Subaru Outback 2.0D Premium (2015)

autoreview

Subaru Outback 2.0D Premium (2015)

Signalement

UitvoeringOutback 2.0D Premium
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst9.400 km
Lezerswaardering: 77%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Heel tevreden

  • 9.400 km

Na 6 jaar en 200.000 km te hebben gereden in onze Subaru Outback 2.0D uit 2008 en ons aanstaande definitieve vertrek naar Frankrijk zijn wij ons gaan oriënteren op een nieuwe auto die wij bij aanschaf direct willen meenemen naar Frankrijk. De keus was niet moeilijk en het zou weer een Subaru worden. Sinds 1999 rijd ik al in Subaru en altijd met volle tevredenheid dus waarom een andere keuze. Dus niet.
Na wat zoeken op internet en offertes aangevraagd te hebben , kwam ik tot overeenstemming met mijn huidige Subaru dealer , Klaaysen te Wezep. Het was in juli 2014 dat we een definitieve overeenkomst hadden voor de Outback2.0 D model 2014 die in november 2014 zou worden geleverd.
In september 2014 hoorden we van de dealer dat het model 2014 in de ons gevraagde uitvoering niet meer te leveren was en het zou een iets ander model worden, ( lijkend op de Amerikaanse uitvoering van 2013). In oktober hoorden we dat ook dit model niet meer te leveren was en de enige optie was het nieuwe model 2015 die zeer waarschijnlijk eind 2015 geleverd kon worden. De overeengekomen prijs zou hetzelfde blijven.

Uiteindelijk duurde het langer dan verwacht en op 19 februari 2015 konden we eindelijk onze nieuwe aanschaf bewonderen bij een feestelijke onthulling van de nieuwe Outback model 2015.
De auto moest nog wel gekeurd worden bij de R.D.W. omdat het een exportauto betrof en er moest een tijdelijk kenteken worden aangevraagd. De garage had mij gevraagd of ik het leuk zou vinden om zelf naar de keuring te gaan en dat wilde ik maar al te graag.
Kon ik eindelijk de nieuwe auto zelf uitproberen. Ik dacht dat ik bij de keuring gelijk het tijdelijk kenteken ( voor de export) zou krijgen maar dat bleek niet zo te zijn. Omdat wij 2 dagen later de auto naar Frankrijk zouden meenemen, ben ik de zelfde dag nog naar Veendam gereden om het kentekenbewijs op te halen en de kenteken platen te laten maken bij een autozaak.
Dit alles was op een vrijdagmiddag en toen moest ik nog een verzekering regelen.
Het geheel was nog al stressvol dus echt genoten kon ik nog niet van de nieuwe auto.
Ook de reis naar Frankrijk was in het begin nogal stressvol. De nieuwe auto met een catalogus waarde van 52.000 euro kon alleen W.A. verzekerd worden en bij vertrek uit Nederland vroor het ook nog en waren sommige straten zeer glad.
De reis naar Frankrijk verliep goed behalve dat we in Frankrijk aangehouden werden door de Douane. Ik dacht dat het ging om het vreemde kenteken ( export) maar dat was niet het geval. We moesten alle tassen openmaken , want ze controleerden op andere dingen. Drugs enz.

Inmiddels hebben we de auto nu 4 maanden in ons bezit en 9.400 km gereden.
De auto rijdt heerlijk. Het is elke dag een genot om er in te rijden.

De stoelen zitten heel fijn en is in veel standen elektrisch verstelbaar met een geheugen functie voor elke sleutel. Ook de bijrijdersstoel is elektronisch verstelbaar. Achterin is voldoende ruimte en degene die achterin heeft gezeten is vol lof over de ruimte.

De rijeigenschappen zijn geweldig. weer beter dan het vorige model maar ook die reed na 200.000 km nog steeds als nieuw. Veel vergelijking met andere auto's heb ik niet want sinds 1999 rijd ik al Subaru en met geen van de 4 vorige heb ik problemen gehad.

De Automaat: Wat een fijne bak is dit. Ik rijd voor het eerst met een automaat en ik zou niet meer terug willen naar een handgeschakelde. De verhalen over een CVT bak dat die zou loeien dat ervaar ik niet. Bij het snel inhalen merk ik soms wel dat voor mijn gevoel het wat te lang duurt voordat de automaat de juiste versnelling pakt.
De handmatige versnelling via de flippers aan het stuur heb ik tot nu toe nog niet geprobeerd. Dus daar kan ik niets over zeggen.

EySight en cruisecontrol.
De auto is uitgerust met EySight wat zoveel wil zeggen dat boven en naast de spiegel 2 camera's geplaatst die het verkeer voor je in de gaten houdt. Samen met de cruisecontrol blijft de auto op een bepaalde afstand van de vorige auto en bij een noodstop van de voor rijdende auto reageert dit systeem zeer snel.
Ik moest er even aan wennen maar het is op lange afstand rijden heel relaxt. Al vergeet je soms dat als de voorgaande auto langzamer rijdt dan jezelf, je het niet in de gaten hebt dat de auto ook langzamer rijdt en zonder de EySight zou je eerder ingehaald hebben.

Klimaatregeling. De temperatuur in de auto is goed te regelen met een gescheiden zones voor bestuurder en bijrijder. Ook achterin is de temperatuur d.m.v. ventilatie roosters te regelen

De geluidsinstallatie is fijn en goed. Ik heb een iPhone 3 als Ipod in gebruik en een andere als bluetooth in gebruik. Alles is ook via knoppen op het stuur te regelen.

Navigatiesysteem: Het systeem werkt goed en de display is mooi en duidelijk. Zelfs met de gepolariseerde zonnebrilglazen blijft alles helder en goed zichtbaar. Het enige wat ik niet onder de knie krijg is om juiste spraakcommando`s te geven of het ligt aan het systeem. Tot nu toe voer ik alle gegevens handmatig in en niet via spraakbesturing.

Verbruik: Het verbruik over het totaal is nu 6.3 liter per 100 km. Ik vind dit zeer acceptabel voor zo'n zware 4 wiel aangedreven auto. Het wijkt ook niet veel af van de fabrieksopgave en dat zie ik niet vaak in de reviews of testen van andere merken. Dus voor mij scoort Subaru op het opgegeven verbruik en de werkelijkheid een hele ruime voldoende.

Uitstraling: Ik vind het een hele mooie auto en ben er ook heel trots op.

Aanschafprijs van de auto: Het is een hoop geld maar gezien de uitrusting, de rijeigenschappen en de betrouwbaarheid is het echt waar voor je geld. En omdat wij de auto geëxporteerd hebben naar Frankrijk hoefden we de BPM en BTW in Nederland niet te betalen. In Frankrijk hebben we de TVA (BTW) betaald en een bedrag voor de uitstoot en het verkrijgen van het kenteken bewijs. Voor ons een hoop voordeel. ( ca 13.500 euro). En hier in Frankrijk hoef je geen wegenbelasting te betalen. Alleen de tolwegen kosten geld.

Al met al zijn wij heel tevreden met deze nieuwe auto en we hopen hier weer vele jaren rijplezier van te hebben.











9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.