Toyota Avensis 2.0 D4-D Linea Sol (2001)

autoreview

Toyota Avensis 2.0 D4-D Linea Sol (2001)

Signalement

UitvoeringAvensis 2.0 D4-D Linea Sol
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf185.000 km
KM-stand laatst267.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 267.000 km

De afgelopen 1,5 jaar heb ik 80.000 km met de auto gereden. De ervaringen zijn erg goed en het comfort van de auto is prima. Ik mis alleen de cruise control. De 2.0 dieselmotor rijdt goed, zeker als deze warm is.

De 110 pk D4D toyota-motor heeft in vergelijking met een 1.9 Tdi 105 pk van volkswagen een heel ander karakter. Onderin valt de trekkracht van de D4D mij wat tegen, vanaf de 1800 toeren doet de turbo zijn werk pas. Bij snelwegsprintjes (100 - 140) is de D4D daarentegen een stukje sneller dan een TDI. De D4D is tevens véél stiller, daardoor heb je het gevoel dat de hele auto rustiger rijdt. Ik heb zo’n 6000km rijervaring in een VW Golf met 105pk.

Het verbruik is met mijn pittige rijstijl 1:17, 1:18 is goed haalbaar als je een beetje op je rijstijl let. De auto gedraagt zich prima op hogere snelheden, ik maak nogal wat kilometers in Duitsland.

PROBLEMEN

  • 267.000 km

- Interieur is niet van Toyota-kwaliteit:
Zonnebril opbergvakje afgebroken, houder zonneklep kapot, verlichting van dashboard kapot, bekleding bestuurdersstoel doorgesleten, asbak achterin kapot, sensor handrem kapot.

- Aircopomp kapot: (215.000 km)
Aircopomp vervangen, systeem doorspoelen, expansievat en droger vervangen. Kosten: 1000 euro.

- SCV kleppen kapot: (265.000 km)
Deze kleppen zorgen voor communicatie tussen motorcomputer en brandstofpomp. Gevolg is dat de auto bijna niet te starten is en dat de turbo niet meer werkt.
Kosten: 450 euro

Ingeruild

  • 267.000 km

Auto is inmiddels ingeruild op een Toyota Corolla Bezine.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.