Toyota Corolla 1.6 16v VVT-i Anniversary (2006)

autoreview

Toyota Corolla
Toyota CorollaToyota CorollaToyota CorollaToyota CorollaToyota CorollaToyota CorollaToyota CorollaToyota CorollaToyota Corolla - interieurToyota Corolla - interieurToyota Corolla - interieur

Signalement

UitvoeringCorolla 1.6 16v VVT-i Anniversary
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na wat mindere ervaringen met een Renault Mégane coupe ben ik op zoek gegaan naar een betrouwbare auto. Looks etc waren voor mij duidelijk minder belangrijk. En dit is hem dan geworden, een Toyota Corolla 5 deurs 1.6 16V Anniversary.

Wat mij bevalt aan de auto:
* Stil tot de 120. Boven de 120 hoor je de motor redelijk in de auto, maar dat vind ik totaal niet storend. Tot de 110 is hij doodstil.
* Trekt lekker op. Hij is niet al te snel laag in de versnelling, maar hou je hem gewoon boven de 2500 a 3000 toeren dan heb je in elke versnelling genoeg trekkracht.
* Duidelijk en overzichtelijk interieur. Alles is overduidelijk en goed verlicht. Tuurlijk, zilveren klokjes etc zijn mooi, maar dit is echt veel en veel duidelijker.
* Ruimte. Iedereen in de auto heeft genoeg ruimte. Of je nu voorin of achterin gaat zitten, je kan overal luxe zitten. Ik zelf ben rond de 1.88 meter. Als ik de voorstoel goed afstel voor mij kan ik op de stoel achter de bestuurdersstoel nog lui onderuit hangen zoveel ruimte heb ik dan nog. Kofferbak had iets ruimer gemogen, maar eigenlijk is dit ook meer dan genoeg voor de mensen die zo een auto kopen. Anders kun je toch beter naar een stationversie kijken.
* Verbruik. Valt mij reuze mee. Na de eerste keer tanken zat ik op 1 op 12,5, de keer erna al op 1 op 13.3, die keer daarna op 13.9l/100km en ik verwacht dus dat ik uiteindelijk op ongeveer 1 op 15.5of iets dergelijks kom.

Wat bevalt mij niet aan deze auto:
Hier kan ik eigenlijk niets bedenken. Punt is natuurlijk ook dat ik van een vorige generatie auto naar deze ga. Dat is een wereld van verschil. Alles gaat zoveel makkelijker etc, alles glijdt etc. Paar puntjes waarvan ik denk van: Ja dat had iets beter kunnen zijn:
* Afwerking dashboard. Op sommige punten sluit het of niet helemaal goed aan, of is het niet mooi afgewerkt.
* Hoge toeren bij koude start. Hij zit dan op ongeveer 2000 a 2500 toeren. Verder niets ergs aan. Dus eigenlijk ook geen minpunt maar ik moet iets verzinnen toch? ;)
* Armsteun is erg hard. Had wel iets zachter gemogen.

Verder... een heerlijke auto waar ik nog lange tijd van plan ben om in te rijden. Heb in 2 weekjes nu 1400 kilometer er op zitten. Hij heeft al meerdere kanten van Nederland gezien.
Leuk spoilertje ook meteen besteld toen we de auto op kwamen halen dus deze zet men er ook op en dan is mijn Toyo helemaal af.

Verder ga ik er nu niet dieper op in aangezien ik er ’pas’ 1440km mee heb gereden, maar ik zal deze review regelmatig updaten. Ook hoop ik volgende week een keer een paar foto’s te kunnen maken en deze toe te voegen.


Update 13-06-2006 / 4400km :

De auto gaat donderdag naar de garage zodat ze vrijdag alle kraakjes er uit kunnen halen, want ik wil dit graag voor de vakantie er uit halen. Niets ergers dan 1000km te rijden met kraakjes etc in een nieuwe auto. Daarnaast laat ik een spoiler er op zetten. Niet de standaard ’sport-ani’ spoiler, maar de elegance versie. En daarnaast legt het bedrijf even een ipod kabel met houder klaar zodat ik kan kijken of ik dit iets vind. Toch ook wel erg ideaal voor op vakantie. Verder bevalt de auto nogsteeds erg goed. Hij rijdt nogsteeds heerlijk ( had ook niet anders verwacht ) en kan eigenlijk weinig minpunten bedenken aan de auto. Enige is dat de standaard bandjes wat te wensen over laten.... maar dat is eigenlijk ook niet meer dan logisch vind ik. Ze gooien er geen banden onder om mee te scheuren omdat het ook geen auto is om mee te scheuren ;) Enige wat ik nog wel even ga navragen is de enorme invloed van airco op het soepel rijden van de auto. Zodra ik de airco aanzet wil hij niet echt meer vloeiend rijden. En ja, airco heeft invloed etc, kan wat vermogen weg nemen.. maar toch.. Het voelt nu iets te veel alsof de auto er echt enorm zenuwachtig van wordt zodra je hem inschakel. Schakel je de airco uit dan ’glijdt’ de auto weer. Dus dat vragen we donderdag ook maar even na. Kortom, na donderdag ergens zal ik weer even een update maken van alle dingetjes die ze hebben gedaan aan de auto.

PROBLEMEN

Jammer genoeg heb ik toch al wat probleempjes.. Kleine dingetjes, maar toch.

* Hoedenplank achter kleppert. Redelijk irritant voor de mensen die achterin zitten, maar ook voorin is het te horen.
* Kraakjes in het dashboard. Zowel bij de radio als bij de airbag van de bijrijder.
* Kraakjes in de voordeuren, zowel links als rechts.
* Boven het linkervoorwiel heeft een plaat iets los gelaten.
* Zachte stof in de deur waar je je arm kan neer leggen is half ingezakt.

Alles al aangegeven bij de garage dus dat komt vast allemaal goed.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Toyota Corolla

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.