Subaru (2009)
autoreview

Signalement
Versnellingen | 4, Automaat |
---|---|
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 8 km |
KM-stand laatst | 6.700 km |
Nieuwe auto
- 1.200 km
Hoera, ik heb hem. Een gloednieuwe Subaru Outback op LPG.
Ik heb hem nog niet zo lang dus mijn ervaringen zijn beperkt.
Mijn eerste indruk is echter zeer positief. Omdat de auto privebezit is heb ik, na de ervaringen met de peugeot, gekozen voor een auto die naar verwachting de komende 10 jaar probleemloos rijd (afgaande op wat de ADAC en ANWB beweren). Of hij dit gaat waarmaken moet nog blijken, maar de verwachtingen zijn hooggespannen.
Ook is het model, gelukkig, niet doorgedrongen in de leasemarkt, en dus nog een exclusieve verschijning op Neerlands wegen.
Ik ben in ieder geval van plan om regelmatig een update te geven.
Het is in de eerste 1200 km al een geheel andere auto dan de Peugeot. er kraakt niets, er rammelt niets, er piept niets. Stuurt als een mes, remt als een dolle. het enige minpuntje tot nu toe is de passagiersstoel, die is wat karig in zijn afstelmogelijkheden. Een verbruik van 1:9 (LPG), en verder eigenlijk nog geen klachten. Op de eerste ervaring een mooie, kwalitatief goeie, zwaar ondergewaardeerde auto.
Over twee weken mag ie met een 1500 kg caravan mee naar Kroatie. Ik zal daarna laten weten hoe dat is gegaan.
Voorlopig alles 4 sterren. Na wat meer ervaring komt de werkelijke score.
op vakantie!!!
- 6.700 km
Zoals beloofd zou ik mijn ervaringen met de Outback delen nadat ik op vakantie ben geweest.
Maar, voor wij weggingen gaf het motormanagement een storing, en de motor liep niet regelmatig. Na analyse door de dealer bleek dat er een gasinjector kapot was. deze is keurig vervangen. Vind het wel opmerkelijk na 1400 km, maar ja... in de gasinjector fabriek zal het ook wel eens maandagochtend zijn.
vervolgens met de caravan naar Kroatie (caravan is 1500 kg).
In 1 woord geweldig. Auto heeft totaal geen problemen met deze toch behoorlijke caravan. Wat een genot dat je in alle situaties voldoende "over" hebt. Bij wat stijlere (snelweg) berghellingen schakelt hij wel terug naar zijn 2. Bij 100 km per uur in zijn twee draait de motor zo'n 5500 rpm. Dit geeft toch een vreemd gevoel, zeker omdat ik altijd dieselrijder ben geweest en dus niet gewend aan dit soort hoge toerentallen. Maar de PK's moeten ergens vandaan komen zullen we maar zeggen.
Op LPG is het verbruik rondom de 1 op 8. met de caravan bij 100 km/uur loopt dit op naar 1 op 4. Dit is wel fors, maar ja, je kunt natuurlijk ook rustiger gaan rijden.
In Kroatie ook een aantal malen van de verharde weg afgereden. dan merk je pas wat de vierwielaandrijving betekent. Het gaat allemaal even soepel en zonder problemen. de Soep heeft ons op vele plekjes gebracht waar ik met mijn vorige auto nooit aan was begonnen.
Enige nadeel van deze auto is de toch wel beperkte zitpositie van de passagier. maar ik heb gezien dat daar meer mensen over klagen.
Verder ben ik nog zeer tevreden met de Subaru, het rijd geweldig, het stuurt geweldig, er rammelt niets en bij normaal gebruik in het verkeer hoor je nagenoeg niets van de motor of windgeruis. Ik ben nog steeds zeer gelukkig met mijn keuze voor deze auto.
Wat ik mezelf nog steeds afvraag is.... waarom zie je er zo weinig ? Ik vind het prima hoor, want je blijft exclusief rijden. Maar een auto van deze klasse verdient veel beter.
Een vriend van mij heeft een audi A4 avant, ook een mooie betrouwbare auto. maar ik wil voor geen goud ruilen (kan ook niet ruilen, want die mag maar 1200 kg trekken;-))
Voorlopig gaat deze outback rijder, nog zeer tevreden, vele kilometers maken
Ik houd jullie op de hoogte
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.