een plek in de bagageruimte. De koets van de opper-Yaris is ten delen opgebouwd uit lichtgewicht materialen. Zo is het dak vervaardigd uit koolstofvezel en is voor de motorkap, de portieren en de achterklep aluminium gebruikt. De spoorbreedte is groter dan die van de rest van de Yaris-familie, het chassis is op meerdere punten versterkt en zowel voor als achter is de complete ophanging anders dan die van de reguliere versies. Uiteraard hebben Toyota en zijn GR-afdeling extra potente remmerij opgetrommeld om de GR Yaris weer fatsoenlijk tot bedaren te kunnen brengen. Op de vooras houden zich achter de 18 inch grote lichtmetalen wielen geventileerde schijven van 35,6 centimeter schuil terwijl de exemplaren achter een diameter van 29,7 centimeter hebben.
Toyota heeft de GR Yaris niet alleen in het leven geroepen om een uitbundige hot hatch aan zijn portfolio toe te kunnen voegen. De hatchback fungeert namelijk ook als homologatiemodel voor de ontwikkeling van de Yaris die straks gaat deelnemen aan het World Rally Championship. In de tweede helft van dit jaar moet de GR Yaris op de markt verschijnen. Specifieke informatie voor de Nederlandse markt volgt in de aanloop naar zijn marktintroductie.