Toyota Hiace 2.4 Dsl (1996)

autoreview

Toyota Hiace 2.4 Dsl (1996)

Signalement

UitvoeringHiace 2.4 Dsl
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf320.000 km
KM-stand laatst400.005 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

degelijke bestelbus 2.4 diesel

  • 315.000 km

De hi-acce diesel is een werkpaardje.

Een toyota hi-ace diesel staat bekend als probleemloos. Ik heb er eerder een gehad die alleen de garage zag voor apk en olie verversen.
De 2.4 diesel is niet echt snel of zuinig.
Deze heeft een versnellingsbak die ertoe leidt dat 110 a 115 km per uur wel hard genoeg is in verband met het motor toerental.
Voor mij is deze versnellings overbrenging wel handig omdat ik hem gebruik voor de aanhanger of twee paards trailer.

Hij gebruikt met twee paarden op de trailer 1 op 8 a 9. Dit is wel normaal voor het werk dat hij doet.
Ik gebruik hem voor transport klusjes en de twee paards trailer.
De bus is niet snel, maar blijft gewoon ongeveer net zo rijden met 2000 kilo achter de wagen (twee paarden op de kar.) Hij heeft nu 330000 km gereden en is tecnisch zeker nog niet op.

Ik heb slick 50 gebruikt in de motor en de motor gaat hier werkelijk nog iets mooier door lopen en rijdt beter en ook wat vlotter.

Het eerste jaar ermee gereden en ik heb de stabilisator stangetjes voor laten vervangen. Hij was wat zwabberig met de paardentrailer erachter dat is nu weer over.
De bus heeft wat plekjes en de onderkant moet ook eens in de tectyl gezet worden.
Wel wat roest aan de bodem maar niet kapot geroest beloof ik, wel tijd voor een tectyl beurtje.

Heel sterke en betrouwbare bus.
De kilometerstand is best hoog maar het blijft gewoon allemaal werken en goed rijden.
Ik denk dat deze bus nog best lang mee kan ( moet ik wel wat aan de bodem doen).

Dit jaar met ruim 430.000 km ingeruild.
Probleemloze bus die het altijd doet
zal nu wel voor export gaan.

Problemen met betrouwbaarheid zijn er niet en ook geen gedoe met dure reparaties tot nu toe.
Ik ken een bedrijf met Hi-ace diesel bussen die 4 ton gelopen hebben en dat was geen probleem. Die van mij gaat ook nog wel een tijdje mee schat ik zo in.

spk rn tectiel

  • 321.000 km

de 2.4 diesel heeft het goed gedaan afgelopen tijd. Bij de apk was de uitlaat lek een nieuwe schokbreker en nieuwe remslangetjes voor.
Ook de bodem laten doen met tectiel.
Klein dingentje van de sidebars gelast.
Ziet er weer perfect uit.

De bus begon onder wat te roesten, er zat geen tectiel op alleen fabriekscoating.

We kunnen er weer tegen de komende tijd heb ik het idee.
De toyota voldoet aan de verwachtingen

maar dan 400.000

  • 400.005 km

een vriendin heeft de auto nu en de hi-ace blijft het goed doen.
Meer als 400.000 km, gewoon onderhoud banden uitlaat, verder niks bijzonders.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.