Toyota Corolla Wagon 2.0 D4-D 90 Linea Sol (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Corolla Wagon 2.0 D4-D 90 Linea Sol |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 381.517 km |
KM-stand laatst | 406.500 km |
Toyota Corolla Station
- 381.517 km
Na een prijzig financieel avontuur heb ik mijn vorige wagen, een Volvo S70 LPG uit 2000, verkocht. Nu ben ik overgestapt op een Toyota Corolla uit 2004.
Ik probeer de Volvo nog steeds te vergeten, wat een fijne wagen...er kwamen helaas (nog meer) kostbare reparaties aan waar ik geen zin in had en heb vervolgens deze Corolla met slechts 391.000 gekocht in november 2017 met 6 maanden garantie op alle bewegende onderdelen.
Tanken om de 400 km hoeft iig niet meer, nu haal ik 750 km op een tank.
Even slikken, ik ging van een luxe tank naar een kleinere auto, Wel een station, dat dan weer wel, het is wat kleiner en simpeler.
Het rijdt, simpel en dweilerig. Geen toeters en bellen, gewoon simpel. Klachten zijn er niet, hopelijk blijft dit zo. Per liter haal ik 17 kilometer.
De vorige eigenaar heeft hem goed onderhouden, boekje zit vol met stempels. Over onderhoud maak ik me geen zorgen. Alles werkt naar behoren, zal binnenkort zelf de aircofilter (proberen) te vervangen, het ruikt nu wat muffig. Af en toe moet ik wat koelvloeistof bijvullen, die haal ik bij de Action, kost geen drol daar.
Na 5 maanden heb ik een reëel beeld van de Corolla. Betrouwbaar, dat staat vast. De vrouw gebruikt de auto het meest en doet rustig aan. De winter ging prima, geen klachten.
Jaarlijks vliegen 30.000 km voorbij, werk en privé, en hoop nog minstens 2 jaar gebruik te maken van de Corolla.
Deel 2
- 400.123 km
26-06-2018:
De tellerstand staat op 400.123.
Al ruim 18.000 gereden, het gaat snel. Moet wel oliepijl en koelvloeistof in de gaten houden. De aircofilter/luchtfilter heb ik schoongemaakt, kind kan de was doen. Tevens twee nieuwe banden achter laten monteren.
't rechter achterraam ging onlangs aan gort, steeninslag, dankzij de sloop een nieuwe kunnen fixen voor € 35,00 met € 75,00 inbouwkosten. Beter dit dan nieuw.
Sinds vorige week brand ''de motormanagementlamp''. Deze week een afspraak gemaakt bij een Boschcarservice om de fout op te sporen. Wellicht de ERG? We zullen zien.
Over 3 weken naar Tsjechië en daarna APK.
Nieuwe gloeispiralen
- 400.533 km
Er bleken 4 (!) gloeispiralen kapot te zijn volgens het uitlezen.
Dat had de monteur, een stront chagrijnige vent van Boschcarservice in Den Haag nog nooit meegemaakt. Er zijn nieuwe ingezet en de rekening bedroeg € 216,00 inclusief uitlezen en wissen storing en uurloon.
Iemand ervaring mbt gebruik van Wynn's Super charge? Heeft dit zin om te gebruiken? Ik hoop het olieverbruik wat naar beneden te krijgen.
Deel 3
- 406.500 km
Na ruim 4200 km te hebben gereden een update. Tsjechië verliep prima! Was erg warm daar, maar de Toyota ging maar door, niet anders verwacht. Dik tevreden!
Ik ben vorige week toevallig een leuke Peugeot 308 SW tegengekomen met veel minder kilometers, en heb een leuke deal kunnen sluiten. De Toyota gaat weg. De APK komt nl eraan en naar mijn idee komen er flinke kosten aan voor onderhoud. De schokbreker kraakt nogal, de achterrem ''piept'' en de reeds geplande grote beurt sla in dus over. Jammer? Nee hoor. Weer een Toyota in de toekomst? Wie weet.....
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.