Toyota Corolla Wagon 1.4 D4-D Linea Terra Anniversary (2006)

Toyota Corolla Wagon 1.4 D4-D Linea Terra Anniversary (2006)

UitvoeringCorolla Wagon 1.4 D4-D Linea Terra Anniversary
Bouwjaar2006

Ik rij deze auto privé vandaar dat ik goed naar de kosten heb gekeken en naar betrouwbaarheidcijfers.
Graag had ik weer een VW gekocht maar het ontbreken van een moderne Golf station, de hoge prijzen (aanschaf en onderhoud) en de soms arrogante houding van de dealers weerhielden mij hiervan.

De Corolla lijkt mij een goede keus, en na ophalen is dit weer bevestigd, de dealer is super denk goed mee en geeft je de persoonlijke benadering waar je op zit te wachten als je voor veel geld een nieuwe auto koopt.

Ik wil hier regelmatig een update geven van mijn ervaringen.

De auto die ik gekocht heb heeft als extra’s
Zwart mettalic lak
Navigatiesysteem (Turn by turn)
trekhaak
4 stalen velgen voor winterbanden
audiobediening aan stuur (echt een uitkomst, want met mijn lengte 1.96 kan ik nu makkelijker de radio bedienen)

Verklaring van de waarderingen:
Comfort, bevalt me goed, maar tijd zal uitmaken of alles goed zit en op de juiste plaats zit prestaties, geen strepentrekker maar komt goed mee in het verkeer betrouwbaarheid (is na inrijden sneller geworden), ik verwacht 5 sterren gebruikskosten, ik verwacht erg laag.

Puntjes voor verbetering:
Ruitensproeierreservoir is maar 3 liter, dus vaak bijvullen (als je het weet houd je er rekening meer)
verbruik tot nu to 1 op 18.5 minder zuinig dan verwacht, misschien is de cruise control toch wel een goede optie.
Bp ultimate geprobeert, er was geen verbetering in het verbruik te merken.

update 24-05-2006
Auto heeft eerste 15.000 km beurt gehad, geen spannende dingen, een dopje bij deuropener was losgeraakt gemaakt en mistlamp was defect. natuurlijk garantiewerk.
Tevens banden/wielen krijslings verwisselt voor slijtage. dit incl. kleine beurt voor 128 euro. Tussentijds(10.000 km) wel 1.5 liter olie bijgevult (13 euro).

update 08-11-2006
Auto heeft 30.000 km beurt gehad en rijd nu op winterbanden (vredestein snowtrack 2), tevens rubberen matten voor wintersport aangeschaft. Bij beurt kraakje uit dashbord gehaald, en plakstipje in interieur opnieuw laten plakken.
Verder geen bijzonderheden, verbruik gemiddeld 1 op 19. Auto heeft wel tussentijds litertje olie verbruikt.

niks noemenswaardig.